Mazilla Skrevet 14. oktober 2011 #14641 Del Skrevet 14. oktober 2011 Værsågod. Siden du har fått gave av meg, kan jeg få pannekakepizza av deg..? God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 14. oktober 2011 #14642 Del Skrevet 14. oktober 2011 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #14643 Del Skrevet 14. oktober 2011 skjønner at du kan føle at du blir overkjørt av mammaen din når hun "beordrer" deg til å komme.Men samtidig så synes jeg det er veldig bra at du har en mor som er så engasjert i både sine egne barn og barnebarn Det er det ikke alle som har. Hvem har sagt at hun engasjerer seg? Eller... det er klart hun gjør det, men måten hun gjør det men av og til mistenker jeg at hun engasjerer seg slik at alle andre skal se hvor snill mormor hun er. Så flink du har vært, som har jogget! Jeg er dødsimponert, og må si du inspirerer meg til å komme i gang med trening. Bare jeg blir frisk nå, så skal det bli endring her! Skjønner at du ble litt frustrert over moren din der, men hun har forhåpentligvis de beste intensjoner God helg, søta Takk! Jeg har funnet ut at jeg liker og løpe, men med min vekt er det ikke så bra. Men jeg har funnet ut at av og til MÅ jeg liksom bare. Beordret til å komme? Det høres nesten ut som min mamma. Man skal faktisk ha litt lyst til å dra dit selv og. Flink du var som jogget igår!! Ha en superfin fredag!! Mødrene våre kunne blitt gode venner mistenker jeg... Halloen!!! Bare innom for å minne deg om at det snart er jul.... he he Koselig å beøke dagboka di igjen - jeg leste bare de to siste sidene, så oppdatert er jeg ikke, Men jeg håper iallefall at dere har det bra alle 3!!! Stor klem fra meg - som skal i gang med helgevasken Lunalu!! Trodde du hadde forlatt oss jeg! Godt og se deg igjen! og *ikke så veldig snakkesalig i dag* men da var det hyggelig at du tittet innom uansett! God helg! Takk det samme! Værsågod. Siden du har fått gave av meg, kan jeg få pannekakepizza av deg..? God helg! Det blir litt vrient, men oppskriften ligger på siste side i Matboksen! God helg! ...OG GOD HELG TIL DERE ANDRE OG!!! Henta TM ekstra tidlig idag så nå sitter hun og får se film og spiser kjeks. Jeg skal legge meg rett ut på sofaen og spille DS fram til kl 15. Slappe max av før jeg gjør noe som helst fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 14. oktober 2011 #14644 Del Skrevet 14. oktober 2011 Din mor høres litt ut som min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. oktober 2011 #14645 Del Skrevet 14. oktober 2011 Mødrene våre kunne blitt gode venner mistenker jeg. Det har jeg faktisk lurt på av og til. Skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 14. oktober 2011 #14646 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det sto jo i innlegget ditt at din mor hadde ringt til deg og nesten beordret dere til å komme og bake pepperkaker. Det kaller faktisk jeg for å være en engasjert mor og mormor til tross for at det kanskje kan bli litt mye. Mange barn og barnebarn har faktisk ikke noen som gidder å bry seg og som inviterer til slike familieting. Men jeg tenker kanskje litt annerledes ettersom jeg selv ikke har noen familie som er slik. Uansett: GOD HELG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #14647 Del Skrevet 15. oktober 2011 Det sto jo i innlegget ditt at din mor hadde ringt til deg og nesten beordret dere til å komme og bake pepperkaker. Det kaller faktisk jeg for å være en engasjert mor og mormor til tross for at det kanskje kan bli litt mye. Mange barn og barnebarn har faktisk ikke noen som gidder å bry seg og som inviterer til slike familieting. Men jeg tenker kanskje litt annerledes ettersom jeg selv ikke har noen familie som er slik. Uansett: GOD HELG Jeg skjønner hva du mener. Men hun har ofte slike idèer når hun kan vise andre rundt seg at hun er en engasjert mormor (og mor). Vi har hatt et langt og turbulent forhold, mamma og jeg,og det at hun engasjerer seg i TM og de andre barnebarna er faktisk nytt. Tidligere har det vært henne det har vært fokus på. F.eks; Da TM ble født var det 7 uker for tidlig og det kom VELDIG brått på. Hun var i ferd med og dø da hun ble hentet ut via KS og vi hadde det veldig tøft selv på sykehuset. Da vi kom hjem etter tre uker bad vi om og få noen timer for oss selv (helst resten av dagen) før det kom besøk- det var en beskjed alle fikk. Vi var på vei inn døra da mamma kom. Hun ble i tre timer og satt og snakket om hvor dårlig behandlet hun følte seg siden vi NEKTET henne kontakt med TM og hvor utrolig dårlig datter jeg var som tillot at hun fikk en slik behandling. Alt har dreid seg om HENNE bestandig. Men, siden hun fikk seg kjæreste for 3.5 år siden har det der endret seg. Hun har fått fokuset vekk fra seg selv og ser litt av omverden nå. Det er bra, men jeg har nok litt piggene ute av og til. Det ble et langt svar, gitt.... Idag blir det bytur og shopping på TM og meg. Hun trenger en tykk jakke før vinteren virkelig setter inn og litt annet. Det er det vi har av planer for idag. Det er lørdag jenter, fram med kosen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. oktober 2011 #14648 Del Skrevet 15. oktober 2011 Uff jeg skjønner deg litt på mamma fronten altså, min er utrolig god men til tider kunne jeg tenkt meg å kunne sagt noe uten at hun blir sur og da tenker bare på seg! Den reaksjonen mamma din fikk fikk min svigermor og en svigersøster etter Bumba ble født, jeg var ikke klar å få besøk av de på sykehuset, ga meg 2 uker etter da vi var enda på sykehuset at svigerforeldra kunne komme men at jeg var ikke klar for svigerinnene......nesten som hun kappa av meg hodet når jeg så henne første gang etter fødsel(8 uker etter!). Det viktigste synes jeg er å gjøre det som er best for seg og familien, så får de nå bare takle det.....spesielt når det var så sårt hvordan fødselen ble, jeg skjønner deg godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. oktober 2011 #14649 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Det er lørdag jenter, fram med kosen! Helt enig! Det er rart det med mødre. At de av og til bare tenker på seg selv. Merker det mer og mer med moren min og. Jeg har jo fortalt deg en del om forholdet vårt (i brev) og ingenting overrasker meg lengre når det gjelder mamma. Verken kommentarer hun kommer med eller ting hun gjør. Litt trist men det har bare blitt sånn. Jaja... Endret 15. oktober 2011 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 15. oktober 2011 #14650 Del Skrevet 15. oktober 2011 Har et supert forhold til min mor - men det er irriterende når hun legger seg borti vår oppdragelse av barna. Det sa jeg til henne da hun begynte på'n igjen i høstferien. Hun forsvarte seg elegant med at: Jo, men jeg ser ting myyye klarere nå som jeg er pensjonist... Eh.... Er enig i det siste du skrev - fram med kosen - det er HELG!!! - derfor daffer jeg fremdeles rundt i en velurdress jeg kjøpte til 100 kr på B-young, drikker kaffe og spiser sjokolade.... Ha en deilig helg, MarianneE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #14651 Del Skrevet 15. oktober 2011 Idag har jeg fått unna seriøs shopping gitt! -3,5 julegaver. Den halve skyldes siste del av en gave. -Vintersko, vinterdress og vinterjakke til TM. -smykke, armbånd og klistremerker til TM (i plast) -Tunika på meg ...og jaggu måtte jeg ikke ned en størrelse! Tilsammen ble det vel brukt TM spiser lørdagsgodt og ser Timmy: http://www.nrk.no/programmer/sider/timmy_tid/ Jeg sitter med hodepine (migrene?) og fryser. Film under teppet når TM er i seng, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. oktober 2011 #14652 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) wooohoooo en størrelse ned i toppen var jo super bra, flinka! Jeg har så smått begynnt på julegaver.....lager du kalender til snuppa eller? her har vi noe similært(altså islandsk tradisjon) men at man får noe i skoen sin hver dag fra 13 dager til jul.....vi har nemlig 13 julenisser men ikke sikkert jeg gjør det i år....men har lyst edit: 13 julenisser og förste kommer 12des Endret 15. oktober 2011 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #14653 Del Skrevet 15. oktober 2011 wooohoooo en størrelse ned i toppen var jo super bra, flinka! Jeg har så smått begynnt på julegaver.....lager du kalender til snuppa eller? her har vi noe similært(altså islandsk tradisjon) men at man får noe i skoen sin hver dag fra 12 dager til jul.....vi har nemlig 12 julenisser men ikke sikkert jeg gjør det i år....men har lyst Hun har fått sjokoladekalender i alle år (to.....) men i år vurderer jeg pakkekalender. Jeg fikk aldri det selv som barn, og har alltid hatt lyst til og gi henne det. I fjor syntes vi hun var for liten, men i år... hmmm... Forresten, da hun var 2 år og hadde sjokoladekalender (å jada!) var hun veldig lykkelig hver morgen kalenderen ble åpnet: Littelade!! ble det ropt hver morgen med enorm glede. Søtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. oktober 2011 #14654 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hun har fått sjokoladekalender i alle år (to.....) men i år vurderer jeg pakkekalender. Jeg fikk aldri det selv som barn, og har alltid hatt lyst til og gi henne det. I fjor syntes vi hun var for liten, men i år... hmmm... Forresten, da hun var 2 år og hadde sjokoladekalender (å jada!) var hun veldig lykkelig hver morgen kalenderen ble åpnet: Littelade!! ble det ropt hver morgen med enorm glede. Søtt! så søtt *smelt* Nei altså jeg vet ikke, for vil helst ikke gi henne sjokolade kalender, men ikke sikkert hun skjønner masse med "julekalanderet" men samtidig er det ikke sånn som norske julekalender....det er en sko i vinduet og en ny ting opp i den hver morgen...... noen ideeer til hva man kunne kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 16. oktober 2011 #14655 Del Skrevet 16. oktober 2011 -Tunika på meg ...og jaggu måtte jeg ikke ned en størrelse! Er det ikke bra deilig når man må ned en størrelse,hurra for Marianne. Du er kjempeflink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #14656 Del Skrevet 16. oktober 2011 Er det ikke bra deilig når man må ned en størrelse,hurra for Marianne. Du er kjempeflink Jeg kjøpte meg og en genser for tre uker siden som jeg burde hatt en størrelse mindre (hadde jeg bare hatt tid til og prøve... ) og da ville den vært samme størrelse som tunikaen jeg kjøpte igår. Kvelden igår tilbragte jeg på sofaen med migrene og en vond rygg. Nei, jeg vet man ikke skal holde seg i ro når man har vondt i ryggen, men da var klokka blitt 20.30 tross alt. Vet ikke hvorfor jeg har så vondt i ryggen. Det sitter i korsryggen og begynte for alvor i går morges, men jeg har følt meg stiv i ryggen i noen dager, særlig etter jeg har ligget, men da har det gått over. Jeg kjenner at jeg ikke må bøye nakken for mye fram, for da stikker det til nederst i korsryggen. Jo mer svai jeg gjør ryggen, jo bedre er det. Og jo mer jeg bøyer ryggen- jo værre føles det. Andrè skal på hytta og hjelpe faren sin i 14-tida, og jaggu ser det ikke ut til at han tar med seg TM. Da skal jeg bruke tida til rengjøring, bytte sengetøy, bytte fra sommer til vinterdyner og slike ting. Blir godt og få gjort slikt uten "hjelp" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #14657 Del Skrevet 16. oktober 2011 Dagen startet forresten med dette spørsmålet: -Mamma... Hvorfor har du så svære pupper? Hva svarer man da? Jeg sa bare at det er fordi mamma er dame. Hva blir det neste???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. oktober 2011 #14658 Del Skrevet 16. oktober 2011 the story about the flowers and bees haha kan ikke annwt en le for det er litt søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. oktober 2011 #14659 Del Skrevet 16. oktober 2011 Unger er herlige. Og ned en størrelse i klær er herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #14660 Del Skrevet 16. oktober 2011 the story about the flowers and bees haha kan ikke annwt en le for det er litt søtt Unger er herlige. Og ned en størrelse i klær er herlig. For og si det slik... Vi ble litt skremt den gangen i vår hun sa at hun hadde hørt noen bråke om natta ( og da hadde vi den natta). Og vi spurte sånn forsiktig hvilke lyder osv... -Det var en pippipp ute da jeg våkna! Puh.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg