MarianneE Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #3401 Del Skrevet 26. desember 2008 Tenkte jeg skulle skrive dette. Fikk en ekkel flashbackigår da jeg så 21-nyhetene. Noen andre som så det? De som hadde fått en knøttliten gutt(?) på Hurtigruta? Der var det mye kjent. Faren som satt i en stol på intensiv avd med barnet på brystet, susingen fra CPAPapparatet, CPAP generelt, den bitte lille lua han hadde på hodet, føleren til O2måleren han hadde rundt foten.... Akkurat slik lå TheaM og: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2485153.ece Det var et ekkelt flashback, men på en annen side løper hun rundt her nå og har lært å si HEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. desember 2008 #3402 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har nok ikke fått med meg eksakt når, men hvor tidlig ble TheaM født? Var det en dramatisk fødsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #3403 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har nok ikke fått med meg eksakt når, men hvor tidlig ble TheaM født? Var det en dramatisk fødsel? du får en PM... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 26. desember 2008 #3404 Del Skrevet 26. desember 2008 Kan jeg også få PM? Er liksom litt stor bok du har.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 26. desember 2008 #3405 Del Skrevet 26. desember 2008 Oi, det hørtes dramatisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #3406 Del Skrevet 27. desember 2008 du får en PM... Kan jeg også få PM? Er liksom litt stor bok du har.... Oi, det hørtes dramatisk ut! OK, jeg skriver det her istedet, det gjør ikke meg noe. Tirsdag 8.mai 2007 følte jeg meg "rar" etter bassengtrening for gravide. Mer sliten enn vanlig, mer vondt i ryggen enn vanlig. Følte meg ikke bedre utover dagen, la meg veldig tidlig men fikk aldri sove. Tilbragte natten med smerter sittende i stua med tlf i hånda, skal-skal ikke ringe. Vekselsvis som jeg kastet opp. Vekker da min kjære kl.4 med beskjeden om at vi må reise på legevakta, det er noe galt med babyen. Noe føltes helt feil, jeg hadde så smerter i magen at Andrè måtte hjelpe meg på med klærne, jeg klarte ikke stå ordentlig oppreist. På legevakta fikk vi beskjed om å reise på sykehuset (Huskelapp til meg selv: Neste gang du får tilbud om ambulanse, takk for faen JA!) og vi kjørte da de 15 minuttene det tok oss opp til sykehuset i Skien. Var der rett før 5 og jeg lå en time med et belte rundt magen som registrerer fosterlyden, som forøvrig var fin og sterk. Så hvorfor disse grussome smertene? En kvinnelig lege prata med meg og ville helst sende meg hjem for hun mente jeg hadde bare omgangssyke siden jeg fortsatte å kaste opp. (Kunne drept henne på flekken enda.... :slår: ) Tok innvendig og utvendig ultra lyd, og alt så bra ut. Fikk veer hemmende sprøyte som gjorde meg helt utrolig sløv. Datt ned fra stolen og bare svaiet på gulvet. Ble så sendt til et venterom på sykehuset hvor jeg fikk lånt mobilen til Andrè og ringt min søster. Andrè ble så sendt hjem for å pakke litt klær (Send aldri en mann hjem for å pakke i panikk for deg!) for jeg skulle legges inn. Litt mer legesamtale, og i det jeg kastet opp nok en gang kjentes det ut som om jeg tisset på meg. Jaja, tenkte jeg da har du begynt med det og nå? Men det var blod. Masse blod. Så jeg tok et bind som lå på en do og tok tak i en sykepleier og sa ifra til henne. Da fikk de fart på seg! Da var det ny innvendig ultra lyd som viste at morkaka hadde løsnet. Da var det fremdeles 7 uker igjen av termin. Jeg er født med en tilstand som heter gastrochise (Gud vet hvordan det staves) som gjør at jeg har et operasjonsarr på magen , ca 20x5 cm og det var derfor tvil om jeg kunne ta keisersnitt. Derfor måtte ene legen prate med en spesialist *Og her kommer tårene mine* Legen løp tilbake, ropte bare keisersnitt NÅ mens sykepleiere dro av meg klærne, satte IV i armen min, registerte navn, fødselsdato osv.. Til mine protester! Jeg nektet å få ungen! Det var jo alt for tidlig, og dessuten var ikke barnerommet klart enda! De måtte jo ta hensyn til det, syntes jeg. Men nei, jeg ble kjørt ned i 3. egt, fikk full narkose og våknet tre timer etterpå. Da var TheaM 47 cm, 2565 gram, 9. mai 2007. Hun hadde sluttet og puste da hun kom ut og måtte få oksygentilførsel før hun kunne puste. Lå med CPAP (se på TV2 linken, det han gutten har i nesa som det er festet en del slanger er CPAP) som hjalp henne og puste. Etter en uke holdt det med en O2 maske i nærheten. Tre uker gammel kunne vi ta henne med hjem. Må bare fortelle at hun ble jo født mens Andrè var på vei tilbake til sykehuset meget uvitende om at han var blitt far. Da han kom opp ble han satt til å vente et kvartestid før ene sykepleieren kom og sa at han kunne få se datteren sin nå hvis han ville det. Han holdt rett og slett på å gå i bakken. Det var veldig vanskelig, og var det veldig lenge etterpå. Vi savnet fagpersoner å prate med da vi kom hjem, da kom de vanskelige tankene. Lenge gikk jeg og tenkte igjennom hva jeg ville sagt/gjort osv om hun døde. For vi var i ferd med å miste henne. Hadde legen ventet med keisersnittet i 5 minutter hadde vi måtte legge henne i en liten kiste. Det har vært det værste å tenke på. Igrunn hadde vi det slik til hun fylte et år. Har PMet med Donpedro her som har vært igjennom det samme og hun har hjulpet meg utrolig masse. Er henne evig takknemlig for det! Så der har dere den historien. Traumatisk til tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 27. desember 2008 #3407 Del Skrevet 27. desember 2008 For en sterk historie Så flott at alt gikk bra!!!!! må gi TheaM en stor kos fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 27. desember 2008 #3408 Del Skrevet 27. desember 2008 God jul, vennen! Det var jammen en dramatisk historie å lese - takk og pris at det gikk bra! Håper du får god tid til å slappe av og kose deg i romjula!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 27. desember 2008 #3409 Del Skrevet 27. desember 2008 Tusen takk for at du delte den historien med oss Det hørtes utrolig tøft ut. Stakars Andrè som plutselig fikk beskjed om å komme å se datteren hans Nyt godværet idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. desember 2008 #3410 Del Skrevet 27. desember 2008 Takk for at du ville dele historien din med meg, og de andre. Skjønner godt at det må ha vært utrolig tøft, men gleden er jo større når du har jenta di hos deg og du ser henne vokse opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 27. desember 2008 #3411 Del Skrevet 27. desember 2008 Oi... Godt at det gikk bra! Gikk det fint å komme hjem selv om barnerommet ikke var helt ferdig enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 27. desember 2008 #3412 Del Skrevet 27. desember 2008 Stol alltid på magefølelsen! Den sier fra når noe er galt! Godt å høre at det endte bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3413 Del Skrevet 28. desember 2008 Takk for gode ord! For oss er det en sterk historie men nå er det så at alt har gått bra. Litt hinder i veien har det vært. De første månedene var det b.la: *Pustestopp under måltidene hvor hun ble blå og måtte ristes i for at hun skulle puste igjen *Skjelvinger i høyre foten *Dårlig motorikk og annet småtterier... Nå er det mest at hun har følsomme luftveier som en ettervirkning av at hun er prematur. Men, nå er alt bra, hun har akkurat funnet ut hvordan hun kan si HEI DU! og er en liten solstråle.... Etter jeg skrev innlegget igår kjente jeg at jeg var ekstra glad i henne og brukte lang tid på å klemme og kose. Skjønne lille jenta mi.... Må jo le litt, da jeg nektet at de skulle utføre keisersnittet pga barnerommet som ikke var ferdig. Komisk å tenke på nå. Hun ene sykepleieren tok da tak i skuldrene mine og sa at "Vi må gjøre det nå! Jenta di dør!" Da var det nesten greit..... *** Til jul fikk jeg to stk NarniaDVD og den ene byttet jeg til siste fra Kristian Valen; Et musikalsk Kaos. Showet ble tatt opp i Skien, og der var jeg! Nei.. jeg ble ikke filmet. Takke faen for det! I kveld kommer broder'n, venninneI og samboeren hennes for vi skal spille Kokelimonke. Det er moro!!!! Ha'kke no å skrive. Kommer tilbake senere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 28. desember 2008 #3414 Del Skrevet 28. desember 2008 Oi, dramatisk altså! Men supert at det går så bra nå!! Håper dere har en fin romjul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 28. desember 2008 #3415 Del Skrevet 28. desember 2008 Hei Mariannesøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3416 Del Skrevet 28. desember 2008 Å...så flink jeg har vært idag! Vært ute og gått tur i en time Har bakt sjokoladekake og fått glasur på den. Her er sannheten: Tok med meg TheaM ut og lot henne gå. En tur jeg ville brukt 15 minutter på med henne i vogn brukte vi en time på siden hun gikk selv. Kaka -og glasuren er sånn "Tilsett vann og rør rundt" kake. Men dæven å godt det er for flink-pike-følelsen!!! :bolledeig: I morra kommer min søster med samboeren og barna og de skal bli nesten en uke!! :bolledeig: Åja... Også har jeg kokt fisk som skal brukes i dagens middag: Fiskegrateng!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #3417 Del Skrevet 28. desember 2008 Nå går jeg å begynner å forberede til middagslaging. Idag blir det servert hjemmelaget fiskegrateng og mandelpotet her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. desember 2008 #3418 Del Skrevet 28. desember 2008 Kommer gjerne på middag jeg, hjemmelagd fiskegrateng er nam nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. desember 2008 #3419 Del Skrevet 28. desember 2008 Firskegrateng er kjempegodt. Ønsker deg noen fortsatt gode dager fram mot nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. desember 2008 #3420 Del Skrevet 28. desember 2008 Bare innom og oppdaterer litt... Kos dere videre i romjula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg