Gjest Reka Skrevet 23. september 2008 #2561 Del Skrevet 23. september 2008 Damn you! Du greide jo alle!! Fritt for å ikke spille mot Marianne i quiz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. september 2008 #2562 Del Skrevet 23. september 2008 Der hadde jeg vært blank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 23. september 2008 #2563 Del Skrevet 23. september 2008 Der hadde jeg vært blank. Det hadde jeg også! Men her er noe jeg kan: Hva heter medlemmene i supergruppa Return? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. september 2008 Forfatter #2564 Del Skrevet 23. september 2008 kom med et nytt spørsmål, daaaaaaa...... Har vært og spist middag med venninneH. Blir liksom ikke klok på henne og meg. Vi er veldig forskjellige både i livssituasjon og personlighet. Jeg er litt sjenert, tilbakeholden, hun er veldig frampå og direkte. Hun forteller at hun har brukt "bare" 4000 kroner på aksjer, uten at det gjorde noe om hun tapte dem. Jeg lurer på hvordan jeg skal ha råd til det nødvendigste nå som studieavgift er blitt en realitet. Føler meg alltid litt ukomfertabel sammen med henne. Akkurat som om jeg angrer på en måte påat jeg er med henne. Luftet en bekymring for når jeg skal få anledning til å lese med barn, hus & hjem. Det kunne hun ikke forstå, for hun hadde klart det fint som alenemor og i full jobb i tillegg. Greit nok, men... hva med litt forståelse? Hør på meg istedet for å bare det slå det unna. Hun har mange guttevenner og det tror jeg ikke er så rart. Hun har en utrolig sterk nærmest massiv personlighet og en kan fort føle seg overkjørt på en måte. Hvorfor er vi venner? Vi gikk på folkehøgskole sammen i 95/96 og jeg oppdaget at hun bor her i samme by som meg. Føler meg litt forpliktet til å være venn med henne på en måte.... hun er snill og alt det der, men jeg klarer liksom ikke å føle meg 100% komfertabel med henne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 23. september 2008 #2565 Del Skrevet 23. september 2008 Det hadde jeg også! Men her er noe jeg kan: Hva heter medlemmene i supergruppa Return? Knut Erik Østgård: vokal og gitar Steinar Hagen: gitar og kor Tore Larsen: bass og kor Øyvind Håkonsen: trommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 23. september 2008 #2566 Del Skrevet 23. september 2008 Hva med gruppa Creation? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. september 2008 Forfatter #2567 Del Skrevet 23. september 2008 Den med return kunne jeg bare driti i. creation har jeg knapt hørt om men mener jeg har hørt noe om Muffe og Gækki. Dustete kallenavn, men det er en annen diskusjon... *** Ble sittende å se på Oprah idag og ble både inspirert og facinert. Det handlet om (over)forbruk og sløseri. Det var da tre familier som ble utfordret til å leve sparsommelig en uke. Nå skal det sies at de sløste noe helt ekstremt, spes den første familien som hadde et stort smekkfullt kjøleskap, helte ut tre-fire store åpnete brusflasker av samme type fordi ingen ville ha doven brus (hva med å åpne en av gangen?), og lignende eksempler på noe sjukt med sløsing. Da begynte jeg å tenke. Hva bruker jeg penger på? Hvor mye unødvendig kjøper man? Jeg er overbevist om at om at ved å kutte ut unødvendige utgifter kan vi fint redusere forbruket vårt uten å knapt merke det. Eksempel: Brus er en stor last. en halvliter med pant koster 13 kroner. Tilsammen kjøper vi kanskje 6 flasker pluss halvannen litere til helga, altså fredag, lørdag og søndag. En halvannen liter koster 20 kr. Det er 138 kr pr uke. Nytt eksempel: Vi har satt på varmovner nå. Men, det er varmt om dagen, så da setter jeg opp vinduet. Hvor blir det da av varmen? Jo, rett ut vinduet. scary shit.... Handle på tilbud, bruke fryserejn istedet for å kjøpe nytt, utnytte rester osv.... Ingen har vondt av å leve litt enklere og spare penger som en bieffekt av det hele. Det er jo skremmende hva man egentlig bruker penger på! Bare noen tanker fra meg mens jeg prøver å se CSI.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 23. september 2008 #2568 Del Skrevet 23. september 2008 Knut Erik Østgård: vokal og gitar Steinar Hagen: gitar og kor Tore Larsen: bass og kor Øyvind Håkonsen: trommer Klarte du det uten å juksegoogle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 23. september 2008 #2569 Del Skrevet 23. september 2008 Riktig med Ylvisåker! Hva er Norges 7 største byer? I rangert rekkefølge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 24. september 2008 #2570 Del Skrevet 24. september 2008 Nytt eksempel: Vi har satt på varmovner nå. Men, det er varmt om dagen, så da setter jeg opp vinduet. Hvor blir det da av varmen? Jo, rett ut vinduet. scary shit.... Skru ned termostaten om dagen, det gjør jeg. Tullis neste uke høres fint ut - vi må avtalte tid litt nærmere. Men jeg har fri onsdag hvertfall. Hva er Norges 7 største byer? denn vil jeg prøve meg på. Jeg skal streke over svaret. Jeg tror ikke jeg klarer, men hvil se hvor nærme jeg kommer. Oslo Bergen Trondheim Stavanger Kristiansand Fredrikstad (?) Drammen (?) - tror ikke den er riktig, men kan håpe. hehe. eller Sandnes - vet Drammen og Sandnes delte en plass tidligere, men vet ikke om det var sjuende plass, også tror jeg kanskje Sandnes gikk forbi Drammen. skal vi se hvordan streker jeg over da..... hmmm. ...sånn ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 24. september 2008 #2571 Del Skrevet 24. september 2008 Kommer med et spørsml og jeg: Hva heter hovedstaden i Mongolia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. september 2008 Forfatter #2572 Del Skrevet 24. september 2008 Riktig med Ylvisåker! Hva er Norges 7 største byer? I rangert rekkefølge Skalvise.... 1.Oslo 2.bergen 3.trondheim 4.stavanger 5.drammen 6.vet 7.ikke Kommer med et spørsml og jeg: Hva heter hovedstaden i Mongolia? *** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 24. september 2008 #2573 Del Skrevet 24. september 2008 Kommer med et spørsml og jeg: Hva heter hovedstaden i Mongolia? Ulan Bator!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. september 2008 Forfatter #2574 Del Skrevet 24. september 2008 du verden.... Nytt spørsmål, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 24. september 2008 #2575 Del Skrevet 24. september 2008 Riktig igjen Catwoman! Hva heter hun som spiller Grace i "Will & Grace"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 24. september 2008 #2576 Del Skrevet 24. september 2008 snakk om å spør deg ut da! Og det med backstreet boys var nesten riktig.. KEvin er ikke med lenger, så de er bare fire ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2577 Del Skrevet 25. september 2008 Hva heter hun som spiller Grace i "Will & Grace"? Hun heter.... eh..... fåkk! Jeg digger jo serien så dette DEBRA MESSING!! snakk om å spør deg ut da! Og det med backstreet boys var nesten riktig.. KEvin er ikke med lenger, så de er bare fire ... æsj.... likte han jeg! På en annen side, det er temmelig liten sjans for at jeg kommer til å skaffe meg noe av dem. Det er ikke min type musikk lengere. *** Etter barnehagen igår gikk jeg over til byen for å treffe venninneJ og to venner av henne. VenninneJ flyttet egentlig til Gran Canaria for en måned siden for å jobbe sammen med ei venninne. Da de kom ned viste det seg at den jobben de skulle få ikke ville begynne før uti oktober/november. I mellomtida fikk de seg noe annet men sluttet kjapt da det viste seg at jobb nr.2 var b.la styrt av mafiaen. Scary shit.... I tillegg ble de to jentene uvenner og som venninneJ sa "Jeg gikk på en smell, så jeg flytta hjem igjen for å ta tak i livet mitt" Glad hun er tilbake, jeg. En annen venninne av meg var på TV igår! På Tingenes Tilstand på NRK viste hun frem noen figurer hun har fått produsert VenninneC er bestevenninna mi, vi har kjent hverandre i 23 år Morro å se henne på TV. *** Idag skal jeg ta med TheaM i en park over i byen sammen med venninneT og datteren hennes M.S Vi tenkte å ta med niste og en ball og slå oss litt løs. Eller no sånt... *** I "Prosjekt Fornuftig Pengebruk" vil bidraget idag være å kjøpe dopapir på Prix til halvpris (til coop medlemmer) og kattemat på ICAnær til -40% I tillegg har jeg planlagt middag etter innholdet i fryseren, ikke etter hva de har på butikken. Flinke meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 25. september 2008 #2578 Del Skrevet 25. september 2008 ha en fin dag! og kjekt å se økonomi tips.. her handler vi en gang i uka og sparer myyye på det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. september 2008 #2579 Del Skrevet 25. september 2008 Når man har dårlig råd tvinges man til ikke å sløse. Effektiv måte å lære på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2580 Del Skrevet 25. september 2008 Har hatt den kjempe koselige dagen i parken idag! Småjentene koste seg skikkelig, spes da de fikk kontakt med en skoleklasse som og var der. Både TheaM og MS ville gjerne være me guttene og spille fotball, og gutta (kan gjette de var 8-9 år) prøvde å ta jentene med, men uten mye hell. Derimot var lykken stor da lekeplassen ble oppdaget. Så den ungen jeg hadde med meg hjem var ikke mye rein for å si det slik. Akkurat slik det skal være. *** Har middag i ovnen. I min iver etter å bli litt mer økonomisk fant jeg pølser i fryseren og byttet ut fisk med pølse, så nå blir det pølsegrateng til middag. Ferdig om ca 19 minutter. SULTEN!!! Det lukter dessuten godt, godt og veldig deilig! 18 minutter igjen nå, but then again... who's counting? I morra skal jeg hente skolebøkene mine, forresten! Gleder meg til å begynne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg