Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Flere ganger igår prøvde jeg å få skriblet noe ned her, men hver eneste gang ble jeg avbrutt og måtte gå.

men nå er jeg her!

Så hva skriver man?

Jo.... jeg har hatt et indirekte sammenstøt med svigermor.

Det dreier seg om julaften og hvem som skal være hvor.

Vi har bestemt oss for å feire hos pappa men det likte ikke svigermor

Hun mener vi heller skal reise hjem til dem, for de vil gjerne feire jul med TheaM, og det forstår jeg jo.

Problemet til svigermor er og at pappa skulle feire med oss i fjor men kom ikke for han var syk.

Derfor mener hun at pappa har på en måte brukt opp sin sjanse og fortjener da ikke denne jula her. Det hun ikke tenker på er at jeg er skillesmissebarn og vi har tre familier og måtte fordele oss mellom.

Det føles så jævlig å være en julepakke som sendes ut på rundtur for å tilfredsstille alle, selvom det ikke går.

Så nå er jeg "Den store stygge skurken" som tvinger Andre til å dumpe sin egen familie til fordel for min.

Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh, kan skjønne det er kjipt. men uansett så syns jeg kanskje svigermoren din bør ha forståelse for at du ikke ønsker å "straffe" faren din ved å dra til de i år, bare fordi han var syk i fjor.

er det ingen mulighet for at dere kan være hjemme hos dere da, så kan dere invitere alle sammen?

eller at dere kan være hos de først, og så hos din far eller at han eventuelt kan være med til svigerforeldrene dine? :klø:

ikke enkelt sånn der altså. jeg gruer meg allerede til å måtte begynne å tenke over hvor jeg skal feire jul. heldigvis er det noen år til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne bedt alle til oss ville vært helt topp, men vår et-par-og-seksti-m2-leilighet blir nok temmelig liten da, ja.

Vi kunne reist til svigers hele gjengen, det hadde blitt skikkelig koselig. men jeg vet at det vil ikke pappa. Han kjenner dem ikke godt nok sier han.

Spørsmålet har vært oppe til vurdering tidligere...

De må vel igrunn bare finne seg i det hele, så får de heller la være å gi oss julegave...

:fnise:

Var forresten her igår: http://www.kafek.no med svigerinneK og venninneS.

Spiste deilig tapastallerken og pratet om alt mellom himmel og jord.

Da jeg kom hjem kl. 22.30 hadde Andre skrubbet kjøkkengulvet.

Da hadde jeg tårer i øynene av glede.

Snille mannen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på en ny bok etter den rare av Marian Keys.

Leser nå Stormens tid av Ken Follett.

Ikke kommet så langt, men foreløpig er den fin.

Utrolig fint språk i den!

En fryd å lese....

Kjenner jeg har bare lyst til å legge meg tidlig idag (sov 4 timer i natt så det er kanskje ikke så rart?) legge meg godt under dyna og bare lese den fine boka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, stormens tid er den beste boken jeg har lest!! jeg driver å leser oppfølgeren nå.. han skriver bare helt fantasisk altså :hoppe:

det er merkelig hvor stor glede man får av at andre leser bøker man selv syns er helt fantasiske :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni
det er merkelig hvor stor glede man får av at andre leser bøker man selv syns er helt fantasiske :ler:

Sånn er jeg også :ler: Små barn, store gleder :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil lese en fin bok så anbefaler jeg The Boy in the Striped Pyjamas av John Boyne.

Veldig fin, men litt trist.

Håper du har en fin tirsdag :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det være en løsning å feire jul hos dere? Så kunne dere kanskje samle alle der?

Det hadde vært kjempe koselig men vi har, som nevnt, for liten plass.

Leiligheten vår er på noen-og-seksti og vi har ikke en gang spisestue.

Har funnet ut at jeg må utsette innleveringa jeg skal ha til søndagen.

Heldigvis kan jeg utsette.

Bedre det og da få en bedre karakter enn å levere fra seg hastverk arbeid og få en dårlig karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Snø :sjokk:

Fikk jo nesten sjokk når jeg så ut av vinduet i dag, dette var vel ikke meldt?! Håper den forsvinenr i løpet av dagen. Det er faktisk ganske mye for ikke engang å være i november.

Er det TheaM som har bestilt snøen kansje? :fnise:

Endret av Catwoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormenes tid.. :rødme: Fine boka!!

Vi har også tre familier å sjonglere mellom når det gjelder julaften, og i tillegg to sett besteforeldre som bare er tilgjengelige hvert tredje år osv.. :sukk: Ikke like greit alltid! For vår del har det ordna seg med julaften i år, men så er det jo alle disse andre juledagene da... :sukk: Skal ikke være bare enkelt, det er ihvertfall sikkert! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

*noterer boktips*

Litt tom for nye bøker å lese for tida.

Leser en bønn for Owen Meany for andre gang nå.

En bok alle bør lese forresten - den må bare oppleves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger igår prøvde jeg å få skriblet noe ned her, men hver eneste gang ble jeg avbrutt og måtte gå.

men nå er jeg her!

Så hva skriver man?

Jo.... jeg har hatt et indirekte sammenstøt med svigermor.

Det dreier seg om julaften og hvem som skal være hvor.

Vi har bestemt oss for å feire hos pappa men det likte ikke svigermor

Hun mener vi heller skal reise hjem til dem, for de vil gjerne feire jul med TheaM, og det forstår jeg jo.

Problemet til svigermor er og at pappa skulle feire med oss i fjor men kom ikke for han var syk.

Derfor mener hun at pappa har på en måte brukt opp sin sjanse og fortjener da ikke denne jula her. Det hun ikke tenker på er at jeg er skillesmissebarn og vi har tre familier og måtte fordele oss mellom.

Det føles så jævlig å være en julepakke som sendes ut på rundtur for å tilfredsstille alle, selvom det ikke går.

Så nå er jeg "Den store stygge skurken" som tvinger Andre til å dumpe sin egen familie til fordel for min.

Sukk....

Kjenner til dette problemet :hug: Slitsomt!!

Vi har i år sagt at vi reiser bort! Så får svigermor og andre som syns vi skal andre ting bare tålerere det! Jula er jo bare til pest og plage for folk :ler:

Så er den der hvert år i tillegg :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre min skaper å aktive dere har vært her inne, da!

Bare koselig det....

Snø :sjokk:

Fikk jo nesten sjokk når jeg så ut av vinduet i dag, dette var vel ikke meldt?! Håper den forsvinenr i løpet av dagen. Det er faktisk ganske mye for ikke engang å være i november.

Er det TheaM som har bestilt snøen kansje? :fnise:

Super koselig med snø, da!

:Nikke:

Ble bare stående å stirre ut av vinduet i morges, sesongens første snøfall er vakkert, magisk....

Stormenes tid.. :rødme: Fine boka!!

Vi har også tre familier å sjonglere mellom når det gjelder julaften, og i tillegg to sett besteforeldre som bare er tilgjengelige hvert tredje år osv.. :sukk: Ikke like greit alltid! For vår del har det ordna seg med julaften i år, men så er det jo alle disse andre juledagene da... :sukk: Skal ikke være bare enkelt, det er ihvertfall sikkert! :fnise:

Mareritt hvert år!

men en dag... sukk.... en vakker dag,,,,

*noterer boktips*

Litt tom for nye bøker å lese for tida.

Leser en bønn for Owen Meany for andre gang nå.

En bok alle bør lese forresten - den må bare oppleves :)

Notert!

Kjenner til dette problemet :hug: Slitsomt!!

:klem1:

Takker...

:kaffekopp: til deg søta!

Du mener vel kakao med krem i?

Siden Mio allerede har kommet med teen, så slenger jeg på en :sjokolade: jeg!

NICE!!!

Fine, hvite, magiske snøen!

Kledde på TheaM vinterdress og tok henne med ut før vi gikk i barnehagen.

Det likte hun ikke!

Hun datt og kom seg ikke opp i den store dressen så hun var sinna og gråt i snøen.

Litt søtt igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Stakkar TheaM :kose:

Fordi jeg skulle rydde???

:eeeh:

Da er det ihvertfall synd på jentungen nå:

Jeg lager middag! :spise:

Poteter, kylling/kalkun ostepølser og gulrotstuing.

Jeg takket ja en gang til å delta i div spørreundersøkelser hos Panel.no.

Så det gjør jeg da, mottar spørreundersøkelser og svarer, mot at jeg får poeng for dette.

Disse poengene veksler jeg da inn i b.la gavekort hos Platekompagniet.

Genialt spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...