Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Snilt av din kjære å komme med blomster :hjerter_rundt:

Samme hvilken sort det er. Tanken som teller :strix:

:kose: ikke gøy å sove dårlig.

:klem:

Han kom hjem med gule nelliker.

Liker den blomsten godt, også lukter de så fint.

:blomst:

Holdt meg våken helt til klokka var nesten 24 i går i håp om å få sove lengere, men klokka 3.50 våkna jeg gitt. Lå i en time og prøvde å sovne igjen, leste fra 5.30, men da klokka var 6 da stod jeg opp.

Fy faen i svarte helvete (unnskyld.....) å dritt lei jeg er av dette! :sur:

Har satt på P4s Mårrafrokost og laget meg en stor kopp Jordbær&kiwi te men alle andre i huset sover.

Ikke så værst start på dagen allikevel.... :)

Fikk leste ferdig om rammeplanen igår samt hovedmålene i formålsparagrafene, og skrevet 4 sider med notater.

Følte meg veldig flink da, ja.

:Hehe:

Andrè skulle bare en liten tur bort til en kammerat og hjelpe ham med å justere et stereoannlegg. Det tok vist lang tid, for han var ikke hjemme før klokka var 23, og da var det 4 timer siden han reiste.

Kjempe spennenede for dere å lese....

:ler:

Idag er det jo onsdag og siste barnahagedagen denne uka.

Idag kommer da en som er diakon i menigheten bortom og skal b.la prate med meg om pappa og rus. Han som er diakon har nemlig jobbet mange år på et rehab senter og har vel litt peil.

Vet ikke hva jeg skal si og fortelle, men det vet vel han.....

Uansett glad jeg har fått tilbudet!

:Nikke:

Skrev jo her tidligere at jeg ikke kunne finne vinterposen til jentungen.

Den er nå funnet! :hoppe:

Fant den i ene kottet igår helt tilfeldig.

Men ingen av oss skjønner hvilken idiot som har lagt den der....

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :vinke:

Ikke gøy med den søvnen din.. Du som la deg seint å alt i går.

Du kan fortelle han hvordan situasjonen er og hvordan du føler det . Syns det er kjempe bra at du er så åpen. Mye bedre å få pratet om det som plager oss enn å gå med det inni seg. Han kan nok sikkert en del siden han har jobbet tidligere med rus.

Lykke til!! :klem:

:fnise: godt dere fant vinterposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Kamille86' date='12.11.2008 (07:38) ' post='6217587Du kan fortelle han hvordan situasjonen er og hvordan du føler det . Syns det er kjempe bra at du er så åpen. Mye bedre å få pratet om det som plager oss enn å gå med det inni seg. Han kan nok sikkert en del siden han har jobbet tidligere med rus.

Lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med diakonen i menigheten, og han lurte på om han kunne på vegne av meg her:

http://www.borgestadklinikken.no/

på et nytt programm for pårørende av rusmisbrukere.

Rusmisbruker.

For et jævlig ord!

Jeg er evig takknemlig for at noen bryr seg.

Nå gidder jeg ikke tenke mer på dette.

Skal spise, drikke colaZero og se TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis du følte at jeg skreiv det slik at du trodde at det var deg. Var absolutt ikke det jeg mente :sjenert:

Kos deg med tv, mat og cola zero du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry hvis du følte at jeg skreiv det slik at du trodde at det var deg. Var absolutt ikke det jeg mente :sjenert:

Søte deg, da!

Det var absolutt ikke slik jeg tenkte!!

Mente bare at jeg har jo ingen grunn for å ikke være åpen om det, det er jo ikke jeg som har problemer men han.

Dermed har jeg som du sier, ingenting å skamme meg over.

Andre gikk rett i seng da han kom fra jobb igår fordi han hadde vondt i hodet (å... jeg har så mange meninger om det der!! :sur:)

Mens alt av hus&barn ble lempet over på meg kun p.ga en møkka hodepine. :sinna:

Nuvel....

Broder'n kom innom igår og vi pratet litt om pappa over en kopp varm o'boy :kaffekopp:

Så ringte min søster siden hun viste at broder'n var her og de to ble sittende å skravle en time om hele situasjonen.

Hva kom vi fram til?

*Pappa må selv sørge for hjelp- vi kan ikke gjøre noe med situasjonen.

*Vi må sette hardt mot hardt og gi ham beskjed om at så lenge han drikker vil vi ikke være der.

*Når vi da gir ham beskjed om at vi ikke aksepterer at han drikker når vi er der må vi reise umiddelbart om han begynner å drikke.

*Snu i døra om han er påvirka/bakfull når vi kommer.

....Lettere sagt enn gjort.

Dagen i dag:

*Biblioteket

*Handle

....det var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt :rødme:

Hørres ut som dokken har ein fin plan! Nytter ikke akseptere drikkinga. Kan tenke meg at det ikke er bare å bare. Må bare være bestemt :jepp:

Ååå varm o'boy hørtes deilig ut :sikle:

Kos deg masse med handling og bibliotek tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en veldig fornuftig plan! høres ganske tøff ut å gjennomføre, men hvis dere står sammen alle tre så klarer dere det :)

syns du er tøff som tar tak i dette her jeg. mange som bare "lar det gå" og heller bare tar avstand og trekker seg unna.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er kjempe vanskelig, morfaren min hadde problemer med det, men da har fikk barnebarn sa mamma og tanten min at så lenge han drakk så fikk han verken treffe dem eller oss barnebarn. "Heldigvis" fikk han problemer med å gå, slik at han ikke lenger kunne gå til den faste puben eller handle selv. Så på den måten så kan man si det gikk bra til slutt.

Det var egentlig bare det jeg hadde på hjertet.

Og en :klem: da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte, snille, støttende KG'ere!

:klemmer:

Dere utgjør en forskjell for meg!

Lesefri i kveld.

Andre har vært hos en kamerat igjen for å stille inn noe annlegg, og igår bare sov ham.

Føler jeg har vært aleina med TheaM i tre døgn og er igrunn litt sliten.

Godt å bare slappe av i kveld...

Var på biblioteket og spurte etter boka jeg vil lese (I All evighet av Ken Follett) men den var utlånt så jeg har reservert den.

På Kaffe&The Spesialisten drakk jeg kaffe latte med macademia mens jentungen spiste lunch og jeg bladde igjennom VG.

Koste oss veldig!

Så hadde jeg en utrolig ekkel opplevelse:

Handlet på IcaMaxi hvor jeg plukket med meg en del varer i kategorien "Ta 2 betal for 1" og summen kom på 150 kr mer enn det jeg hadde med meg. Jeg hadde bare 400 kr på meg, nemlig. :rodme:

Men jeg kunne heller ikke få sluttsummen til å fungere men hodet raste av tanker kring hva jeg kunne plukke ut.

Så sier hun damen i kassen at det var no galt med kassa for den hadde ikke trukket fra rabatten allikevel, og vips kom det bare på rett over 300.

Puh..... :tommelopp:

Ellers har jeg fått et spark i ræva idag:

TheaM tømte klesskapet sitt så da fikk jeg endelig ryddet opp der.

var på tide, ja....

Ellers er der intet nytt under solen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om ica maxi ja.... jeg var på ica maxi her før bursdagen min, hadde mer enn nok penger på kortet jeg skulle betale med, men det godtok ikke kortet. Guri hvor pinlig. Heldigvis ligger det en minibank rett ved siden av maxien her vi bor så fikk tatt ut penger og betalt. Men skjønner godt hva du følte/tenkte :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker bare innom for å si hei!! Det er travle tider, men bare en uke igjen med studenter så roer det seg!!!

- ang. det du har skrevet om over - det er veldig lurt å legge en sånn plan!!!!

Go klem til deg!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt teflonminne....som meg!!! :fnise: I gårmorges satte jeg liksågodt biolaen sammen med frokostblandingen i matskapet. Da mannen min skulle spise, fant han ikke den, og lurte på om jeg hadde drukket den opp.... jeg mente bestemt at det hadde jeg ikke, men ble svar skyldig på hvor jeg da hadde gjort av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fortalte meg dette: For noen måneder siden gikk hun til garasjen for å legge noen brød i fryseren der, samtidig tok hun med seg søppel som skulle kastes. I forrige uke fant hun en pose i fryseren, den var fryktelig lett, så hun lurte fælt på hva det kunne være..... God frosset søppel... he he :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...