Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

GOD PÅSKE :danser::hoppe:

Endret av Kamille86
Gjest lurven
Skrevet

heihei

hyggelige å se det er noen gode gamle her

god påske

Skrevet

En liten oppdatering:

Tirsdag:

Vi tok påskehandelen på formiddagen vi, før resten av Grenland fulgte samme eksempel.

9.40 var vi i butikken (Rema 1000) med panteflasker for 150 kr og ebn liten handleliste. Hvorfor blir kvitteringen ofte mye lengere enn den opprinnelige planen?

:klø:

Uansett, jeg med handlevogn og TheaM med sånn liten barnevogn, vi fikk da det vi skulle ha, pluss litt ekstra...

750 kroner la vi igjen i butikken, men vi handlet nå for ei uke så sååååååå gærnt var det nå ikke.

Værre var det da vi tok turen til Skien og innom her;

http://www.stoachokolade.no/

:sjokolade: Der hadde de god sjokolade kan du si!

Kjøpte det som kalles "konfektbiter" av ymse utvalg, og godt var det! :arwen:

På Vinmonopolet kjøpte jeg to flasker vin :skaal: som fremdeles står urørte.

Vi er dårlige på å få åpnet slikt.

På vei hjem var det slutt på idyllen gitt!

Jeg går til byen på 15 minutter i OK tempo, så en biltur tar ikke lange tida.

Halvveis hjemme hører jeg en beryktet lyd fra baksetet; :spy:

Jadda, så var det på'n igjen da med bilsykt barn!

Det var da selvsagt ut over klær og bilsetet.

Og med en mann som ikke takler slikt overhodet var det jo bare en person som måtte ta seg av dette: meg

Hjemme kledde jeg av en hutrende unge på trappa, bar henne opp, vasket henne ren og rett i seng. det var tid for formiddagsluren uansett.

Klærne skylte jeg opp i dusjen og bilsetet vasket jeg på utsiden med grønnsåpe og en klut. Alt under en foss av mindre pene ord. :kjefte:

16.30 satte vi oss igjen i bilen og kjørte ut til svogerS og svigerinneK (denne gangen uten bilsykt barn) for familiehygge med S&K og svigers, tantebarn, min bror og K sin mor som var på besøk.

Veldig hyggelig, men 8 voksne, en hund og tre barn blir fort litt støyete, så da vi reiste hjem rett før kl 20 var ikke det så dumt.

med barn i seng benka Andre og jeg oss forran TV for NRKs påskekrim "Englebarnet". Spesiell serie, litt usikker på om jeg likte den.

Veldig innviklet siden den på en måte ble sendt baklengs.

Etterpå var det rett i seng, men det tok sin tid før vi sovnet.... :fnise:

Onsdag:

Satt på do 7.30 og hørte ytterdøra ble låst opp.

WTF!?!?

:overrasket:

Det viste seg å være broder'n som hadde glemt å legge ut nøkkelen sin hos seg, siden vi passer katten mens han er hos mamma.

En liten overraskelse kan man si.

Men, nøkkel ble avlevert og pus blir tatt godt hånd om.

:catmilk:

Litt tidlig ute idag og, såda klokka var 10 var vi alt på besøk hos pappa!

Pappa var i sitt vanlige humør; Drit lei, denne gangen av å ha fri.

Tror ikke han takler å ha fri, han blir sur og rastløs, og -etter eget utsagn- "så irritert at æ kain sprekk" av at det regnet.

:regn:

Like greit at vi måtte reise kl 12.

Da var det lunch på JonasB med svigerinneK, svogerS og barna som stod for tur.

Jeg spiste sandwich med fenikkelsalami og pecorino. Andrè hadde bruchetta med parmaskinke, TheaM en barnepizza.

:arwen:

Hjemme igjen kl 14 etter en liten kjapp tur innom butikken for matolje og melk.

TheaM rett i seng, siden hun skulle alt vært der for en time siden.

Mens TheaM sov forsvant Andrè rett i kjelleren siden han har begynt å rydde der.

Et enormt prosjekt spør du meg...

Etter middagen (chili con carne) tok vi med TheaM ut for en spasertur.

Gikk da ned gata og opp gata oppafor vår.

der stoppet vi hos H&M (ikke klærne, men et kjempe koselig par) og tok en kaffe og en prat. Mens vi satt der begynte det og regne skikkelig ute.

Og vi skulle gå hjem alle tre.

Det var jo bare å gjøre det enkleste det; Andrè med TheaM sin lekevogn under armen, jeg med jentungen; 1-2-3...LØP!

men, småjenter som ikke vil bæres har en tendens til å gi beskjed mens de vrir seg. Så jeg måtte bare sette henne ned i gata, fremdeles med regnet som falt.

Siden Andrè da hadde lekevogna ville lille janta ha den, men siden faren hadde den under armen la jentungen seg ned i gata for å trasse.

Gjett hvem som var klissvåt....

Da TheaM var i seng skjedde det ikke noe spennende.

Oppvask, rydding, gikk igjennom to søppelsekker med arveklær (Alt til Fretex, klærne var i str 5-6 år. Kan ikke ta vare på alt), påskekrim osv...

Det var da tirsdag og onsdag.

Dette innlegget har tatt meg 1 time å skrive, for i tillegg til å skrive har jeg:

*Tatt opp barn etter en hvil

*skiftet bleie

*underholdt TheaM

*Skjært eple i skiver

*svart telefonen

*Vært på do

*tatt litt drikke.

Spennende to dager?

Ikke noe særlig, men fine har de vært!

Skrevet

Idag har vi gjort noe ufint.

Ljugi så det har rent av oss- med vilje!!

Saken er;

Vi ble igår bedt om vi ville være med svogerS og svigerinneK og jentene deres på tur for å gjemme og finne påskeegg.

Koselig nok det, men....

K sin datter HM har ADHD og er det man kan kalle et krevende barn.

S sin datter FM er verdens lateste barn.

Begge jentene er 5.

K er (synes jeg) alt for "snill" med HM, det er mange advarsler og tilsnakk men det er lite konsekvenser. Så en tur ut med oss alle ser slik ut;

HM er helt i hundre og omtrent ikke til å snakke til.

HM forguder TheaM og vil gjerne ha henne med overalt og kan være voldsom.

Så da må jeg sette foten ned.

Greit nok.

HM er veldig aktiv, og som ADHDbarn er hun voldsomt impulsstyrt og glemmer at hun ikke får lov til ditt og datt.

K snakker ikke så mye til HM som S mener hun burde, så da snakker S til HM istedet. Da blir K sur for hun mener S snakker til HM hardere enn nødvendig mens S blir sur for at K ikke snakker til datteren sin like mye som hun kanskje burde.

Lille FM dilter da etter og sutrer fordi hun ikke vil gå, og så har vi det gående der og.

Så, i morges sendte jeg en sms om at TheaM ikke var i form så vi kunne ikke være med på tur.

Det var helt i orden, men jeg fikk dårlig samvittighet.

Etter 10 min ringte svigermor og pratet med Andrè; Du... Jeg ringte til K nå for å spørre om noe og hun sa at jentungen er sjuk. Det er vel ikke noe alvorlig?

Ehhh......

Å, da følte jeg meg dum!

Måtte bare si at neida, hun er bare ikke i form og...eh.... sikkert bedre i morra.

:flau:

Fikk dårlig samvittighet, svigermor så bekymra og der stod vi begge to og måtte juge i telefonen.

Usle mennesket, jeg...

Skrevet

Jeg forstår en slik nødløgn. Virker som om eggeleting kunne bli vel slitsomt, og kanskje for mye av det gode for ditt lille frø.

Småttinger har jammen stooor vilje. Jeg både husker det fra mine håpefulle, og ser det på LillePoden. Det er så sin sak å bære en sprellende, skrikende 15 kg klump, og det er ikke så lenge siden jeg måtte det.

Håper du får noen fine påskedager videre også.

Skrevet

Bettie; :klemmer:

Idag skal jeg treffe min far og halvssterE for å spille bowling!

Tro meg, det kan bli interessant!!

Ellers er det skolearbeid som surrer i hodet mitt om dagen.

Er i ferd med å utvikle et dårlig forhold til dramapedagogen Malcolm Ross for å si det slik....

Skrevet

:hjerte:

Far og datter danser i dette øyeblikk hånd-i-hånd på stuagulvet....

:hjerte:

Skrevet

Håper du vinner i bowling! :duskedame:

Skrevet
Håper du vinner i bowling! :duskedame:

Jo takk.

jeg tapte som bare f.

Dårlig gjort at når man har med et barn i spillet går rennene for barnebanen opp.

Kula treffer jo ikke renna på det viset.

Men for meg derimot.....

:sjenert:

Kula mi traff renna støtt og stadig.

*o gremmelse*

Skrevet

Noen som har sett motivasjonen min for skolearbeid?

Driover med innleveringsoppgaven, og som vanlig føler jeg at alt er bare drit.

At jeg bare skriver noe for å skrive, at det ikke er noe verken sammenheng eller fornuft, at ikke jeg svarer skikkelig på oppgaven....

Crap.......

:kjefte:

Skrevet

Det har løsnet, og jeg skriver og jobber for harde livet.

Sliter bare så jævlig med begrunnelsene for hver minste ting jeg planlegger som aktivitet.

Føler meg flink....

Skrevet

You go girl!!!! :klemmer: Du er så superflink!!!!

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så flink du er :biggrin:

Men forstår veldig godt at motivasjonen noen ganger uteblir ;)

Skrevet

:duskedame:

Trodde det kanskje var motivasjonskonferanse ett eller annet sted, men det kan det jo ikke være da. ;)

Skrevet

*rødmer kledelig av ros*

:sjenert:

Skrevet

Luksus å sitte i stua med laptop og TV mens mann&barn sover.

Hadde det bare ikke vært for at igjennom babycallen nå hører jeg "eeeeeh..... woooooow......mamma?

Skrevet

Tusle tusle -her kommer jeg forkledd som påskeharen...Legger igjen et stooort påskeegg, fylt av alle dine favorittbiter!!!

Ha en riktig god påskeaften!!!

Skrevet

Flinke deg som skriver og jobber for harde livet nå som det er påske :roser:

Håper du har hatt en flott dag sammen med mann og barn :hug:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...