LekeHusmor Skrevet 20. mai 2008 #1761 Del Skrevet 20. mai 2008 god plan! jeg har valgt den samme. sliten etter 9 timer på jobb og statistikk seminar i 4 timer, og masse rydding hjemme i leiligheten til kjærsten. så jo helt bombet ut! har du to døtre? eller en. iblant skriver du Thea og iblant Thea Martine.. derfor jeg lurer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1762 Del Skrevet 21. mai 2008 har du to døtre? eller en. iblant skriver du Thea og iblant Thea Martine.. derfor jeg lurer Har bare en, og prøver å bruke begge navnene, men avogtil kommer hurtigvarianten fram. Ellers har det ikke skjedd stort siden igår, eller jo.... flystreiken er over!! Har bestilt billetter Torp-Sola og har vært bittelitt nervøs for den kommende Stavangerturen. Skal kjøpe tre bursdagspresanger idag. Blir nok en liten tur over bybrua og til byen da, ja. Trøtt. Vil sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1763 Del Skrevet 21. mai 2008 Føler meg forresten premenstuell idag. 2.5 uke for tidlig. Stakkars Andrè.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carebear1 Skrevet 21. mai 2008 #1764 Del Skrevet 21. mai 2008 Siden du oppfordret til å ta en titt, så valgte jeg å følge oppfordringen din jeg PMS er artig Jeg har følt meg pms i et halvår nå, siden jeg har hatt sinnsykt mye å gjøre med studier. Stakkars sambo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1765 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har følt meg pms i et halvår nå, siden jeg har hatt sinnsykt mye å gjøre med studier. Stakkars sambo Stakkars fyr.... litt shopping til svoger'n, halvsøstra mi og godgutten til tante hjalp. Traff som avtalt venninneAnita og mens Thea Martine sov unnet vi oss en tapaslunch. Saltbakte småpoteter med hjemmelaget aioli er noe av det beste jeg vet. Når Andre kommer hjem fra jobb skal han bare skifte før han er ute av døra igjen. Han skal ta noe mat og en prat med drosjeeieren og de andre sjåførene før alle skal på et allmøte. Derfor er det selvagt synd på meg som blir nok en gang alene hjemme med ungen. derfor skal jeg kose meg med grønnsaker&dipp samt en cola zero i kveld etter den lille er i seng. Fortjener litt kos noen ganger jeg og. er mye alene med henne og synes det er litt stusselig noen ganger. Da er det greit med litt kos noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1766 Del Skrevet 21. mai 2008 Derfor er det selvagt synd på meg som blir nok en gang alene hjemme med ungen. derfor skal jeg kose meg med grønnsaker&dipp samt en cola zero i kveld etter den lille er i seng. Fortjener litt kos noen ganger jeg og. er mye alene med henne og synes det er litt stusselig noen ganger. Da er det greit med litt kos noen ganger. Det skal nytes med Top Model og Cashmere Mafia på video fra mandagen. kanskje med beina i vann og en deilig maske i ansiktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1767 Del Skrevet 21. mai 2008 Flott. Så meg litt rundt og oppdaget at denne kosekvelden må deles med rydding, oppvask, brette sammen klær, henge opp vask og småtterier. Ikke at det hjelper å sitte her da. *Bretter opp ermene på singleten og setter igang* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 21. mai 2008 #1768 Del Skrevet 21. mai 2008 Ønsker deg en fin kveld (selv om det meste av tiden går til husarbeid) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #1769 Del Skrevet 22. mai 2008 Takker, kosa meg som bare fy! Fikk unnagjort masse på en times tid med husarbeid, pratet med søster på tlf og fikk satt meg til i sofaen rundt 20.30. Grønnsaker&dipp er godt, altså! Det ble ikke natta før klokka var borti 0.30 igår. Måtte jo se ferdig fotballkampen ( Glory, glory Man. Uniiiited) Og den var jo seint ferdig pga ekstra omganger og straffespark konk. Var i seng til ca 23.50, og etter det så.... vel..... det ble seint! Oppe med Thea Martine tre ganger i natt, så formen idag er: Psyker meg opp til hagearbeid idag. Det dumme beddet jeg liksom skal få spadd opp får jeg aldri ferdig, også gror det igjen fram til neste gang. Får prøve å bruke helga på det. Helga ja... Etter jobb i morra reiser Andrè og broren til Stavanger for å kjøre flyttelass. Han skal og innom min søster og se på lillebabyen! :gråte: Med andre ord, jeg blir alene med Thea Martine fra fredagsmorgen til seint på lørdag. Kjeder meg bare ved tanken kjenner jeg. Andrè og broren skal overnatte i brorens leilighet til lørdag så laster de opp og kjører til Porsgrunn igjen. Gud, jeg skulle gitt mye for å kunne bli med! Men, om 8 dager reiser jeg jo sjøl så så synd er det ikke på meg. Gleder meg.... I kveld skal broder'n få blø forresten. Det er nok en gang tid for quiz.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #1770 Del Skrevet 22. mai 2008 Thea Martine sover og jeg har ligget på sofaen og halvsovet forran TVen. Deilig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 22. mai 2008 #1771 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvordan gikk det med quizen da, vant du? Ble hagearbeid på meg etter jobb i dag, så nå er det fint i bed og urner. Var godt å få koblet av litt, for det gikk i ett på jobben i dag. Nesten så man ikke har tid til å gå på do Skjønner det kan være litt leit at Andre skal til Stavanger uten deg og får se babyen, åsså før deg da men du får snart se den lille du også, da kan du kose deg lenge lenge med mor og barn Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. mai 2008 #1772 Del Skrevet 22. mai 2008 høres ut som du har ditt å henge fingrene i om dagen.. så flink du er som orker å gjøre så mye samtidig som du har en liten jente thea martine er utrolig fint navn altså.kan jeg spørre om hvorfor dere valgte akkurat det? ville bare innom og oppdatere meg jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1773 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvordan gikk det med quizen da, vant du? Broder'n økte sin ledelse med 0.5 poeng! Men bare vent... thea martine er utrolig fint navn altså.kan jeg spørre om hvorfor dere valgte akkurat det? Egntlig ønsket vi oss ne med Leah, uten at jeg var helt komfertabel med det. Så bladde vi igjennom menighetsbladet, for en gangs skyld, og der stod navnet Thea Martine. Vi ble kjapt enige om at det navnet ville vi ha. Og da ble det sånn... Forsov oss litt idag. Jeg vekket Andre 7.45, og han begynner 8 på jobb. Heldigvis har han arbeidsbilen på utsida og skal være i den klokka 8. Har liten tid til å skrive, har ikke tatt opp jentungen enda. Dagens to-do: Ta opp jentungen, stelle henne og spise Ta av sengetøyet hennes Sette over og henge ut en klesvask Jobbe i hagen Handle Vaske over gulvene Legge på sengetøy på alle senger Tørke støv (noe som virkelig trengs....) Synes det holder, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1774 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Dagens to-do: Ta opp jentungen, stelle henne og spise Ta av sengetøyet hennes Sette over og henge ut en klesvask Jobbe i hagen Handle Dette er gjort, samt lagt på sengetøy på barnesenga og vasket rommet hennes. Føler meg så flink!!!! Endret 23. mai 2008 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1775 Del Skrevet 23. mai 2008 Støvtørking og gulvvask er utsatt til i morra. Holder på å legge på sengetøy nå (hvorfor sitter jeg her da?) Kjeder meg hjemme. Andrè reiste rett før klokka 18, sååå trist over å reise fra oss. Litt søtt, da. Heldigvis er han hjemme på denne tida i morra, forhåpentlig litt før. Lille Thea Martine har bare hostet og hostet idag. Håper virkelig det er noe som er over snart. Hun har akkurat blitt bra etter å hostet i over en måned, vil ikke ha en ny periode. Stakkars lita... Nå må jeg få lagt ferdig sengetøy og vasket opp så er det natta for min del. Trøtt i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #1776 Del Skrevet 24. mai 2008 Har kjøpt meg veske fra Friis Company til halv pris! Det var opphørssalg i en veske butikk, så nå har jeg stort, svart veske i skinn til rett over 300 kr. Noen ganger koster ikke lykke mer enn rett over 300 kr! Ellers driver de på og bærer og sliter i Stavanger enda. Andrè sa at han håpet de skulle komme seg avgårde ca 12, men tror jeg nok bare var en ønskedrøm. Han er nok hjemme tidligst midnatt. Stakkars... Idag har jeg fått pakke fra Prematurforeningen. Meldte meg inn der og har fått velkomstpakke idag. Bestod av medlemsblader og et lite hefte. Har bare kikka litt her og der i heftet og det ene medlemsbladet. Grøss.... Det var bilder av en far sittende med et knøttlite prematurbarn inntil brystet. tror jeg har fortrengt masse fra den tida. Susing fra CPAP, alarmer som gikk da Thea Martine fikk O2dropp, varslingslyden fra sondemateren. Hvordan vi satt time etter time med henne inntil oss, hvordan jeg strøk henne over ryggen og kjente den bitte lille kroppen hos meg. Føler meg litt som i den ene sangen fra DeLillos hvor Stenberg ramser opp alle tingene han mener å ha glemt. Slik har jeg det og. Glad jeg har glemt det over. Neida, men alt om prematurfødsel betyr ikke like mye lengere. Noe jeg nevner til det kjedsommelige her inne. Pytt, min dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #1777 Del Skrevet 24. mai 2008 Ellers driver de på og bærer og sliter i Stavanger enda. Andrè sa at han håpet de skulle komme seg avgårde ca 12, men tror jeg nok bare var en ønskedrøm. Han er nok hjemme tidligst midnatt. Stakkars... Han kommer ikke hjem før i morra. De reiste fra Stavanger rett før kl 17.30, og jeg foreslo at å kjøre broren sin hjem til svigers (hvor han, altså min svoger) blir til svigerinneK kommer etter om ca tre uker, kjøre så hjem, sove og i morra kjøre til svigers for å begynne å tømme bilen.... Nei, da er det igrunn like greit at han overnatter hos foreldrene sine han og. Sulten jeg... Har igrunn ikke spist siden frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #1778 Del Skrevet 25. mai 2008 Får ikke sove. Klokka er snart seks, og jeg får ikke sove. Crap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #1779 Del Skrevet 25. mai 2008 B-Kjendis **** Gruppe: Medlem Innlegg: 6.457 Ble medlem: 01.01.1970 Fra: Porsgrunn Medlem nr.: 1.191 Kjønn: Kvinne I dag er det et år siden vi endelig kunne ta deg med hjem fra sykehuset. Da var du tre uker og 2.5kg. Tenk at det er gått et år siden den gangen! 18. mai klarte du deg helt uten CPAP, og kunne endelig puste selv uten noe mer hjelp. Vi var så stolte av deg da! Veien hit vi er nå har vært lang, men vi har vært heldige. Det finnes de som har en lengere og mer kronglete vei enn den vi har hatt. Takket være fysioterapauten din og trening hjemme er du nå motorisk som jevnaldrende. Du krabber ivrig, reiser deg når du får noe å holde i, du går med støtte og er ei sol dagen lang. Men hva nå? Hva vil vente oss i framtiden? Hvilke senskader har det å bli født 2 mnd for tidlig gitt deg? Leste i heftet Å leve med prematur barn igår og der stod det som mamma nå frykter litt. Overhyppighet av ADHD, adferdsproblemer, konsentrasjonsvansker, lærevansker, overhyppighet av lese- og skrivevansker, syn- og hørselsskader, for ikke å nevne astma, allergier, nedsatt imunforsvar.... Ingen vet hvilke -om noen- vil dukke opp, men legen lurer allerede på om du kan ha astma. Du var et etterlengtet barn og allerede høyt elsket fra det sekundet vi viste du var på vei. Mamma og pappa elsker deg så, men vi er bekymret for framtida. Men, det eneste vi kan gjøre er å vente og se mens vi håper på det beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #1780 Del Skrevet 25. mai 2008 Klokka er snart 7 og jeg har fått vasket gulver allerede. Dette blir en laaaaaaang dag. Andrè håpet han var hjemme til middag men kunne ikke love noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg