MarianneE Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #2681 Skrevet 7. oktober 2008 :bolledeig: Ringte å klaget til min søster igår, og endte med å tørke litt tårer av glede. Til sommeren tar hun med mann og barna og flytter hjem igjen! Gleder meg til å få de to små englene hit! :nigo: Hadde besøk av min far igår, og han som døde i byen natt til søndag viste seg å være en venn av pappa. Ingen nær venn, men allikevel en han kjente. Må en tur over til byen idag og tror jeg skal sette ned et lys der det skjedde. http://www.varden.no/article/20081006/NYHET/604252681/1001/_ Dessuten har jeg et skikkelig forkjøt barn. Snørra renner og hun er tett som f i nesa. Føler meg forresten bedre idag. Sovna før klokka var 21 og sovet som en stein i hele natt. Godt det...
MarianneE Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #2682 Skrevet 7. oktober 2008 Rett før jeg gikk hjemmefra i formiddag ringte venninneT og lurte på om jeg ville være med ut og trille litt. Vi tuslet over til byen og satte lys der helgens dødsfall skjedde. Det lå en bukett roser der hvor det stod Takk for at du var den gode gutten du var. savner deg. klem fra farmor Skal begynne å lage middag nå: Risotto med kantareller og chorizo
MarianneE Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #2683 Skrevet 8. oktober 2008 God morgen jenter! Her er det en stille og rolig morgen. TheaM og jeg har spist frokost, jeg har vært ute med søpla og brettet sammen litt klær mens vesla har sittet og lekt på gulvet med lekene sine. Spesielt glad er hun i ball og balong på sånn stang. Forøvrig har hun sett litt rar ut i ansiktet en liten stund nå og en kjent, ekkel lukt begynner å bre seg fra bleia. :dåne: Idag er det grått ute, men deilig luft! Vi skal uansett bare være hjemme. Jeg må lese litt fag når TheaM har formiddagshvilen sin for i kveld skal jeg på JonasB med svigerinneK og venninneS. Litt kaffemocca og jenteprat. Det var dagens spennende innlegg fra meg...
MarianneE Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #2684 Skrevet 8. oktober 2008 :flau: :flau: :flau: Det er så sjukt pinlig å stå i butikken med varer til 145kr og få kortet avvist. Viste det var lite penger på kortet men ikke at det var så skrapa tomt. Heldigvis har jeg kort vei til butikken og det lå penger hjemme, så det var jo bare å gå hjem og hente penger. Men asså.... varer for 145kr. Kjenner jeg er litt varm av det hele.... :flau: :flau: :flau: TheaM er skikkelig forkjølt og tett i nesa. Ordene som før var pa-pa-pa er nå ba-ba-ba. Håper det ikke varer lenge.
Gjest Reka Skrevet 8. oktober 2008 #2685 Skrevet 8. oktober 2008 Det er kjempe ekkelt ja! Men fra en som jobber i butikk: Det skjer hele tiden! Og alle som handler og jobber i butikk har opplevd det selv! Men det er ikke så veldig gøy og stå med lang kø og mange varer og deretter blir kortet avvist, flaks du hadde kort hjem da
MarianneE Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #2686 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vet det, Reka. Det har skjedd med alle, men det er bare så sjukt flaut når det skjer. Har ikke noe spes llers å skrible ned, skal straks stelle meg litt for å treffe venninneS og svigerinneK snart.
Bettie Skrevet 8. oktober 2008 #2687 Skrevet 8. oktober 2008 Stakkars forkjøla barn. Ikke moro å være tett i nesa. Har selv stått der med kort som har vært tomt, fordi Halvdelen har glemt å fortelle meg at han hadde tatt ut penger på kortet. En smule flaut, men jeg hadde heldigvis penger med meg, og Halvdelen fikk en smule sur kommentar da han kom hjem.
MarianneE Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #2688 Skrevet 9. oktober 2008 Etter en dag med skikkelig ruskevær har solen igjen tittet fram over Porsgrunn. Hadde vært fint å tatt med TheaM på lekeplassen i parken, men det er vel sølete og vått etter alt igår. Ut må vi jaffal. Litt dårlig samvittighet for studiene mine har jeg, jeg har knapt fått åpnet bøkene denne uka. Det er ikke bra, får sette meg ned etter TheaM er i seng i kveld tenker jeg. Må bli ferdig med så jeg rekker eksamen i mai, hvis ikke må jeg vente 6 mnd til neste gang, i tillegg til ny eksamensavgift på 1000 spenn. Det er nok på tide å brette opp ermene og sette faste leseettermiddager for meg selv. Var på JonasB igår som tidligere nevnt. Og det må jeg si, det er ikke få problemer som taes opp over salat, cola og kaffemocca! Hjemme hos svigerinneK sliter de med mine/dine barn problematikken, venninneS sitt ekteskap er så på halv tolv som det bare kan få blitt.... Det er så deilig å bare sitte jenter og prate sammen noen ganger! Nei, sola lokker oss ut! Får nok følge pent etter...
Gjest Ansjoni Skrevet 9. oktober 2008 #2689 Skrevet 9. oktober 2008 Utrolig hvor mange verdensproblemer som kan løses over en kaffe Kos deg ute i sola med TheaM!
Lissi Skrevet 9. oktober 2008 #2690 Skrevet 9. oktober 2008 Innom å hilser på Ser at mange sliter om dagen. Skal ikke være så lett hele tiden. Håper Lille blir frisk snart, og at du snart får mer penger på kontoen
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. oktober 2008 #2691 Skrevet 9. oktober 2008 Og dere har kost dere ute? Deilig vær her også.
MarianneE Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #2692 Skrevet 10. oktober 2008 Utrolig hvor mange verdensproblemer som kan løses over en kaffe Kos deg ute i sola med TheaM! Jeg vet det. Og ihvertfall når man er bare jenter samlet slik. Innom å hilser på Ser at mange sliter om dagen. Skal ikke være så lett hele tiden. Håper Lille blir frisk snart, og at du snart får mer penger på kontoen Vil du ha kontonr mitt? Lenge siden jeg har fått lommepenger.... Og dere har kost dere ute? Deilig vær her også. Jupp, vi gikk over brua og til byen. Høres ut som om jeg ikke gjør noe annet enn å gå til byen og handle, men sannheten er at jeg gå i byen i et par timer uten å kjøpe noe som helst. Igår fikk jeg uansett brukt penger: En leke som TheaM kunne holde på med i vogna. Den kostet 25 kroner. Brukte lang tidi byen siden TheaM fikk gå selv, så det var jo inn dører som åpner seg selv(med meg løpende etter) , opp og ned trapper, stoppe for å beundre småstein, blader og hunder. Etter middag tok jeg TheaM med bort til skolen og idrettshallen for å treffe svigerinneK som hadde med småjentene for de turner på torsdager og da hender det vi går bort å ser på. Men, det er jo høstferie nå så det var ikke turning. Derfor lot vi heller barna leke litt ute istedet. TheaM var mildt sagt fuktig etter å ha gått i vanndammene med joggesko... Mens TheaM sov ute i vogna si igår satt jeg på trappa og fikk lest en del fag oog skrevet notater, så nå er det klart for første innlevering. Skal b.la lytte til en CD med eventyr lest av Minken Fossheim og fortelle om hva jeg mener om fortellingen,er den lærerik, underholnende osv. så skal jeg Forklare hva jeg mener om barnelitteratur av Astrid Lindgren samt samle rim, regler, vers o.l. som knyttes til barn. Uansett: Dagen idag står i vaskebøttas tegn!
MarianneE Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #2694 Skrevet 10. oktober 2008 ha ei strålendes helg Så koselig! Du og!
MarianneE Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #2695 Skrevet 10. oktober 2008 Dagen idag står i vaskebøttas tegn! Å, så flink jeg er!
MarianneE Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #2696 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg var dyttet over på side 2, jo! Ænivei.... Har vasket hele leiligheten idag med jentungen hengende i buksa (bokstavelig talt) så nå lukter det rent, har og lagt på rent sengetøy så det skal bli så deilig å legge seg etterpå! Å legge seg i rent sengetøy gir en liten lykkefølelse.... Har hatt broder'n og Zlatko innom på quiz (jeg vant!) og tanken slo meg.... Ække no spørsmål her i boka mi lengere, jo! Skuffa.... I morra skal Andre og jeg ut og være barnevakt i 4 timer på formiddagen. Skal passe niesene mine for svigerinneK og svogerS. SvigerinneK sin datter H har ADHD så det er slitsomme timer når de jentene blir passet. Men, tenkte vi skulle ta dem med på busstur og inn til byen for å gå på lekeplassen i parken med niste og kakao. Ganske søtt, for TheM og lille H har en spesiell kjemi og har hatt det fra første dag enda H er 5 år og TheaM er 17 mnd. Så da blir vi trebarns foreldre i 4 timer i morra. Nei... er det ikke natta straks da, tro? Jo det er nok det. Nattis alle!
LekeHusmor Skrevet 10. oktober 2008 #2697 Skrevet 10. oktober 2008 sov godt kjære marianne! jeg hører på Roxette - She's Got The Look, og den minner meg om deg. aner ikke hvorfor
MarianneE Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #2698 Skrevet 12. oktober 2008 sov godt kjære marianne! jeg hører på Roxette - She's Got The Look, og den minner meg om deg. aner ikke hvorfor Sikkert fordi jeg har "The look" he he.... Når jeg tenker meg om var jeg skikkelig fan av Roxette og spes den sangen rundt 90/91 da de slo igjennom.
MarianneE Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #2700 Skrevet 12. oktober 2008 "Var" er rette stikkordet.... Hei til Friggen, forresten! Koselig å se deg her inne! Vi var jo da barnevakt igår for småjentene til svogerS og svigerinneK, og det gikk igrunn greit. Troppet opp kl. 9.30 og kom oss på bussen halvannen time etterpå for å inn til byen for å gå på lekeplassen i parken. Fant ut at jentene nok heller ville dette enn å sitte hjemme med lekene sine eller være i hagen. H har som nevnt ADHD og kan være utrolig krevende og en prøvelse til tider, men jeg takler henne greit- i hvertfall sier mammaen hennes det. F er da rake motsetningen igjen. Hun er da datter av Andres bror, og det er synd å si det, men den lateste ungen jeg vet om. Det er ikke hennes skyld, men jeg vet hvordan hennes mor er. Moren er en såkalt "kreativ sjel" med mange idèer, men desverre uten evne til å få gjennomført noe. F er antagelig understimulert, trenger logoped for å prate rent og har problemer med å forstå enkle beskjeder som f.eks: da hun fikk beskjed om å sette seg inn i bilen en dag men ikke forstod hva som ble sagt. Det er bekymringsfullt. Heldigvis er hun nå 50/50 hos moren og svogerS og svigerinneK og det er skummelt, men det er forskjell på jenta selv etter de tre mnd den samværsordningen har vart... Nok om det..... Jeg tryna på bussen igår! Skulle dra en sovende TheaM litt lengere opp i vogna da bussen bråbremset. Jeg datt jo da over vogna og rett i gulvet, så nå har jeg en rar, stiv tommel, blåmerke på låret med størrelse med bibelen men følelsen av å ha brista ribbein er heldigvis gått over. Det var flaut- og sinnsykt vondt! Tror jeg skal tusle ut for å se hvordan det går med min kjære som driver og kutter busker i hagen....
Fremhevede innlegg