Frigg Skrevet 11. april 2009 #4941 Skrevet 11. april 2009 Du er jo kjempeflink med skolearbeidet. Det viser seg jo gang på gang på innleveringsoppgavene dine
Bettie Skrevet 11. april 2009 #4942 Skrevet 11. april 2009 Jeg er enig med Frigg. Og jeg beundrer pågangsmotet ditt. Du setter i gang selv om motivasjonen ikke er på topp, sliter deg gjennom starten og så løsner det og du leverer oppgaver med gode tilbakemeldinger. Tar av meg hatten for deg (og jeg har en hatt)
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. april 2009 #4943 Skrevet 12. april 2009 Jeg er enig med Frigg. Og jeg beundrer pågangsmotet ditt. Du setter i gang selv om motivasjonen ikke er på topp, sliter deg gjennom starten og så løsner det og du leverer oppgaver med gode tilbakemeldinger. Tar av meg hatten for deg (og jeg har en hatt) Enig med både Frigg og Bettie Men jeg har ingen hatt som Bettie da
MarianneE Skrevet 12. april 2009 Forfatter #4944 Skrevet 12. april 2009 Sant å si er jeg igrunn stolt av meg selv. Det er ikke enkelt å sette i gang med skole mens man har småbarn og mann som (har) jobbet mye. Derfor er jeg og veldig stolt av de gode karakterene jeg har fått. Spent på eksamen..... da har jeg 4 timer på meg på oppgaver jeg bruker et par dager på. Men, da går jeg mye til og ifra, tar tenkepauser mens jeg gjør andre ting. Ikke noe grunn å gruble over slikt nå egentlig, det der er likt for alle. Uansett så setter jeg enormt pris på all støtten jeg får her inne. Faktisk så hjelper dere meg, jenter!! Dagen igår var bare helt utrolig koselig! Andrè og jeg tok med TheaM over til byen for tanken var å kikke litt i butikker og kose oss sammen. Men, på en påskaften var det lite som var åpent gitt. Kan telle på en hånd det som var åpent med unntak av kjøpesenteret Derfor ble det lunch på oss på www.friisebrygga.no istedet. Deilig mat her de der!! Så det å sitte i sola og nyte deilig tapas... det er ikke så dumt det! Det som var litt vrient, var at TheaM produserte en bæsjebleie mens vi var der, og...vel.... ikke alle plasser er lagt til rett for at et bleieskift kan finne sted. Men, vi fikk da ordnet oss til og fikk bytta bleia. Etter en liten tur innom Meny for litt påfyll av matvarer, satte vi oss i bilen og kjørte ut til svogerS og svigerinneK, siden de spurte oss om vi ville komme en tur og nyte sola på terassen deres. Der skulle vi være en liten stud, men ble i 4 timer. Barna hoppet på trampoline (TheaM sammen med Andrè), syklet, holdte på med sparkesykkel, lekte på lekeplassen rett over gata. TheaM hadde på seg hvit joggedress da vi kom, den var ikke så hvit lengere da vi reiste.... Da var dressen full av sand, pølse, is... akkurat slik det skal være etter en hel dag ute. Det beste av alt; Nå fikk jeg sett hvor min søster og familien skal flytte; På skrå litt oppi gata for S&K! Vi var hjemme igjen kl 18, og etter TheaM tømte det bitte lille påskeegget sitt (rosiner og bokstavkjeks) sovnet hun som en stein og sov seg igjennom hele natta fram til kl 7 i morges. Det ble alene-hjemme kveld på meg siden Andrè reiste ut på byen for noen øl med brodern og et par venner. Kl 22 kreka jeg meg i seng, da hadde jeg alt Andrè var hjemme kl 3 i natt, og jeg tør ikke tenne noen fyrstikk inne på soverommet. Da kan det ta fyr der inne.... Idag har vi ikke store planene. Om været holder er det litt å pusle litt med i hagen, siste del av innleveringsoppgaven min, kanskje bake noen muffins og så skal vi til pappa og spise lammelår i ettermiddag!!! Gleder meg veldig til det!!!
Frigg Skrevet 12. april 2009 #4945 Skrevet 12. april 2009 Det som var litt vrient, var at TheaM produserte en bæsjebleie mens vi var der, og...vel.... ikke alle plasser er lagt til rett for at et bleieskift kan finne sted. Men, vi fikk da ordnet oss til og fikk bytta bleia. Tok du ikke med deg Thea inn på en kafe og bare byttet bleie oppå et bord? Da var dressen full av sand, pølse, is... akkurat slik det skal være etter en hel dag ute. Det er jo akkurat slik barn skal bli etter en hel dag Viser at de koser seg det Andrè var hjemme kl 3 i natt, og jeg tør ikke tenne noen fyrstikk inne på soverommet. Da kan det ta fyr der inne.... Håper dere får en like fin dag i dag
MarianneE Skrevet 12. april 2009 Forfatter #4946 Skrevet 12. april 2009 Jo Frigg, det var akkurat det jeg gjorde. Neida, jeg tok henne med inn på den ene av de bittesmå doene, også fikk hun stå oppå dolokket med stumpen mot meg. Gikk bra helt til hun oppdaget at ved å trykke på en knott på veggen, så kommer det lyd fra do! det var drit skummelt!! Mann&barn sover. Han på sofaen og hun i senga si. Han er nok litt sliten etter i natt... Jeg burde egentlig skrive oppgave....
MarianneE Skrevet 12. april 2009 Forfatter #4947 Skrevet 12. april 2009 Har levert svar på følgende oppgaver; Redgjør for Malcolm Ross' modell. Gi eksempler på hvordan du kan bruke denne modellen i ditt arbeid med barn. Hva finnes i ditt lokalmiljø av mulighet til estetiske inntrykk? Lag et opplegg du ønsker å gjennomføre med barna. Begrunn valget. Hvorfor er arbeidet med sansene så viktige? Hva er de viktigste sansene? Hvordan kan vi arbeide med å utvikle barns sanseapparat? Bruk gjerne eksempler fra teorien, husk å begrunne 4 maskinskrevne sider ble det. Føler meg flink, ja....
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. april 2009 #4948 Skrevet 12. april 2009 Har levert svar på følgende oppgaver; Redgjør for Malcolm Ross' modell. Gi eksempler på hvordan du kan bruke denne modellen i ditt arbeid med barn. Hva finnes i ditt lokalmiljø av mulighet til estetiske inntrykk? Lag et opplegg du ønsker å gjennomføre med barna. Begrunn valget. Hvorfor er arbeidet med sansene så viktige? Hva er de viktigste sansene? Hvordan kan vi arbeide med å utvikle barns sanseapparat? Bruk gjerne eksempler fra teorien, husk å begrunne 4 maskinskrevne sider ble det. Føler meg flink, ja.... Flinkingen
MarianneE Skrevet 12. april 2009 Forfatter #4949 Skrevet 12. april 2009 På sofaen nå ligger min kjære mann og sover. Han er dårlig etter den lille turen ut igår, og mens vi var hos pappa satt Andrè enten på en stol på verandaen, eller i sofaen i stua og glodde rett fram. 4 ganger var han og spydde. Skal jeg ha medfølelse eller bli sur? Pappa valgte det siste, nemlig å bli sur. Men, det hjelper jo ikke akkurat det heller. Å himle med øynene, eller å komme med små komentarer gjør det liksom ikke no bedre. At det går ann å bli så borte vekk dagen etterpå etter å hatt noen øl! Han var jo ikke engang full da han kom hjem. Litt oppgitt blir jeg, skjønner jo at formen ikke er på topp, men det må jo kunne gå ann å ta seg litt sammen? Ta en tablett, rusle litt rundt i hagen, ta et glass vann.... Noe annet enn å bare legge seg ned i selvmedlidenhetensnavn! Skal ta og se "Retterstedet" jeg har måtte ta opp, og gjøre et ktaftig innhogg i påskeegget mitt. Middag hos svigers i morra...
kospia Skrevet 12. april 2009 #4950 Skrevet 12. april 2009 Må litt, for er det noen som kan og synes synd på seg selv så er det mannfolk Ingen er sååå dårlig som dem når de er syke. Men...jeg skjønner godt din frustrasjon, og jeg tror nok ikke min mann har fått så mye medlidenhet fra meg. Ikke er det noen løsning å bli sur på de heller, da er det bedre og ikke kommentere tilstanden så mye Kos deg med påskeegget
Frigg Skrevet 12. april 2009 #4951 Skrevet 12. april 2009 Jeg hadde ikke orket å vise medfølelse eller bli sur jeg. Jeg hadde heller ledd av hele greia og sagt at neste gang fikk han ta ingefærtabletter før han dro på fest og en allergipille eller drikke masse vann når han kom hjem igjen. Eller kanskje det beste av alt: ikke drikke så mye
Gjest Catwoman Skrevet 12. april 2009 #4952 Skrevet 12. april 2009 Bare le og vise med kroppspråket hvor latterlig du synes det er.... Jeg er mest imponert over at han kan bli så dårlig når han ikke engang var full når han kom hjem. Ikke engang jeg, som tåler like mye alkohol som en meitemark eller noe sånt, hadde blitt det. hehe
Bettie Skrevet 12. april 2009 #4953 Skrevet 12. april 2009 Det er i hvert fall ikke noe å føle medfølelse for. Hadde en småtting her i går som hadde en sælig blanding av sand, syltetøy, is og annet over hele seg. Men - det går jo av i vask, og lykken var stor mens han holdt på. Møkkete barn er ofte lykkelige barn, vet du.
loffen Skrevet 13. april 2009 #4955 Skrevet 13. april 2009 Glemte å slenge på at skitne barn er glade barn.
MarianneE Skrevet 13. april 2009 Forfatter #4956 Skrevet 13. april 2009 Nei, skittne barn er aktive barn, aktive barn er lykkelige barn!! Ang han som var dårlig igår.... Det rare er at han kan drikke tre øl og plutselig bli skikkelig dårlig dagen etterpå. Og så kan han drikke de samme tre øla og være i fin form. En gang for noen år siden var han på byen og gikk omtrent på alle fire hjem, dagen etterpå var han ute og spilte fotball klokka 12. Han reagerer så utrolig forskjellig fra gang til gang. Merkelige greier... Har sovet ca 4.5 time i natt, og er bare trøtt og føler meg skikkelig sløv. Det regner ute, og vi kan igrunn bare sløve inne fra til vi skal til svigers mellom 13 og 14 en gang. Uansett: Det er i morra det skjer......
MarianneE Skrevet 13. april 2009 Forfatter #4958 Skrevet 13. april 2009 Hva skjer i morgen? *nysgjerrig* :strix: Del 1 av flyttelasset fra Stavanger kommer; Min søster og barna kommer til Torp med flyet. På enveisbilett!!!! Samboeren hennes kommer på torsdag med bilen og det de trenger i 14 dager siden leiligheten deres her i Porsgrunn ikke er innflytningsklar før 27.4. Blir folksomt hos min bror en stund, ja.... Men; endelig kommer de hjem igjen!!!! :strix: :strix: :strix:
Gjest Grafica Skrevet 13. april 2009 #4959 Skrevet 13. april 2009 Så deilig å få nesten hele familien samlet her igjen
MarianneE Skrevet 13. april 2009 Forfatter #4960 Skrevet 13. april 2009 Mens jeg pratet i tlf med min søster nå trykte TheaM på DVD spilleren, og skuffen med DVDfilmen kom ut. TheaM ble vettskremt, skvatt opp, løp til meg og gråt. Litt morsomt var det.....
Fremhevede innlegg