MarianneE Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #11281 Skrevet 25. oktober 2010 Myyye bedre nå. Skal på strikkekveld igjen i kveld. Jeg gleder meg til og skravle med de andre mammaene. Det er alltid veldig koselig på slike kvelder.
Gjest D.O.A. Skrevet 25. oktober 2010 #11283 Skrevet 25. oktober 2010 Sverigehandling liker vi! Nestegang får du ta fergen til Moss og si hei
Nótt Skrevet 26. oktober 2010 #11285 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Morgen... Endret 26. oktober 2010 av Nótt
MarianneE Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11286 Skrevet 26. oktober 2010 Morgen... **** Fridagen min denne uka, idag. Må ta litt husarbeid og slike ting. Har noen brev og skrive (hele 6 stk...) og skulle for 3. uka på rad vært og prata med Elprice om laptopen min. Hva annet... jo, det er halvpris på garn i en butikk i byen. Kunne jo vært greit og hatt litt i huset siden jeg har SÅÅÅÅ lyst til og strikke denne: http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=204717&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter Bare jeg blir ferdig med kjolen jeg holder på med først. Er ikke halvveis enda, men det går framover! Lite på hjertet sånn ellers....
Pingting Skrevet 26. oktober 2010 #11287 Skrevet 26. oktober 2010 Åh, fiiiiin. :rødme: Jeg burde lære meg å strikke ordentlig. Ser stadig folk som strikker på bussen og sånt, og da får jeg så lyst, men så glemmer jeg det igjen. Ha en fin dag, MarianneE!
Mazilla Skrevet 26. oktober 2010 #11288 Skrevet 26. oktober 2010 Den var kjempefin! Hvis du har lyst til å strikke den, men i litt mindre størrelse, er det bare å sette i gang med å strikke til Mazzilusken! Hvis det blir jente, that is.. Tenkte bare det ville være litt mer overkommelig å strikke den i en mindre størrelse enn TheaM-size!
loffen Skrevet 26. oktober 2010 #11289 Skrevet 26. oktober 2010 Halv pris på garn! Så tidlig du er oppe! :dåne: Her var jeg sååå stolt over å stå opp før 0800 liksom.
MarianneE Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11290 Skrevet 26. oktober 2010 Halv pris på garn! Så tidlig du er oppe! :dåne: Her var jeg sååå stolt over å stå opp før 0800 liksom. Jeg hosta så veldig så jeg satt oppe litt, men gikk i senga igjen etter en liten stund og slumra til kl var 7. Kunne igrunn tenkt meg en tur til i senga og slumre litt mer.... Istedet for senga har jeg vært i nettbanken, noe som fikk meg til og tenke på denne sangen:
Kara W Skrevet 26. oktober 2010 #11291 Skrevet 26. oktober 2010 Hva annet... jo, det er halvpris på garn i en butikk i byen. Kunne jo vært greit og hatt litt i huset siden jeg har SÅÅÅÅ lyst til og strikke denne: http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=204717&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter Bare jeg blir ferdig med kjolen jeg holder på med først. Er ikke halvveis enda, men det går framover! Så tøff du er som starter sånne store strikkeprosjekter Jeg holder meg fortsatt til babyvotter. Da vet jeg at de blir ferdig en gang
MarianneE Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11292 Skrevet 26. oktober 2010 Åh, fiiiiin. :rødme: Jeg burde lære meg å strikke ordentlig. Ser stadig folk som strikker på bussen og sånt, og da får jeg så lyst, men så glemmer jeg det igjen. Ha en fin dag, MarianneE! Jeg kom sent men godt i gang! Det er ikke vanskelig heller, jeg er forresten en av dem som sitter på bussen og strikker. Den var kjempefin! Hvis du har lyst til å strikke den, men i litt mindre størrelse, er det bare å sette i gang med å strikke til Mazzilusken! Hvis det blir jente, that is.. Tenkte bare det ville være litt mer overkommelig å strikke den i en mindre størrelse enn TheaM-size! Først må jeg strikke ferdig kjolen jeg holder på med, så får vi se... Jeg kommer tilbake til deg om det, jeg!! Så tøff du er som starter sånne store strikkeprosjekter Jeg holder meg fortsatt til babyvotter. Da vet jeg at de blir ferdig en gang Ja... Jeg er veldig flink til og starte på store ting, småprosjekter er ikke noe for meg- uansett hva det gjelder. Jeg ser etter enkle ting og strikke uten for mye mønster. Og hva sokker og votter angår.... Har ikke peil på hvordan det gjøres. **** Dette er flaut.... Når jeg har mensen bruker jeg bare bind. Jeg har prøvd meg på OB, men... jeg får det ikke til! Vet så klart hvordan det gjøres og sånn, men det er ubehagelig, vondt i grunn. Kanskje er det bare at det er uvant? :klø: Eller er det meg? Jada... er 12 år i dag tror jeg. Har vasket opp, rydda, brettet sammen klær og gjort klar ny klesvask. Derfor fortjener jeg nå og gå og ta en kaffe med venninneI!
loffen Skrevet 26. oktober 2010 #11293 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har aldri blitt fortrolig med tamponger jeg heller. Det er bare når jeg MÅ, som på stranda f.eks. Får vondt av de jeg.
juliane Skrevet 26. oktober 2010 #11294 Skrevet 26. oktober 2010 Dette er flaut.... Når jeg har mensen bruker jeg bare bind. Jeg har prøvd meg på OB, men... jeg får det ikke til! Vet så klart hvordan det gjøres og sånn, men det er ubehagelig, vondt i grunn. Kanskje er det bare at det er uvant? :klø: Eller er det meg?
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. oktober 2010 #11295 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg sverger til tamponger, synes det er ubehagelig med bind... Men det skal ikke være ubehagelig/vondt å bruke tampong, da sitter den ikke riktig
Mazilla Skrevet 26. oktober 2010 #11296 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg begynte med tamponger selv for et par år siden, men det er bare den minste lysegule fra OB som juliane nevner som "passer" uten at det er vondt/ubehagelig. Kanskje prøve den? Det ble ihvertfall noe helt annet å ha TR for min del etter at jeg kom over tampongterskelen! Endret 26. oktober 2010 av Mazilla
MarianneE Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11297 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har aldri blitt fortrolig med tamponger jeg heller. Det er bare når jeg MÅ, som på stranda f.eks. Får vondt av de jeg. Jeg blir ikke helt fortrolig med tamponger jeg heller, men har fått det for meg at jeg burde ihvertfall prøve! Men da er det ikke bare jeg som får vondt av dem skjønner jeg... Du har prøvd med den minste størrelsen OB, ikke sant? Den gule eller den hvite, light flow eller hva den heter? Jeg blør ikke så masse og er ganske trang (), så for meg er det også ubehagelig med en gang jeg prøver en større størrelse. Men med de små går det bra, altså - og det er så mye mer praktisk enn bind! Er bare å stappe den inn så langt det går. :klø: Asså... jeg har prøvd blå! De blå fra Libresse er det, er vel en medium i størrelse, men om jeg går ned en størrelse... Kanskje det hjelper? Har ikke tenkt på det, men skal prøve en mindre. Jeg sverger til tamponger, synes det er ubehagelig med bind... Men det skal ikke være ubehagelig/vondt å bruke tampong, da sitter den ikke riktig Hvordan kan den sitte feil? Hvis den ikke sitter riktig da må den jo sitte... på tvers? Jeg begynte med tamponger selv for et par år siden, men det er bare den minste lysegule fra OB som juliane nevner som "passer" uten at det er vondt/ubehagelig. Kanskje prøve den? Det ble ihvertfall noe helt annet å ha TR for min del etter at jeg kom over tampongterskelen! Ja, jeg skal prøve en størrelse mindre, så kanskje det bedrer seg. Er ikke noe deilig når det er vondt "der" **** Da er garn innkjøpt, men det må nok ligge noen måneder før det blir tatt i bruk. Men siden det var på halv pris var det like greit og kjøpe det med en gang. Kjøpte som vanlig Her&Nå idag. Men det var bare så vidt jeg ikke dro med alle bladene ut i gata og satte fyr på dem. På forsida var det nemlig annonse for "hjemme-hos" reportasje. Hjemme hos hvem? Joda... Min helt; Hank von Helvete! Når rockehelten stiller opp på slike artikler... Da er det nesten slutt! Hva blir da det neste?
Pingting Skrevet 26. oktober 2010 #11298 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) De blå er medium ja, det finnes tynnere. De kan faktisk komme inn litt skjevt, og da sitter de feil. De eneste gangene jeg merker at jeg bruker tampong er hvis jeg har satt dem inn feil. Ville fortsatt ikke kalt det vondt da - mer ubehagelig... Endret 26. oktober 2010 av Pingting
Pingting Skrevet 26. oktober 2010 #11299 Skrevet 26. oktober 2010 Men det var bare så vidt jeg ikke dro med alle bladene ut i gata og satte fyr på dem. På forsida var det nemlig annonse for "hjemme-hos" reportasje. Hjemme hos hvem? Joda... Min helt; Hank von Helvete! Åja, og: WTF!? vah? Nei nei nei!
juliane Skrevet 26. oktober 2010 #11300 Skrevet 26. oktober 2010 Vet du, jeg tipper jeg ikke hadde fått til å bruke blå Libresse heller! Sendte A ut for å kjøpe tamponger her for en stund siden, sa bare gul og da kom han hjem med de gule Libresse istedenfor de gule O.B. slik jeg hadde ment. Tenkte det var samme størrelsen (skal jo være mini begge to), men Libresse var MYE større! Såvidt det gikk, faktisk. Så prøv gul eller hvit O.B.. Hvis du blør mye kan det hende du må skifte ganske ofte, men det er helt sikkert lettere å avansere til en større størrelse når du har vent deg til de små.
Fremhevede innlegg