Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

hjælp, så kaldt!! kunne jo faktisk snødd!! :snø: det er litt tidlig altså..

ha en fin dag :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også veldig overrasket da jeg var oppe imorges, gradestokken viste 2grader... sol og grei temperatur på dagen, men skikkelig kaldt om natten.

Åssen gikk det med den rare bøyen? ;)

Skrevet
hjælp, så kaldt!! kunne jo faktisk snødd!! :snø: det er litt tidlig altså..

ha en fin dag :klem:

Å faen.

Det med snøen tenkte jeg ikke på. :sjokkert:

Jeg ble også veldig overrasket da jeg var oppe imorges, gradestokken viste 2grader... sol og grei temperatur på dagen, men skikkelig kaldt om natten.

Åssen gikk det med den rare bøyen? ;)

Den rare bøyen.... :fnise:

Joda, med rettetang går alt så mye bedre!

Det som kunne vært panneluggen min om jeg hadde hatt det har en tendens til å bøye seg litt som om den vil være en L og det ser merkelig ut.

Da må det rettes på noen ganger...

:ball:

RBK! :bolledeig:

*feirer ennå*

:danse: :danse:

Idag har jeg plutselig innsett at det er på tide å kjøpe ulltøy til TheaM.

Ullbody kommer ikke i str 92 i kjedebutikkene.

På Cubus er det bare 86/92, noe som blir litt knapt

Også har de 98/104 altså 3-4 år med andre ord litt vel stort.

Skulle gjerne hatt 92/98.

Det hadde vært perfekt, men finnes desverre ikke.

:sur:

Jeg burde starte eget ullspinneri.

:idesmil:

Skrevet (endret)

Jeg skrapte is av bilruta i dag. Da fikk jeg litt :overrasket: altfor tidlig. -1 grad.

Har bestilt time hos Dekkmann for å få vinterdekk på bilen - greit å være i godt tid, plutselig skal alle gjøre det, og da er det så vanskelig å få time.

Jeg burde starte eget ullspinneri

:Nikke: Jeg kan hjelpe deg med råvarene. Kan sende over støvesugerposen min. Den er full av fin hvit katteull. :fnise:

Endret av Catwoman
Skrevet
:Nikke: Jeg kan hjelpe deg med råvarene. Kan sende over støvesugerposen min. Den er full av fin hvit katteull. :fnise:

...og sammen med det mine to katter prduserer er vi nok et godt stykke på vei.

:fnise:

Æsj....

Idag har jeg prøvd noe ekkelt til middag.

Pastasausen "Bolognes" fra Barilla (tror jeg)

Den var liksom bare ekkel.

Da er det bedre å lage noe på egenhånd! :jepp:

TheaM ble lagt for en ca 40 min siden men er travelt opptatt med å synge hører vi gjennom babycallen. Andrè kom hjem for en time siden etter å vært på møte på jobben.

Egentlig skal vi fortsette å registrere bøker og pakke ned i esker, men tror ingen av oss egentlig gidder. ingen har nevnt bøkene, og vi ser en annen vei når vi nærmer oss bøkene.

:)

Skrevet

Jeg står bare så sinnsykt fast i strikketøyet mitt!

Har lagt opp 210 masker, strikket 4 riller, byttet farge, laget merkemaske på hver side.

So far so good.

Men så:

Fell en maske på hver side av denne masken (merkemasken) hver 6 cm, samtidig som det ved 2. og 4. felling i tillegg felles 4 masker jevnt fordelt både forran og bak = 12 masker hver gang.

Ved 5. og 6. felling felles berre sidefellingene = 170 masker igjen.

Strikk til arbeidet måler 41 cm

Altså... jeg skjønner hva jeg skal, men ikke hvordan.

Jeg kan jo ikke strikke to masker som en, for da blir det hull på en måte.

:klø:

Må innom Åpen bhg i morra og få hjelp tenker jeg.

Skrevet

Du hvis du trenger fin lyst garn bare si ifra, vi har nemlig masse fra vår hund ;)

Skrevet

Jeg er dessverre ikke så god til å strikke at jeg kan hjelp deg her altså. :klem:

Skrevet
Jeg er dessverre ikke så god til å strikke at jeg kan hjelp deg her altså. :klem:

Måtte bare klage litt jeg....

:fnise:

Skrevet
...og sammen med det mine to katter prduserer er vi nok et godt stykke på vei

Du hvis du trenger fin lyst garn bare si ifra, vi har nemlig masse fra vår hund

jammen da har vi jo snart nok da, til å starte egen bedrift :fnise:

Synes du er flink med strikkingen jeg. Moro å klare å produsere noe selv, men jeg har ikke tålmodighet til å gå i gang med sånne store prosjekter jeg.

Skrevet
Å... jeg føler meg som en møkka-mamma.

TheaM har vært trøtt me ikke vil sove, grinete og skal liksom bare sitte på armen, løftes og bæres.

Det går ikke alltid.

Så etter en time nå gikk hun bort til kjøkkenskapet og klarte å rive ut en Statoil kopp, og da hun fikk beskjed om å plukke den opp satte hun i å hylgrine og gikk heller og tok vann fra katteskåla og over i tørrforet.

Da var det definitivt slutt på tålmodigheten min.

Stygt redd jeg kjeftet mye mer enn nødvendig.

Faen, jeg føler meg som møkk.

skal ikke føle deg som møkk kjære deg. Barn trenger grenser, til og med når de er trøtte. Det må jo være lov å snakke til barna sine, og selv om de er trøtte så gir det dem jo ikke lov til "dumme" ting.

:klemmer:

Men hva gjør du i dag forresten??? :klø:

Var så stille her

Skrevet

:opplyser:

Tilbake nå!

NAVpengene har kommet, så jeg har vært og handlet!

Det ble da 2 stk ullbody til TheaM fra verdens søteste butikk, Bitteliten.

Og på Lindex ble det en bukse til halvpris til jentungen samt 4 votter.

Buksa jeg så meg ut igår på halvpris til meg selv var borte. :snurt:

Det var og skibuksa jeg trengte. Vinterbukse i stor str er vanskelig, så da jeg så de hadde det på Zizzi til bare 599 måtte jeg ha.

Største de hadde var str 44.... :sukk:

Hun som jobber der ringte til flere butikker men størrelsen min var utsolgt overalt. :snurt:

Da var det godt å kunne kjøpe en fiiiin kokebok; "Gourmet Vegetar" siden jeg har en agenda om at vi bør spise mer vegetarmat.

Også har jeg handlet mat!

Pålegg, juice, egg, frukt... 450 kr kom det på, men gud bedre å deilig det var å handle uten å hoderegne sluttsum og sammenligne med litt for få kroner i lommeboka!

Skal ha litt mat nå før jeg går og henter i barnehagen.

Egentlig burde jeg og støvsuge, rydde i et hjørne her, vaske av sofaen (sort skinn ser kjapt jævlig ut!) men alt til sin tid!

I ettermiddag er det besøk hos min søster som står på menyen.

Tenker t.om vi skal unne oss take-away mat eller noe etter TheaM er i seng...

:lur:

Skrevet

Gjør noe smart:

Skal stille kjøkkentimeren på 30 min og så gjør jeg alle de tingene jeg burde fram til det piper.

Jeg er så smaaaaaart!!!!!

PS!

Inlegg 13.000!

:lur:

Skrevet

:goodbye:

Fine tordagen!

Sol, oktober og skikkelig deilig høst!

Idag skal vi hylle høsten (eller no sånt) og treffe venninneT og datteren, og så skal vi gå til lekeplassen med boller, kakao og fleeceteppe!

Det blir sikkert koselig.

Lite å meddele sånn ellers.

:ler:

Skrevet

Ble litt misunnelig på deg jeg nå altså.

Boller, kakao, venninne og unger.... :) Kos dæ :klemmer:

Skrevet

har kost oss masse.

Kakao og boller i parken på høsten er koselig!

Nå er det pizzasteking her i huset, etterpå er det å ut for å begynne å gjøre hagen klar for vinteren.

I høst som i vår; Klippe busker og trær!

Håper vi får gjort oss ferdig med bøkene i kveld, men er avhengig av at Andrè få med en spes type kasse hjem fra jobben.

Lei av bokstabel og tenking av typen "hvor skal jeg gjøre av dette, tro?"

Uansett:

Pizza nå!

Skrevet

Hallo søte deg!!! Kommer innom en tur jeg, sånn på en vanlig torsdagskveld...!!

Har krøpet godt under et pledd og koser meg med pc'n. Snart blir det tv-kos og kjærestetid!

Fint å få ordna litt i hagen da - så blir det ekstra stas når våren kommer og den forb....eh...vinteren er over!!!

Kjedelig med bøker som samler seg opp. Jeg hadde dobbelt lag i bokhylla mi ei vending - men så ga jeg bort ca 20 bøker - ble straks litt mer romslig!! Nå har jeg meldt meg inn i bestselger klubben, og har fått en ny ladning med bøker...planlegger bokhylle i trappeavsatsen..!!

Ønsker deg en herlig kveld, MarianneE!

Klem fra Lunalu

Skrevet

TheaM har hjulpet meg oppvasken i ettermiddag.

Hun helte en kopp vann utover benken, seg selv, plasket, prøvde å få til det med oppvaskkosten, koste seg skillelig!

Etter hun var ferdig måtte jeg tørke av skaper, gulvet, benken, henge klærne våre til tørk. :fnise:

Har akkurat hatt en nybadet, mett og trøtt 2åring i fanget mitt.

Hun har sittet og bare kost med meg, holdt de små spinkle armene rundt meg, og mumlet "mamma min"

:rødme:

Herregud jeg elsker den lille jenta mi.

Snart skal vi pakke ned bøker.

:frustrert:

Jeg er lei av bøker for noen uker framover.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...