Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gårsdagens fem fine

:) Åpen bhg, koselig å være der!

:) Svigeror som "tilbød oss" barnefri til helga

:) Cafè besøk etter ukeshandelen vår. Av og til blir jeg så rørt over å se TheaM sin enkle lykke over en liten bolle.

:) Spilte høy musikk inne mens mann og barn var i hagen.

:) Tlf om jobbintervju på onsdag!

Skrevet

Tenker på dere... krysser fingrene for at turen til øyespesialisten går bra :klem:

Hvis du skal på Ultra på Sandvika storsenter anbefaler jeg en tur gjennom resten av senteret også, mye fine butikker ;) Som 2søstre, Indiska, Søstrene Grene, Laline, Mols etc....

:)

Skrevet

Håper det går bra hos øyespesialisten! :klemmer:

Skrevet
Tenker på dere... krysser fingrene for at turen til øyespesialisten går bra :klem:

Hvis du skal på Ultra på Sandvika storsenter anbefaler jeg en tur gjennom resten av senteret også, mye fine butikker ;) Som 2søstre, Indiska, Søstrene Grene, Laline, Mols etc....

I know!

Fine, fine butikkene!!

:tristbla:

Har vært hos øyespesialisten.

Det gikk jo til helvete på et vis.

Hun har fått lapp over det friske øyet og må ha briller.

Det øyet hun sjeler på skal trenes opp, noe som tydelig trengs.

Det er hjerteskjærende å se at hun strever med koordinasjonen, men det er noe hun bare må igjennom nå.

Lappen skal hun bruke 1 time i døgnet bare, og så briller etter kontroll.

Det føles bare helt jævlig.

På vei hjem gikk jeg noen meter gjennom byen og forbanna de der ute i verden med sine perfekte, feilfrie barn.

Pokker ta alle med barn det aldri feiler noe!

Irrasjonell til tusen nå, men pokker heller...

Nå gjenstår bare KafèK!

Skrevet (endret)

Briller og sjeling i den alderen er kjipt, men jeg kan love deg at det går bra ettersom hun blir eldre. Om sjelingen er drastisk, kan det opereres (jeg ble operert når jeg var 9) og dere betaler kun egenandel på det. Det er jo kjempebra at det bare er på ett øye!

At hun er prematur trenger ikke bety så mye for det her. Jeg ble født til riktig tid og hadde veldig sjeling og veldig dårlig syn.

Edit: Jeg glemte å legge igjen en :klem: til deg og TheaM, det er ikke morsom nyhet å få uansett!

Endret av Grafica
Skrevet

Skjønner godt at tankene er tunge. Men det er godt for TheaM at det blir gjort noe med, jo før jo bedre :klem:

Skrevet

det var dumt å høre, men tenk så mye bra det sikkert er med TheaM, som alle andre bare kan være misunnelig på! det må da være masse du er stolt over og?? :)

Skrevet

Grafica, milla, skorpio

:kose: :kose: :kose:

Søte, snille, gode dere!!!

Far&datter har akkurat tatt turen over til byen.

De skulle b.la kjøpe øyelapper og et eller annet mer sikkert.

Litt forundra egentlig, han fikk plutselig lyst til å ta henne med ut en tur, og joda...

Helt OK for meg.

(håper bare det innebærer en liten bygave til meg. is eller no....)

Dagens kjipe er unnagjort, nå er det KafèK neste, og jobbintervju i morra!

:tommelsmil:

Skrevet

*spiller Thomas Dybdal*

Elsker stemmen hans!

Skrevet

Jeg tenkte jeg bare skulle si at det med lapp over øyet hjalp nabojenta her veldig, så selvom det ikke var det du håpet på, så får hun hvertfall hjelp som forhåpentligvis vil gi henne bedre syn, selvom hun må bruke briller.

:kose: :kose:

Skrevet

Kos deg på kafe :)

Og masssse lykke til på jobbintervju imorgen ;)

Skrevet

OK....

Det med jentungen og briller.

Jeg er temmelig nærsynt selv, linser med -9 for å si det slik.

Jeg har vært plaget med synet og det at jeg ser dårlig, derfor er det vel at jeg ikke ville TheaM skulle ha briller.

Men, det er egentlig en bagatell.

Syntes det var kjipt der og da, men nå er det ikke såååå farlig.

Det viktige er at hun ser fint.

:jepp:

Skrevet (endret)
Hvilken styrke må hun ha? Pluss eller minus?

hun er langsynt, altså pluss, med ulik styrke på øynene.

Jeg fikk satt litt ord på ting igår til min venninneA.

Det er ikke det at hun skal ha briller som plager meg.

Det som plager meg er at det er enda en ting som er galt.

Jeg har ikke skrevet om alt her inne tidligere, men her er det; her er "lista"

*fram til hun var 6 mnd kunne hun plutselig slutte å puste. Ikke uvanlig blant prematurbarn, men fy f å slitsomt med konstant redsel!

*Hun var en periode plaget med kramper/spasmer men har heldigvis vokst det av seg.

*Dårlig motorisk. Har hjulpet veldig med fysioterapi, men hun er mer stiv enn jevnaldrende og mer enn det hun burde være.

*Utredning for hørselsskade (viste seg å være OK)

*Overfølsomme lunger, bruker astmamedisiner ved behov

*Bi-lyd på lungene (var borte ved 2 årskontrollen)

*Og nå synet.

Når skal det være nok?

Når kan vi få nyte å være foreldre uten å hele tiden få klaska i ansiktet ettervirkninger av det å få prematurbarn?

Og ikke minst.... hva blir det neste?

Endret av MarianneE
Skrevet

Barn som er langsynte vokser det ofte av seg :)

Nærsynthet kommer som regel for å bli, men barnelangsynthet går ofte (som regel?!) tilbake til normalt syn når de blir litt større :)

Skrevet
Barn som er langsynte vokser det ofte av seg :)

Nærsynthet kommer som regel for å bli, men barnelangsynthet går ofte (som regel?!) tilbake til normalt syn når de blir litt større :)

:Nikke:

Broren min var både skjeløyd og veldig langsynt da han var liten, men på kontroll i sommer fikk han beskjed om at han bare trengte å bruke brillene hvis han følte for det selv :)

(Skjønner at du synes det holder med problemer nå da..)

Lykke til på intervju! :hoppe:

Skrevet

Nå skal jeg begynne å stelle meg til intervjuet.

Kryss fingrene for meg jenter!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...