Gjest skorpio Skrevet 2. juni 2009 #5641 Skrevet 2. juni 2009 Det ble jo bare så koselig på hytta! Det ble ikke som fryktet overhodet, jeg satt i skyggen (hvor jeg trives best) og leste litt, pratet med svigers, TheaM badet, vi spiste rundstykker, smørte oss med solkrem, kikket på båtene på sjøen (maaaaasse båter!), ja... hadde en koselig tur! Hadde med badetøy, til tross for at jeg er en pyse når det kommer til bading. Ble ikke noe av det, men med de +27 gradene vi hadde i lufta nøyde jeg meg med å plante beina i bassenget til TheaM. Var hjemme kl 18, og da la vi mat på grillen og koste oss ute. Skikkelig bra dag! Hørtes deilig ut! Hvor har dere hytte hen?
janne84 Skrevet 2. juni 2009 #5642 Skrevet 2. juni 2009 Bra det var kjekt på hytta. Gjort på i dag da??
MarianneE Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #5643 Skrevet 2. juni 2009 Hørtes deilig ut! Hvor har dere hytte hen? svigers har hytte på Bjønnes om det sa deg noe. Det hører til Porsgrunn kommune så det er ikke langt å kjøre. Bra det var kjekt på hytta. Gjort på i dag da?? Idag har vi vært på en lekeplass sammen med barnehagen. Vi ble.... eh...mange til slutt! Veldig koselig, helt til TheaM hadde produsert ei drittbleie hvor det bare tøyt ut opp mot ryggen og på bodyen. Heldigvis fikk jeg låne en genser. Ellers har vi vært bare vært ute fram til middag, etter det har vi vært inne og tatt det bare med ro. Lite KGsosial idag, skal prøve å ta det igjen i morra...
Edie Skrevet 2. juni 2009 #5644 Skrevet 2. juni 2009 Veldig koselig, helt til TheaM hadde produsert ei drittbleie hvor det bare tøyt ut opp mot ryggen og på bodyen. Tenker med grøss og gru på når dette blir vår hverdag...
MarianneE Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5645 Skrevet 3. juni 2009 Tenker med grøss og gru på når dette blir vår hverdag... Trøst deg med at enkelte ting blir du kjapt imun mot... *** Andrè er hjemme idag siden han ikke har fått praksisplass gjennom kurset han går på. Dvs, alt håp er ikke ute, men hun som skal ordne med den plassen er blitt syk, så hun har litt fri. Litt godt å ha ham hjemme av og til. Idag skal TheaM og jeg på intervju i forbindelse med et forskningsprosjelt vi er med i. Derfor dropper vi barnehagen idag. Mulig tar vi en tur ut til søsterG etter intervjuet, men vi har ikke avtalt noe spesielt. Jepp.... det ser ut til at vi har en dag med minimalt av planer forran oss! For en måned siden satt TheaM på fanget mitt, og kastet seg plutselig bakover hvorpå hun skallet meg midt i underleppa. Det blødde og hovnet opp, jeg så ikke ut! Ikke før nå har såret grodd, det har vært ømt og vondt og tatt lang tid før det har grodd. Men nå er det i orden igjen. Heldigvis...
MarianneE Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5646 Skrevet 3. juni 2009 Tror jeg skal lage frokost til TheaM og meg. Lurer t.om på å ta på den nye olabuksa mi. Prøve ihvertfall, den var himla trang, men de utvider seg jo litt etter en stund.
janne84 Skrevet 3. juni 2009 #5648 Skrevet 3. juni 2009 Deilig med en familiedag uten planer da. Kos dere
FrizzleSizzle Skrevet 3. juni 2009 #5649 Skrevet 3. juni 2009 Gratulerer med eksamenen! Høres ut som du hadde en koselig pinse! Ingen planer er noe av det deiligste i en slik post-eksamensperiode...men forskningsprosjekt, det høres jo litt spennende ut?
MarianneE Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5650 Skrevet 3. juni 2009 Kos dere i dag! Deilig med en familiedag uten planer da. Kos dere Tja.... Vi skal avgårde om en halvtimes tid. TheaM og jeg på det intervjuet, han på b.la Clas Ohlson for innkjøp og titting. Vi vet jo alle hvor glade menn er i Clas ohlsonbutikker.... Gratulerer med eksamenen! Høres ut som du hadde en koselig pinse! Ingen planer er noe av det deiligste i en slik post-eksamensperiode...men forskningsprosjekt, det høres jo litt spennende ut? prosjektet er veldig spennende. Det består av et intervju ang familiesituasjon/utvikiling, kartlegging av TheaM sine ferdigheter nå kontra sist vi var der (1 år siden), lek under observasjon for å se på samspill/hennes reaksjoner o.l. All righte greier igrunn!
Gjest Catwoman Skrevet 3. juni 2009 #5652 Skrevet 3. juni 2009 Jeg er også glad i Clas Ohlson.... Hvis man trenger en eller annen slags duppedings finner man det alltid på clas ohlson (eller biltema) Om det så er tørkestativ eller scartkabel.
Gjest Grafica Skrevet 3. juni 2009 #5653 Skrevet 3. juni 2009 Eller sykkellås og såpebobler, som jeg kjøpte idag
MarianneE Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5654 Skrevet 3. juni 2009 Eller sykkellås og såpebobler, som jeg kjøpte idag Kjøpte b.la såpebobler og barnesykkelhjelm vi da. Og på biltema ble det sånn sykkelsete til TheaM til å ha bakpå min sykkel, så her har han virkelig fått kost seg i mannebutikkene! Var jo hos "Barns sosiale utvikling" idag, og for de som lurer, slik forgikk det: Da vi kom ble vi, altså TheaM og jeg, vist inn i et rom. *Vi satt på et teppe på gulvet og forran et kamerastativ skulle vi leke med innholdet i en lekekasse i 4 minutter. *Så skulle vi bruke to minutter og rydde lekene, altså TheaM skulle ved hjelp av mine instrukser plukke opp lekene, men jeg skulle helst ikke gjøre det selv. *Etter dette skulle vi prøve å pusle sammen et puslespill i 2 minutter. Siden TheaM synes puslespill er kjedelig ble det ikke så mye av det. *Da pusleforsøket var unnagjort fikk vi et brett med klosser i fire størrelser og fire former. Skulle så ta to minutter og sette klossene på brettet. Etterpå var det et lite intervju ang familiesituasjon, hvem vi har nær oss som TheaM har kontakt med, planer om barnehage, både min og TheaM sin helsesituasjon o.l. Mens jeg svarte på dette holdt TheaM med på å leke på gulvet og undersøke gavebånd på en pakke hun fikk, og produsere ei skikkelig drittbleie. Den kommer jeg tilbake til, for å si det sånn.... Siste delen bestod av spørsmål jeg skulle svare på på egen hånd på PCen. Det var en hel haug med spørsmål av typen Jeg er føler kjærlighet ovenfor mitt barn og svare 1 for helt uenig og helt til 5 for helt enig. Det var og en hel del spørsmål om ferdigheter, hvordan hun reagerer sammen med andre barn, reaksjonsmåter når det og det skjer o.l. Under dette satt TheaM på fanget mitt hvorpå hun til slutt sovnet der. Tilslutt måtte jeg legge henne på et teppe på gulvet hvor hun sov videre. Søte jenta... :rødme: Så til bleia; Da jeg måtte vekke henne fordi jeg var ferdig med intervjuet så jeg at hun hadde bæsja utenfor bleia. Så da måtte jeg ta henne med for å kjøpe en ny bukse, siden jeg ikke hadde med en ny. Møtte -som avtalt- Andrè på Clas Ohlson hvor vi kjøpte b.la såpebobler og sykkelhjelm. Etter en is reiste vi ut til søsterG og familien hvor vi spiste middag og hadde det igrunn veldig koselig! Nå..... opplever at kvelder uten behov for skolearbeid ikke er så dumt. Men, litt uvant!
Edie Skrevet 3. juni 2009 #5655 Skrevet 3. juni 2009 Nå..... opplever at kvelder uten behov for skolearbeid ikke er så dumt. Men, litt uvant! Men, det er vel ikke det verste å bli vant til?
Kit Skrevet 3. juni 2009 #5658 Skrevet 3. juni 2009 Tenk hvor mye tid du kan bruke på ting som er gøy når du har mindre skolearbeid!
MarianneE Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #5659 Skrevet 4. juni 2009 Tenk hvor mye tid du kan bruke på ting som er gøy når du har mindre skolearbeid! Jeg vet det! Bare la plutselig merke til det da vi kjørte ut til søsterG igår. Trengte ikke time besøket etter hvor mye jeg måtte lese etterpå, eller irritere meg over at vi skulle bort, for det gjør at jeg får lese mindre, eller tenke at søren, nå må jeggjøre dobbelt så mye i morrra osv... Lovely!! :danse: Ellers har det jo skjedd mirakler! Var inne hos TheaM kl 5.40, og da luktet det bleiskifttid der inne. Ny bleie kom på, det samme med en ny, rein pysjbukse. Så la jeg henne tilbake i senga med en inderlig bønn om å la meg sove kanskje en time til. Tenkte nå å skrive at hun sover enda, men jeg hørte akkurat nå mamma? mamma? der inne fra. Men herregud, jeg fikk sove til kl 8! Et mirakel har skjedd! Idag skal vi ha søskenkaffe, altså broder'n, søsterG og meg. Vi skal feire at jeg er ferdig som student, at brodern har skoleårets siste skoledag idag, og søsterG.... vel, hun er med hun og! Dagnes middag: Den som lever får se...
Gjest skorpio Skrevet 4. juni 2009 #5660 Skrevet 4. juni 2009 Hehe, så koselig med søskenkaffe! Åå, så søtt :happy: Jeg jobber i småbarnsavdelingen i barnehagen, og der er jo barna like gamle som datteren din. De er jo bare skjønne i den alderen der!
Fremhevede innlegg