LekeHusmor Skrevet 22. mai 2009 #5501 Skrevet 22. mai 2009 17 kr! gratulerer, da kan dere kjøpe et brød! så utrolig klønete!! ellers må jeg si jeg ble imponert over veggis-uke-forsøket ditt! hadde aldri klart å få det gjennom her i huset jeg skulle gjerne lagt inn hvertfall 1 vegetarisk måltid i uken, men det er uaktuelt her.. har du det fint ellers? sommeren på vei i Porsgrunn?
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. mai 2009 #5502 Skrevet 22. mai 2009 17kroner, guri for noe tull..... NAV er og blir noe firkantete regleryttere, udugelig!!!
MarianneE Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5505 Skrevet 22. mai 2009 Å nei! Dumme, klønete meg! Glemte å hive på den avgjørende detaljen; Det er 17kr. pr.dag det hele dreier seg om. Hvilket da vil si for denne mnd: 17x21 hvilket da vil si 357kr ektra for mai. Hva faen er det, da? Det er helt sprøtt... * Var en hyggelig tur på JonasB idag. SvigerinneK og jeg skulle ha med alle våre barn (tre til sammen) og møtes kl 11.30. 12.45 kom de etter å blitt "litt" forsinket fordi de hadde stått i kø på politistasjonen for å levere noen passpapirer. Halvannentime i kø hadde de stått! Men, de kom seg nå på JonasB, og jeg viste de var seine så jeg slapp å sitte der i 5 kvarter og vente. TheaM forguder kusineH og alle tre barna la seg på gulvet og lekte i nesten en time. Vi satt ganske avsides til så de hadde god plass uten og forrstyrre andre gjester som var der. Helt alene ble vi ikke, for Andre kom også siden han var tidlig ferdig på kurset. Etter JonasB handlet vi, stoppet litt innom broder'n, og nå kjemper vi alle tre for å holde oss våkne. :Gjesp: Det har i hele dag noe som er veldig trøttende. har enorme planer for kvelden; *Potetgull *dipp *cola *mann! *film Lovely....
Kit Skrevet 22. mai 2009 #5506 Skrevet 22. mai 2009 Da kan dere enten leve på: 2 tyggispakker pr dag Finne 1 kr hver dag og leve på 6 kjærligheter hver dag 2 boller fra Ica pr dag 4pk med yoghurt fra Tine 1,5 L lettmelk 1 brød ... Hva er det Nav tenker med???
MarianneE Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5507 Skrevet 22. mai 2009 da tror jeg vi foretrekker yoghurt! Hva de tenker med? Nei..... det er vel rævva da? Vi har så vi klarer oss med penger, men store utskeielser er det ikke plass til. Heldigvis er det ikke så ille at vi må snu på krona. 5'ern kanskje....
Kit Skrevet 22. mai 2009 #5508 Skrevet 22. mai 2009 Jeg tror ikke de tenker i det hele tatt Eller så har de ansatt en som virkelig er dårlig i matte til å regne ut hvor mye folk skal få Hvis jeg var ansatt der, så skulle det blitt penger til folket!!
kospia Skrevet 22. mai 2009 #5509 Skrevet 22. mai 2009 Jada, fikk beskjed om at jeg fikk 17 kroner dagen jeg også, forde min datter bor hos meg....Hallo, vet de virkelig ikke hva det koster å ha barn på NAV. Få inn Kit på NAV fortere enn f....... Jeg har vært heldig da, for jeg ble oppringt fra en barnehage om jeg kunne stille som vikar (ei som jobbe der visste at jeg hadde mistet jobben min), så forløpig har nav slippet å betale meg noe. Bra at det går rundt hos dere allikevel Marianne, men forstår godt at det kan være tøft til tider
MarianneE Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #5510 Skrevet 22. mai 2009 Mens jeg har sittet ved PCen sitter jeg på soverommet vårt, mens Andrè og TheaM har vært i stua. Så kom Andr\e forsiktig inn hit nå med en sovende TheaM i armene. Hun har ikke sovet noe særlig idag, sp hun hadde lagt seg på gulvet i stua ved lekekassa og lagt seg for å sove der. Søte, rare jenta....
Mazilla Skrevet 22. mai 2009 #5511 Skrevet 22. mai 2009 Jeg lurer på en ting, ang Eventyrfabrikken... Er det artigere enn dette, for femåringer, tror du? Ser ut som på bildene her at det bare er satt opp noe greier i et hjørne...
MarianneE Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5514 Skrevet 23. mai 2009 De 17 kronene er så latterlig lite at de burde skamme seg! En 50-lapp hadde vært bedre. en 100lapp hadde vært topp! Men 17 kroner... det er bare latterlig! Igår kveld etter TheaM var i seng (ja, hun slapp og måtte sove på gulvet i natt) fant vi fram potetgull og dipp med cola og satte på film. Narnia; Løven, heksa og klesskapet Andrè hadde ikke sett den før, aldri lest boka, aldri sett den originale serien som gikk på NRK for flere år siden. Jeg elsket bøkene og har sett serien flere ganger og bortimot tilber filmen! Han trodde det var barnefilm og var overrasket over at noen sloss i filmen. Uvitende menn... Idag skal vi i bursdag. SøsterG sin eldstemann fylte 3 på onsdag, og nå har familien til Ø fra Stavanger kommet opp, så da blir det bursdagsfeiring idag. Dum som jeg er har jeg tilbudt meg å bake boller. Vi skal være der kl 12 så det er bare å brette opp ermene og gå i gang med bollebaking.... Det straffer seg å være snill....
Lunalu Skrevet 23. mai 2009 #5515 Skrevet 23. mai 2009 God morgen MarianneE! Du er snill som baker boller! Det er jo litt pes nå - men det blir jo belønning når de andre sluker bollene og sier ting som: Åh, for noen deilige boller! Hvem er det som er så flink til å bake.... Ha en fin lørdag!
MarianneE Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5516 Skrevet 23. mai 2009 God morgen MarianneE! Du er snill som baker boller! Det er jo litt pes nå - men det blir jo belønning når de andre sluker bollene og sier ting som: Åh, for noen deilige boller! Hvem er det som er så flink til å bake.... Ha en fin lørdag! Jo, det skal jeg fortelle deg: Det er Andrè som er flink til å bake boller! Jeg laget deigen, og trillet ut et par boller, så kom han og ville prøve på et par. Resultatet var han hans boller var fine og glatte og mye penere enn mine. Dermed vasket jeg meg på hendene og overlot hele bakinga til han! TheaM bidro med å spise deig, så her har vi vært innvolvert alle mann!
Kit Skrevet 23. mai 2009 #5517 Skrevet 23. mai 2009 Boller! Å.. skulle ønske jeg hadde en slave som kunne lage boller til meg til frokost.. Søren altså! Ha en herlig bursdagsfeiring idag da!
MarianneE Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5518 Skrevet 23. mai 2009 Bare å si ifra, Kit, vi skal da bli enige om en utleiepris på slaven. Tilbake fra bursdagen! For et nydelig vær det ble, og et-par-og-tyve i skyggen. Barna mistet det ene plagget etter det andre og TheaM endte tilslutt opp i bleie og sommerkjole. Deilig! Koste oss med kaker og de nevnte bollene mens gjestene kom til. Is ble det og tilslutt mens vi koste oss i sola. Fullt så avslappende ble det ikke da lille A kom med en vannpistol! da var ikke et menneske trygt! Det eneste som var litt synd med den deilige varmen, var løsvekt sjokoladen jeg kjøpte og som lå i bilen.... Den ligger i kjøleskapet nå. Vi handlet på veien hjem, så jeg skal kose meg med BBQmarinerte spareribs i kveld, og Andrè skal ha med seg en tilsvarende pakke når han skal avgårde på fest/grilling hos broder'n. Litt urettferdig at han skal slikt mens jeg må sitte hjemme med barn og eksamenslesing. Spesielt urettferdig siden han har vært mye avgårde denne uka. *Mandag- fotballkamp *Tirsdag- så fotball hos broder'n *Onsdag- spilte snooker med broder'n, svogerØ og Z *Torsdag- vi var alle i bursdag *Fredag- hjemme *Lørdag- skal på fest *Søndag- spille fotball kl 14, til søsterG og svogerØ for å se fotball som begynner kl 20. Urettferdig? Hell yeah!
MarianneE Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5519 Skrevet 23. mai 2009 Det har skyet til og begynt å blåse litt. Det kommer f meg regn! Jeg vil ha mer sol!
Fremhevede innlegg