MarianneE Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7022 Skrevet 18. september 2009 :dåne: Gud bedre, jeg har jobbet livet av meg idag! Gikk hjemmefra kl 7 og tok bussen ut til barnehagen jeg skulle være i. Beregnet litt vel god tid siden jeg måtte gå over til byen og ta bussen derfra. Uansett.... Jeg kom fram og hadde bestemt meg for å gjøre mitt beste idag. Det viste seg å være smart siden det ikke var vanlig vikar jeg skulle være, men det var et slags jobbintervju. Har jo søkt jobb i den barnehagen jeg har vært i, og det viste seg å være et slags praktisk jobbintervju. De ville rett og slett prøve meg ut. Jeg har slitt meg ut idag. Tatt initiativ til alt mulig, lekt med barna, vært frisør "offer", vært hest, tørket over border og fått skryt for initiativ..... Jeg har fått tilbakemelding på at jeg var flink, vært til god hjelp og at intrykket av meg har vært bra. Andrè måtte i morges ta opp TheaM, stelle henne, gi frokost, levere og hente i barnehagen. Mama's been makin' money! Vi er slitne i kveld alle tre. Andrè sover forresten, han skal kjøre drosje i natt. Jeg har sovet dårlig og vurderer seriøst og bytte plass med ham når han skal opp om 5 minutter. Skal ikke se bort ifra at det blir en kald Cosmopolitan ikveld!
janne84 Skrevet 18. september 2009 #7023 Skrevet 18. september 2009 En kald en fortjener du absolutt!! skulle bodd her, så skulle jeg skaffet deg jobb på flekken!
Mazilla Skrevet 18. september 2009 #7024 Skrevet 18. september 2009 Praktisk jobbintervju på sparket? :dåne: Når får du vite noe om hvordan det gikk? Kos deg med cosmopolitan, det har du fortjent i dag!
MarianneE Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7025 Skrevet 18. september 2009 En kald en fortjener du absolutt!! skulle bodd her, så skulle jeg skaffet deg jobb på flekken! Eh.... Du har ikke vurdert å flytte, da? Praktisk jobbintervju på sparket? :dåne: Når får du vite noe om hvordan det gikk? Kos deg med cosmopolitan, det har du fortjent i dag! Om ikke det blir en cosmo, så blir det ihvertfall en dugelig mengde ostepop!
MarianneE Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7026 Skrevet 18. september 2009 det var forresten veldig dumt av meg og krype under dyna da jeg skulle vekke Andrè. Skulle bare snakke litt til ham, men fant plutselig megselv i senga, under dyna, måtte liksom bare sjekke om det var like godt som det føltes. Har sovet litt, ja....
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. september 2009 #7027 Skrevet 18. september 2009 Så flink du har vært, hadde vært artig om du fikk jobben
MarianneE Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7028 Skrevet 18. september 2009 jeg vet det, milla! Men, for guds skyld ikke ha forhåpninger nå, Marianne! Uansett: Skål! Gratulerer med en jævlig bra gjennomført dag idag, MarianneE!
MarianneE Skrevet 18. september 2009 Forfatter #7029 Skrevet 18. september 2009 Dagens fem fine Jobbing idag, bare å krysse fingra jenter! En liten hvil på senga Sangstund med TheaM liggende på magen min "synne, synne" hvem kan vel la være å synge da? Kunne overlate morgenstell og bringing/henting til Andrè. Godt å slippe ansvar for en gangs skyld Taco til middag.
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. september 2009 #7030 Skrevet 18. september 2009 "synne synne" søte lillejenta :rødme:
Nótt Skrevet 18. september 2009 #7032 Skrevet 18. september 2009 Så spennende med et slikt intervju egentlig, da får du jo vist hva du er god for og de ser om du passer inn hos dem. *krysser fingrene for deg*
Gjest Catwoman Skrevet 19. september 2009 #7033 Skrevet 19. september 2009 Krysser fingrene for deg. Genial form for jobb-intervju synes jeg. Det er nok en fordel for både deg og arbeidsgiver. Og bare se et menneske som forteller litt om seg selv sier jo ingenting om hvordan personen er til å jobbe. Klokka er ikke seks engang jo.. sukk.... sånn er det visst å flytte og ha masse og tenke på. Det blir godt når vi bli ferdig. Da får du komme på besøk Det er litt vemodig å flytte, jeg er sånn som knytter meg veldig til hjemmet mitt har jeg funnet ut nå, men vi kommer til å trives tror jeg. Svigers har kjøpt leiligheten vår, og skal flytte inn her - så vi mister den ikke helt da.
MarianneE Skrevet 19. september 2009 Forfatter #7034 Skrevet 19. september 2009 Noen tips til å få TheaM til å sove lenge på en lørdag? Taes i mot med takk, asså! La meg 21.30 igår og sov fram til 6. Da kom Andrè hjem, og TheaM våknet. Heldigvis har hun ligget og pratet med seg selv så jeg kunne bare ligge i senga og lese. Nå derimot..... Tåkete og lørdag. Mon tro hva dagen vil bringe!
MarianneE Skrevet 19. september 2009 Forfatter #7035 Skrevet 19. september 2009 :strix: TheaM har sagt sin første setning; Mamma synne Bæ bæ lam
Gjest Purple Haze Skrevet 19. september 2009 #7036 Skrevet 19. september 2009 Ååååå, så herlig Utrolig artig og rørende når de første ordentlige setningene kommer. Flinke lille TheaM
janne84 Skrevet 19. september 2009 #7037 Skrevet 19. september 2009 næmmen så søtt! lille skravlebøtta kommer til å skravle i ett nå fremover
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. september 2009 #7038 Skrevet 19. september 2009 Så søt! Bare vent når hun blir tenåring da kommer du til å be om stillhet
Gjest skorpio Skrevet 19. september 2009 #7039 Skrevet 19. september 2009 :strix: TheaM har sagt sin første setning; Mamma synne Bæ bæ lam hurra!!
MarianneE Skrevet 19. september 2009 Forfatter #7040 Skrevet 19. september 2009 Så sitter jeg her da. Alene mens Andrè kjører drosje. "Skal vi danse" står på, men jeg følger ikke så voldsomt med. Hadde egentlig tenkt å se film, men det ser ikke ut til å skje allikevel. TheaM og jeg har vært i byen idag. Det var tykk tåke fra morran av, men da vi gikk ut hadde tåka begynt å lette litt. Vi gikk opp byen langs elva i sola og det var nydelig! Lite folk, og over elva og vår bydel på den andre sida lå det en flortynt slør av tåke enda. knapt en krusning på elva, varm sol i ansiktet.... Deilig! Vi matet endene til TheaMs store glede. Det var menge ender der, og de takket oss med et kaklekor uten like. Meget pratsomme, ja! På vei ned igjennom byen igjen tittet vi bare innom to butikker, men "overalt" møtte jeg kjente å prate med. Kjempe koselig! TheaM sovnet i vogna rundt 12.30 og da fikk jeg satt meg ned på en benk i sola med kaffe og bare kjent følelsen av sol, høst (jeg elsker høst!), sett på folk, bare nytt dagen! Var hjemme igjen rett over kl 14, da med nyinnkjøpte ferske, varme, velluktende smultringer til Andrè. Kan desverre ikke spise slike, men ååååhhhh.... for en lukt!! :dåne: Ellers har vi vært inne, TheaM og jeg gikk en tur da Andrè begynte å kjøre drosje igjen, sunget, tegnet og slike ting. :klø: Også har jeg tenkt på noe..... Jeg tror vi (jeg?) er for snill med TheaM. Joda, det var morsomt de første gangene hun satt og lekte Borte-BØ! ved middagen men det er på tide å innse at hun nå bruker det for å lure seg unna når hun har gjort noe galt. Hun må lære seg å rydde før det er natta. Ikke for tidlig å lære det å rydde etter seg. Når hun gjør noe galt bevist (som idag da hun helte juice på gulvet med vilje) må hun taes hardere enn det vi gjør nå. Time out? Joda, det er artig når hun finner sko og tar dem på seg i stua, men når ble det lov egentlig å gå med sko på i stua? Det er egentlig på tide å stramme inn tøylene her i huset. Godt jeg ser det selv....
Fremhevede innlegg