Gjest Reka Skrevet 14. oktober 2008 #2721 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hellu sweetie! Innom med en tirsdagsklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 14. oktober 2008 #2722 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det ser ut som om den smilyen dere prater har overvektig overleppe som disser når den smiler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #2723 Del Skrevet 14. oktober 2008 Skummel, overvektig smiley? Høres ikke bra ut det der.... Begynt på neste innsendingsopg. Tydelig at det som går på fag er tyngere enn det jeg akkurat har levert: Oppgave 1a: Lag en liten samling av regler, rim, viter, fortellinger, ellinger, gåter, fortellinger o.l. fra barns egen kultur. Du kan samle stoff fra egen minnebok, intervjue osv... Oppgave1b: Lytt på CDen "Eventyret om Mozart" a Minken Fosseim. Skriv om hva du synes om denne måten å presentere kltur for barn på. Er stoffet spennende? Er det spennende forteller? Er det nyttig læring? Oppgave 1c: Les utdraget fra Astrid Lindgrens bok "Emil i Lønneberget". Bøkene til Lindgren er oversatt til mange språk og de er meget populære. Hva tror du gjør bøkene så populære? OH MY GOD!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 14. oktober 2008 #2724 Del Skrevet 14. oktober 2008 Imponert over energien din, du står på MarianneE Lykke til med neste innsendingsopp., dette klarer du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #2725 Del Skrevet 15. oktober 2008 Lykke til med neste innsendingsopp., dette klarer du Har kladdet første opg, det var jo ikke så vanskelig takket vår venn google og en gammel minnebok fra jeg gikk i 1.klasse. Fant et lite vers som min farmor skrev i 1986, lite viste vi alle -heldigvis- at det skulle bare gå tre år før hun og farfar ble drept i en av Norges styggeste bilulykker. De kjørte med en vennepar i samme bil, 3 av dem døde momentant, en av dem levde da hjelpemannskapene kom, men var vist for skadd til å forstå hva som skjedde. Dette skjedde 13. august 1989, bare fordi en jævel fant ut at han skulle kjøre seg en tur i godt beruset tilstand. Farmor og farfar jobbet i posten begge to og jeg husker begravelsen i korte trekk, b.la at hele postverket stilte opp i grønne uniformer og med en fane. Moholt kirke (i Trondheim) var nesten sprengt. Jeg husker pappa knakk sammen da vi skulle forlate kirka. Æsj... nå begynner jeg å grine og. Uff.... det var jo ikke meninga! Det jeg egentlig skulle fram til var at det verset farmor skrev i minneboka mi da jeg var 8 ble skrevet samme dato som TheaM ble født -bare at hun såklart ble født noen år senere. Litt spesielt igrunn.... Hadde ikke tenkt å skrive hele den historien over, det bare ble igrunn sånn. Jaja..... Ukas siste barnehagedag idag. TheaM har sovet godt i hele natt og snorker der inne enda. Får heller tusle ut og rydde kjøkkenet, steke rundstykker og rydde bort oppvasken fra igår. Mannen skulle egentlig ta seg av ryddinga, men siden han brukte tida før jobb på en kjapp frokost og dermed kabal på mobilen gikk tida hans plutselig veldig fort. Rart det der.... Dagens middag: Lasagne. Har sjessa på det i en månedstid nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 15. oktober 2008 #2726 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei MarianneE Så leit å høre om din farmor og farfar, det må ha vært en fryktelig beskjed å få Ja, det er mange tullinger ute og ferdes i trafikken, ser det ofte når vi kjører til hytta. Det er ikke få ganger jeg har sittet med hjertet i halsen av folk som tar vanvittige forbikjøringer Det må være spesielt og det betyr sikkert mye for deg at farmor skrev i minneboka samme dato som Thea M ble født for Thea M som sover så godt om natta. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 15. oktober 2008 #2727 Del Skrevet 15. oktober 2008 Leit å høre historien om farmoren og farfaren din. De oppgavene dere har fått hørtes ganske greie ut da Greit å få noen oppgaver der man må reflektere litt også Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. oktober 2008 #2728 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det var ikke så aller verst oppgaver, da. Har hatt unger som har hørt på fortellingene om komponistene, og de har både likt dem og fått med seg litt kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. oktober 2008 #2729 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nattevakt på vandring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 16. oktober 2008 #2730 Del Skrevet 16. oktober 2008 ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #2731 Del Skrevet 16. oktober 2008 God morgen, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. oktober 2008 #2732 Del Skrevet 16. oktober 2008 Mårrån! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. oktober 2008 #2733 Del Skrevet 16. oktober 2008 ...og folk synes jeg er sær som ikke ønsker å ta lappen og overhodet ikke liker å kjøre bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #2734 Del Skrevet 16. oktober 2008 ...og folk synes jeg er sær som ikke ønsker å ta lappen og overhodet ikke liker å kjøre bil. Hæ? Den kom litt ut av det blå og jeg skjønner ikke bæret.... Uff... Føler meg fryktelig sløv og giddalaus idag. TheaM sover i senga si nå, og igrunn frister det gjøre det samme sjøl. Bare krype under dyna og zzzzz zzzzzz Akk, så fristende! Men, jeg må nokk heller henge opp klær og skrive ned noen ord om Eventyret om Mozart istedet. NICE!!! Skal treff svigerinneK i ettermiddag. De har kjøpt hund: http://www.berner-sennen.no Og jeg gleder meg så til å se valpen! Har veldig lyst på sånn hund selv- de er så nydelige! Savner å ha hund. Har hatt en slik: http://www.newfoundlander.org/ og en slik: http://no.wikipedia.org/wiki/Golden_retriever og pappa hadde schæfer. Savner å ha hund, igrunn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #2735 Del Skrevet 16. oktober 2008 ...og folk synes jeg er sær som ikke ønsker å ta lappen og overhodet ikke liker å kjøre bil. Øøhh... Nå er jeg med, nå skjønte jeg hva du mente. Trenger vist bare litt tid noen ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. oktober 2008 #2736 Del Skrevet 16. oktober 2008 Bilulykker og sånn... Jeg har jo til og med vært med i bilulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #2737 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hvorfor er menn så tankeløse til tider? Kvelden er satt av til å jobbe med fag, også får jeg plutselig tlf om at han glemte å si igår at det er quiz idag og at gutta kommer i 19-tida. Argh!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #2738 Del Skrevet 18. oktober 2008 God lørdags morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. oktober 2008 #2739 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ikke så god, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 18. oktober 2008 #2740 Del Skrevet 18. oktober 2008 Heljåw hånni! Fikk du gjort noe fag i går da? Ha en flott lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg