Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Ja, barnevernspedagogikk er litt tyngre stoff enn det du tar nå. Men det er ikke såå ille da. Er ganske interessant ;)

:jepp:

Jeg synes stoffet hennes er kjempe spennende, samtidig som jeg er glad det ikke er jeg som skal lære lover&forskrifter.

Fy faen for en dag allerede!

Først har da TheaM ikke villet sove inatt, noe som har gått utover meg.

Klokka 3 i natt var vel det siste jeg hørte fra henne.

Etter det begynte min "kjære" å snorke, BIG TIME!

Sovna igjen ved 5 tida....

Halvannen time etterpå måtte jeg stå opp for å bake glutenfritt brød til meg selv.

Andrè stod opp sammen med meg, vi kommer ut på kjøkkenet og der har halvannen liter kaffe dryppet utover kjøkkengulvet.

Vi har tidsur på kaffetrakteren så han gjør det hele klart på kvelden slik at den starter før han står opp.

Min kjære hadde ikke satt i filteret på kaffemaskinen skikkelig så det har bare dryppet utover istedet for i kolben.

Så mens han bare ble stående å banne begynner jeg å lage brødet mitt (gjort på 5 minutter) og dermed tørke opp fra gulvet.

So far so good?

Me think not...

Jeg gikk ned i kjelleren ned klesvask og kom opp til stygge ord fra min kjære.

Da han lagde ny kaffe måtte han bruke 50/50 kaffepulver og instantkaffe.

Instanten hadde da plugget igjen hullet i filterholderen så det ble fult og joda.... dryppet utover kjøkkengulvet.

Heldigvis ikke samme mengden, men du verden for en start på dagen!

:klaske:

Lurer på å ta med TheaM i barnehagen om formen er grei.

Tenkte å bli noen timer ihvertfall fram til hun skal sove.

Bare en stor fare for at jeg vil :søvn: der borte.

Overlate barnet til noen andre der borte og legge meg og bare zzz zzzz

Middag hos svigerinneK, svogerS og svigerinneK sin datter H.

Indisk.....

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å for ein strålande morgon... :ironi:

Satser på at det blir en helt natts søvn til natta og en bedre fortsettelse på dagen, for det der var en småslitsom start. Sånn kaffekatastrofer har vi på jobben her stadig vekk, så jeg kjenner igjen følelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg logget meg av her i morges fikk jeg sms fra venninneT med spørsmål om hun kunne komme over en tur. Skrev bare at hun hadde det jævlig og trengte en venn.

Da hun kom over kl. 8.45 fikk jeg historien om hvordan hun hadde kommet hjem igår og ble møtt av verdens sureste og tause samboer.

Hun tok med seg datteren deres på 22 mnd og reiste ut på hytta en tur for å ordne noe.

Hytta deres ligger 45 minutters biltur herfra.

Da hun kom hjem igjen lå ringen på bordet og på en post-it lapp stod det bare at hun fikk se i avisa etter en egen plass å bo.

Etter 8 år sammen.

Det er for jævlig.

De har hatt det man kan kalle et turbulent forhold, men allikevell....

Det der er ikke noen måte å avslutte et forhold på.

Sukk.... slike ting får meg bare til å settte enda mer pris på min kjære....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun kom hjem igjen lå ringen på bordet og på en post-it lapp stod det bare at hun fikk se i avisa etter en egen plass å bo.

Etter 8 år sammen.

Fy f :kjefte: er det mulig.....

Stakkar jente sier jeg, er ikke 8 år sammen mer verd enn en post-it lappe med beskjed om å finne en annen plass og bo? Sånt gjør man bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg. Det var en barnslig og umoden måte å gjøre det på! to voksne mennesker må da kunne snakke sammen og i alle fall når man har vært sammen i 8 år og i tillegg har hatt ring på fingeren. Men noen er desverre jævlig feige :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spist middag hos svoger og svigerinne.

Tandoorikylling, ris og salat, og det smakte veldig godt.

Etterpå vanket det en kaffebaileys til meg.... :biggrin:

Trøtt i kveld kjenner jeg.

De to siste nettene har tatt på.

Tror det blir tidlig natta på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så trøtt!!

Måtte gå å rydde litt på soverommet for ikke å sovne på sofaen.

:veslejenta:

Andrè skal se Liverpoolkamp på Viasat4 og siden jeg ikke bryr meg om Liverpool kan det nok hende at anledningen til å legge meg tidlig benyttes.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet om å legge seg tidlig forsvant da TheaM våknet 5 minutter etter mitt siste innlegg her.

Hun gråt hysterisk og det tok borti 20 minutter før hun roet seg og sovnet igjen.

Dette fortsatte utover natta, så jeg var oppe kl. 24, 01.30 og 4.45.

:sleeping:

Hvorfor?

Hva kan være grunnen til at hun plutselig er veldig urolig om natten igjen?

Da hun våknet ved 22-tiden lagde jeg sukkervann for jeg lurte på om hun hadde vondt i magen.

Bleia og lyder fra jenta :fise: kunne gi en pekepinn på det.

Det begynner ihvertfall å bli slitsomt.

:trist:

Nok om det!

Dagen ser ut til å starte med :sol: så jeg lurer på om ikke jeg skal sette TheaM i vogna og tusle ut en tur om det hoder seg.

Føler meg litt "stuck" inne nå som hun ikke har vært i form, men da vi var hos svoger&svigerinne igår var tydelig TheaM i god form igjen.

Hun var nemlig mest opptatt av å prøve å danse med min nieseH.

Søtt var det ihvertfall.

Må uansett være hjemme igjen til kl.14 for å sette over fårikål.....

:tommelopp:

TheaM sover enda.

Kanskje jeg skal gjøre noe fornuftig fram til hun våkner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg starte et prosjekt.

Vi har full fryseboks så jeg har bestemt at fra og med idag skal jeg plukke middag ut av frysa, så skal jeg se hvor lang tid det tar før jeg må kjøpe noe.

Tilbehør osv må jeg jo såklart handle, men basicen har jeg.

Dette blir interessant.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!

Bare ruslet rundt i høstsola med kaffemocca i hånda og TheaM i vogna.

Elsker høsten, alle kastanjene fra et kastanjetre i byen som faller på bakken, lyden som oppstår når man vasser i rødt og gult løv.

Klare, deilige lufta og kjenner en blir frisk og rød i kinna.

Kle seg i et deilig langt skjerf....

Lovely!!

:nigo:

Var innom delikatesse butikken og.....

En merkelig butikk!

De hadde olivenoljer i alle former, rød og grønn pesto av god kvalitet, trøfler, serranoskinke, chorizo, chevre, italienske oster.... :arwen:

Alt godt som gjør denne verden til en bra plass sånn matmessig sett.

Jeg kjøpte arborioris (sånn til risotto) og parmesan.

(kan jo ha noe fra fryseren ved siden av....)

De hadde også noe som jeg lurer litt på enda:

Gele, juice, barnemat, bind, vanlig pålegg....

Underlig, men noen kjøper vel det og.

Oh lord....

Ekstrem Oppussing står på.

Har ikke godt av slikt jeg, det blir litt rørt...

Typisk meg....

Lukta av fårikål sprer seg her nå.

Deilig....

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det fine høstværet dere har nå. Her ser det ut til at det har gitt seg, for nå har det regner bøtter i to dager. Men jeg koser meg inne når det er slikt vær jeg da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er klart for både fotball og quiz!

Lurer på hva gutta sier når de oppdager at snop/potetgull osv er byttet ut med grønnsaker og dipp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være mor og ha barn som ikke er i form, og som ikke sover om natta. Dagene blir slitsomme etter søvnløse netter. Håper du får tatt deg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være mor og ha barn som ikke er i form, og som ikke sover om natta. Dagene blir slitsomme etter søvnløse netter. Håper du får tatt deg inn igjen.

Takk, så hyggelig av deg- til tross for at du har dine egene ting å tenke på Bettie.

Fotball og quiz er unnagjort (Hurra, RBK vant- akkurat som meg!) og gutta satte faktisk pris på grønnsakene. Dippen derimot, den fikk jeg for meg selv.

Oppvask er unnagjort det samme er sortering av morgendagens klesvask.

Leiligheten er ryddet, og det meste er igrunn i boks for natta.

Andre og jeg sitter og ser på Torsdagsklubben og jeg har akkurat fått en deilig nakke- og skuldermassasje med varmende olje av ham.

Kjenner jeg er helt gele og kunne bare rulla sammen i krok og zzzzz.....

TheaM fikk et bad av sin far før hun ble lagt, og etter hun var i seng med smokk og Lykkedyret har det knapt kommet en lyd. Det var bare et lite klynk da hun våknet halvveis på leting etter smokk.

La oss for guds skyld ...og der var hun våken, ja.

FAEN!

Hmm, det ser ut til at det bare var smokksøk igjen.

:kgbaby:

Kjenner jeg er klar for natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper Thea M sover godt i natt, slik at mammaen for tatt seg inn igjen og våkner opplagt i morgen :jepp:

:bolledeig:

Det virket!!

Tror jaggu du har magiske evner, Kospia!

Neste ting du skal håpe på, er at uansett hvor mye penger jeg bruker så vil summen jeg betaler med kortet mitt heller legges til på kontoen!

God idè....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket!!

Tror jaggu du har magiske evner, Kospia!

Neste ting du skal håpe på, er at uansett hvor mye penger jeg bruker så vil summen jeg betaler med kortet mitt heller legges til på kontoen!

God idè....

Hva? Har jeg magiske evner :fnise:

Tenke hardt........la MarianneE få masse, masse penger :fnise:

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...