MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2901 Del Skrevet 3. november 2008 Heia Rosenborg Pøh! Tape for BodøGlimt på den måten der! Tromsø kan stappe bronsjen sin opp i ****** spør du meg! Kjenner godt til det der med briller og linser. Brukte det før, men for noen år siden laseropererte jeg begge øynene for nærsynthet og fikk jo helt perfekt syn, nesten for mye av det gode Plutselig så jeg alt så veeeeldig mye bedre, særlig hybelkaniner og støv Kjenner til det der, ja. Har lurt på en slik operasjon, men er ikke det sykt dyrt? På en annen side, et par tusen kroner i året på linser er ikke så rimelig det heller... Angående det med å være kjedelig.... jeg er også kjedelig, og jeg har ikke barn engang. Men så har jeg tenkt på det at lever andre mennesker egentlig så veldig mye mer spennende tro? Jeg tror ikke det. Det er et fåtall bare som har et überspennende liv - mens de fleste lever ganske alminelig. Hvor hverdagen er jobb/skole, ta seg av barna og familien (for de som har det) og hverdagslige nødvendige gjøremål. Og ellers se litt på tv, trene, treffe venner etc. Og fester er ikke alltid så moro som det ser ut som på facebook. Tross alt: hvor spennende er det egentlig mulig å leve når man bor i Grenland? Godt sagt. Du har helt rett, men bare slapp av med den Grenland kritikken din. Liker meg godt her.... Hei på deg MariannE! Det var så koselig med en hilsen i dagboka mi, at jeg måtte liste meg inn og se i dagboka di - håper det er greit?!Det var så fint å lese det du skrev i morges da du "tømte" hodet ditt! Du minner meg om meg selv!!! Med katt og mann og barn... og ingen ute på byen kvelder lenger!!! Men savner det sjelden, har jo ikke energi til det heller!!! En vanlig fredagskveld er som følger: taco, et glass rødvin eller to, litt nytt på nytt - før jeg sovner foran tv'n.... Men jeg er ikke kjedelig - og jeg tror ikke du er det heller. Du er spesiell!!! Ha ha Det er slik jeg og har det. Får aldri med meg siste del av Senkveld, da er det for alle penga! *** Har allerede en brøddeig til heving- men det er det bare. Over halvveis i fiiiine boka "Stormens Tid" og det må jeg si, den inneholder mer sex eller sexuelle handlinger enn det jeg trodde den ville. Snart skal jeg begynne å hive meg over tlf for å ringe etter legetime til TheaM. Hun blir ikke bedre av hosting og hosting så nå tar jeg henne med til lege. Det var vel det jeg hadde på hjertet såpass tidlig. Ække værst bare det der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 3. november 2008 #2902 Del Skrevet 3. november 2008 Er det Stormens tid med Ken Follet du leser - og den er bra?!! Hadde tenkt å ønske meg den til jul! God bedring til TheaM - det er ikke gøy når barna er syke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. november 2008 #2903 Del Skrevet 3. november 2008 God morgen MariannE! Håper vasla blir bedre da - det er så leit med sjuke små... Apropos hele debatten om kjedelighet osv - en ting jeg alltid har lurt veldig på er hvordan litt store jente finne klær? Jeg syns det er skikkelig vanskelig å finne bukser og slikt som er passe og som er fine på en gang, og ofte er det ingen størrelser som er store nok i butikkene (jeg er str 40 - 42), men så ser jeg jo unge jenter som sikkert er dobbelt så brede som meg som har moderne og flotte klær på seg og lurer på hvor i alle dager de får klærne fra :klø: Jeg må lete på feil sted altså.... Vel.. det var dagens hjertesukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2904 Del Skrevet 3. november 2008 Er det Stormens tid med Ken Follet du leser - og den er bra?!! Hadde tenkt å ønske meg den til jul! Ja, det er den jeg leser. Fine, fine boka! På Ark er begge bøkene (del 1 og del 2) på salg til 69 kr stk for paperback utgaven. Apropos hele debatten om kjedelighet osv - en ting jeg alltid har lurt veldig på er hvordan litt store jente finne klær? Jeg syns det er skikkelig vanskelig å finne bukser og slikt som er passe og som er fine på en gang, og ofte er det ingen størrelser som er store nok i butikkene (jeg er str 40 - 42), men så ser jeg jo unge jenter som sikkert er dobbelt så brede som meg som har moderne og flotte klær på seg og lurer på hvor i alle dager de får klærne fra :klø: Jeg må lete på feil sted altså.... Vel.. det var dagens hjertesukk Tja, si det. Jeg handler en del på H/M, noen ganger på Lindex men det er sjeldent. Av og til på KappAhl, men ofte føler jeg jeg bare 50 år i klærne derfra. Kan ikke hjelpe deg mer enn det. *** Kom inn døra for halvtime siden og har fått jentungen i seng. Gav opp hele legetime bestillinga etter å prøvd å komme igjennom på tlf en time. Gikk i barnehagen istedet, vi. Igrunn er jeg litt sur. Den ene oppgaven jeg skal skrive er bare sjukt vrien. Artikkelen jeg leste handlet om følgende: *Befolkningsveksten i Italia går kraftig ned for folk får for få barn *Italienske menn bor ofte hjemme til de er rundt 40 *Barn i Italia får ikke være barn men mini-voksne. Det siste har jeg en mening om, men de to første punktene? Not so much. Hvordan kan jeg skrive oppgave om noe jeg ikke har noen formening om? :klø: Nok om det! Dagens middag: Indisk kyllingsuppe. Aldri prøvd tidligere, spennende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 3. november 2008 #2905 Del Skrevet 3. november 2008 Tusen takk for tipset - jeg tenker jeg kjøper de selv når de er så billige!!! Blir hjemme fra 1. des. så jeg må ha noe å gjøre!!! Hvorfor tror du italienske menn er hjemme til de blir 40 da... smiler - kanskje mamma går over til å bli en super husmor, og så venter de hjemme i påvente at de single damene skal bli like supre... Ikke rart det blir færre familier da...når de venter så lenge... smiler Hva er det slags oppgave du skriver??? Er det studier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2906 Del Skrevet 3. november 2008 Hvorfor tror du italienske menn er hjemme til de blir 40 da... smiler - kanskje mamma går over til å bli en super husmor, og så venter de hjemme i påvente at de single damene skal bli like supre... Ikke rart det blir færre familier da...når de venter så lenge... smiler Hva er det slags oppgave du skriver??? Er det studier? Akkurat det er det som stod i artikkelen. Har bare ikke så mange formeninger om det der, og det må jeg ha nå. Jaja.... Jeg tar studier igjennom NKI: http://www.nki.no/produkt/studium.xsql?stpID=335E Men nå skal jeg gå og begynne på middagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. november 2008 #2907 Del Skrevet 3. november 2008 Hva skal dere ha til middag? (ute etter middagstips og inspirasjon....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2908 Del Skrevet 3. november 2008 Har alt skrevet det hele litt over: Indisk kyllingsuppe. Ny oppskrift jeg skal prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. november 2008 #2909 Del Skrevet 3. november 2008 Hørtes spennende ut..... har du noen oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2910 Del Skrevet 3. november 2008 Klart det! Indisk kyllingsuppe! 5 gr ingefær 3 båter hvitløk 1 rød chili 2 ss smør 3 gulrøtter 1 eple 2 løk 1 ss curry 2 l kraft/buljong Kjøtt av en kylling 3 dl matfløte *** Riv ingefær og finhakk hvitløken. Del chilien på langs, fjern frøene. Finhakk. Fres ingefær, hvitløk og chilii smøret i en romslig kjele. Tilsett revet gulrot, eple og løk. Dryss over curry. Ha i kraft/buljong. Kok opp og la koke i ca 10 minutter. Tilsett matfløte og kyllingen. That's it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. november 2008 #2911 Del Skrevet 3. november 2008 Takk, da er oppskriften lagret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 3. november 2008 #2912 Del Skrevet 3. november 2008 Godt sagt. Du har helt rett, men bare slapp av med den Grenland kritikken din. Liker meg godt her.... Jeg gjør det jeg også da... hvis ikke hadde jeg sikkert ikke blitt boende her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2913 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg gjør det jeg også da... hvis ikke hadde jeg sikkert ikke blitt boende her Godt poeng! Kyllingsuppe er laget og spist. Vi like det godt alle fire; Andre, TheaM, svigermor og jeg. Suppe til halvannetåring er forresten ingen god ide... Det ble voldsomt klønete.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. november 2008 #2914 Del Skrevet 3. november 2008 Da jeg var liten pleide mamma å putte brødterninger (uten skorpe i begynnelsen) i suppa mi, sånn at det ble litt mer grøtete og lettere å spise. Synes det var så godt at jeg spiste suppe sånn helt til jeg var nesten tenåring.. Kanskje det går an å prøve neste gang..? Ser lett for meg at suppe til en på halvannet er litt klønete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 3. november 2008 #2915 Del Skrevet 3. november 2008 Nå koser jeg meg med en kopp te og I All Evighet.. altså oppfølgeren til Stormenes tid den lover godt! Men du, stormenes tid er på en måte Sverdet og Korset + Katedralen i en og samme bok sant? :klø: Jeg elsker Ken Follet - han er min yndlingsforfatter! Har vært å kjøpt to nye bøker av han i dag, Nålen og Rebecca-koden. Forøvrig kan bøkene hans Farlig Formue og Krigens Kaier også anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2916 Del Skrevet 3. november 2008 Da jeg var liten pleide mamma å putte brødterninger (uten skorpe i begynnelsen) i suppa mi, sånn at det ble litt mer grøtete og lettere å spise. Synes det var så godt at jeg spiste suppe sånn helt til jeg var nesten tenåring.. Kanskje det går an å prøve neste gang..? Ser lett for meg at suppe til en på halvannet er litt klønete! Å, det var super smart! Siden det ble mye, veldig mye av den suppa skal vi ha resten i morra, så jeg skal følge rådet ditt da. Nå koser jeg meg med en kopp te og I All Evighet.. altså oppfølgeren til Stormenes tid den lover godt! Men du, stormenes tid er på en måte Sverdet og Korset + Katedralen i en og samme bok sant? :klø: Jeg elsker Ken Follet - han er min yndlingsforfatter! Har vært å kjøpt to nye bøker av han i dag, Nålen og Rebecca-koden. Forøvrig kan bøkene hans Farlig Formue og Krigens Kaier også anbefales Jeg har kjøpt Sverdet&Korset og Katedralen hver for seg. Men det er samme bok, bare del 1 og del 2. Kanskje de gikk tomme for papir og måtte ha 2 stk plutselig? Sitter og følger sånn halvveis med på TopModel etter trening. Drikker ColaZero og kjenner peisvarmen brer seg Fornøyd med megselv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 3. november 2008 #2917 Del Skrevet 3. november 2008 må forresten bare si - jeg kjenner deg jo ikke, men jeg syns du virker alt annet enn kjedelig. du er kul, og absolutt veldig morsom! er ikke sjelden jeg må dra på smilebåndet over dine innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. november 2008 Forfatter #2918 Del Skrevet 4. november 2008 Søte mio... mio min mo, ha ha... Planen var igår at jeg skulle være super flink å gjøre skolearbeid, har jo begynt på innseningsoppgaven som skal levers søndag. Men, fikk liksom aldri satt meg til med det, men idag.... Idag skal jeg ihvertfall være flink! Hvis ikke er jeg ille ute nemlig.... Før den tid skal TheaM og jeg i barnehagen noen timer. Prøve å gå herfra litt over 9 så svinger jeg nedom butikken først. Da kan jeg bare gå rett fra barnehagen og hjem for å hive vesla i seng etterpå. I natt har hun forresten sovet hele natta. 2. natta på rad, det er bare å håpe det fortsetter.... Nå skal jeg: *Snoke litt på TVforumet for å se hvem som gikk ut av TopModel igår, *legge nista til TheaM i veskal, *Ta et bleieskift *kle på oss også går vi ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. november 2008 Forfatter #2919 Del Skrevet 4. november 2008 Faen asså. Jeg sliter med oppgaven min. Klarer ikke tenke, klarer ikke flette alt sammen, klarer ikke formulere meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 4. november 2008 #2920 Del Skrevet 4. november 2008 Faen asså. Jeg sliter med oppgaven min. Klarer ikke tenke, klarer ikke flette alt sammen, klarer ikke formulere meg. Uff da , prøv å koble helt av en halv times tid og unn deg noe godt. Kanskje det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg