MarianneE Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1681 Del Skrevet 15. april 2008 Koselig med hilsner, da. Snille dere! En stund siden sist jeg var her inne. Fredag for å være helt nøyaktig. Helga har gått med til sosialt samvær med venner, rengjøring, treffe mamma, vært i salong og vokset øyenbryn, hagearbeid og ellers disse daglige tingene man gjør. Mamma har vist stor interesse for Thea MArtine denne gangen. Utrolig men sant. Hun har pratet med henne, løftete henne, lekt med henne, trillet vogna hennes.... I'm in shock! Men, er glad for hennes interesse. Kanskje er det håp enda? Skal i åpen barnehage idag, så lillejenta sover litt nå. Hun er så søt idag. Rosa body, rosa strømpebukse og kjempe søt brun forklekjole på utsida. Den kjolen kjøpte jeg igår på KappAhl og var halv pris av halv pris av halv osv... Den kostet egentlig 149,- men jeg betalte bare 24.50 for den. Fornøyd med det kjøpet! Ikke fullt så fornøyd da jeg kom hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt meg truse og BH men tatt trusa 3 størrelser mindre enn jeg bruker. Var SÅ sikker på at jeg tok rett, men gjorde vidt ikke det. Får kjøpe ny i morra... HAr masse PCtid å ta igjen nå. *Stresser litt rundt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1682 Del Skrevet 15. april 2008 Skal ut og spise med mammaene fra barnehagen i kveld. Spent, for jeg kjenner ikke de andre så godt. Litt skummelt.... Blir sikkert hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1683 Del Skrevet 15. april 2008 Hvordan gjøre et lite barn lykkelig: la henne få spise til hun er mett, plasser så skåla med mat forran henne og gi henne en skje. Om mulig tror jeg Thea Martine ville blitt anmeldt for mat-vold! Hun har pølselapskaus til albuene og har smurt inn deler av kjøkkenbordet med det. Hun har klaska hånda i maten, plukket ut og hivd på gulvet.... Storkost seg!! Søtt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2008 Forfatter #1684 Del Skrevet 15. april 2008 Nøyaktig fire mnd til jeg fyller 30 idag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 15. april 2008 #1685 Del Skrevet 15. april 2008 Måtte le av ditt innlegg om Thea og hennes matopplevelse. Det var akkurat som å høre om min kjære Heidi da hun var lita,har blide av henne der hun har mat i håret og i hele fjeset..og det sjarmerende smilet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. april 2008 Forfatter #1686 Del Skrevet 16. april 2008 Ja, de er herlige da! Idag har det vært så deilig sol ute så jeg har fått tørket tøy ute, Thea som er forkjølt IGJEN har fått sluppet vinterdressen sin, har bare nytt sol og deilig vær ute idag. Om et par timer skal venninne-Anita og jeg til byen for en kaffe eller is for å være ærlig. Hennes 17-åring skal feire bursdagen hjemme og da ville hu mor ut av huset en liten stund. Forståelig nok.... Lite å skrive om idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. april 2008 Forfatter #1687 Del Skrevet 17. april 2008 idag og! Lille jenta mi er blitt veldig igjen. Stakkars lita. Nå som jeg har satt meg her har hun våknet etter å :søvn: så istedet for å vær her skal vi ta til Lidl og matvarer. Mest nysgjerrig etter å se hva som er igjen der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. april 2008 Forfatter #1688 Del Skrevet 17. april 2008 Idag føler jeg meg superflink! Har vært på Lidl (hvor jeg tilfeldig møtte min kjære mann og. :rødme: ) Tatt husarbeid, matet barn og fått henne til og sovne ute mens jeg gorde litt i hagen. Har hengt ut klær til tørk også. I kveld skal jeg være hjemme. Fredag var jeg på ost&kjeks kveld Søndag spist jeg middag med to venninner ute Tirsdag var jeg på denne mammakvelden Igår, onsdag, var jeg ute på JonasB og spiste is. I kveld blir jeg bare hjemme. Forhåpentlig med ny pysjamas på og sjokoladeis i en skål e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 17. april 2008 #1689 Del Skrevet 17. april 2008 Så flink du har vært i dag Skal skifte gardiner på stua snart, de gamle har hengt der i 2 år nå, så det er på tide med en utskifting ja. Gleder meg til å se resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. april 2008 Forfatter #1690 Del Skrevet 17. april 2008 Skifte gardiner er ikke så dumt nei. Burde jeg og gjøre snart. Lille thea Martine er i seng. Det er dumt å gi forkjølte barn en flaske melk tenkte jeg da jeg satt og gav henne -nettopp en flaske melk. Resultatet var at hun spydde opp melka. oppi singleten og BHen min! Usj..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1691 Del Skrevet 18. april 2008 Gode, varme som skinner på oss idag og. Her inne på soverommet jeg sitter lukter det varm sol, søvn fra dynene og vår. Deilig blanding! Lille jenta mi våknet i morges med masse snørr størkna utover ansiktet, så her er det ingen endring i formen hennes. Vi skal nok bare holde oss hjemme idag, være ute i hagen og fortsette der litt. Dagens mål: *Rydde ut av drivhuset *Finne ut om vi har gressfrø i garasjen *Sope litt .............og tro meg. det er mer enn nok å gjøre det der. Ellers hadde jeg en diskusjon med min far igår. Han beklaga seg over at mor til min halvsøster ikke vil underskrive passet hennes så hun og pappa kan reise på ferie til Kroatsia til sommeren. Dette fordi hennes mor mener pappa drikker for mye. pappa er jo såååå oppgitt, makan til tull har han aldri hørt osv (dvs, nå fikk dere den snille varianten) så jeg måtte si akkurat hva jeg tenkte, nemlig at der støtter jeg min halvsøsters mor. Det er ikke normalt å feire helga med 1 flaske rødvin og et par øl pluss en konjakk eller tre hver helg. Det er ihvertfall ikke normalen her i huset. Som ventet ble han drit sur og mumla det vanlige nemlig at han driter vel i hva andre mener. Heldigvis går ikke slikt så innpå meg lengere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. april 2008 Forfatter #1692 Del Skrevet 21. april 2008 Oj oj oj... For en aktivitet det har vært i dagboka i helga. Tar helt av dette! Idag har min kjære bursdag og fyller 35 år. Vi hadde kaffegjester igår, og det var så hyggelig atte. Svigermor og hennes mor igjen var veldig opptatt av Thea Martine, som gjorde sitt beste for å sjarmere hele gjengen. Det klarte hun veldig fint og... Trøtt og sløv idag. Forkjølte barn sover nemlig ikke godt om natta... Hun vekket meg første gangen 0.40 i natt, og jeg måtte stirre på klokka i to minutter før jeg skjønte at klokka var halv ett og ikke halv 5. Følte meg alt annet enn våken og opplagt da, ja. I tillegg var jeg så trøtt igår da jeg la meg at jeg kunne sovnet stående, så det å da måtte opp etter halvannen times søvn er ikke morro. Skal leke gartner idag, det ble ikke akkurat gjort så mye i hagen i helga. Lørdag hadde vi "Perfekt Lørdag I Byen Mens Vi Nyter Solen Dag" og det var så deilig. Fikk t.om Andre til å gå. Det er et mirakel, intet mindre! Ellers har lille jenta vår klart og sette seg opp selv, og blir sittende. Og lørdagsmorgen stod hun i senga si. Flinkis jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. april 2008 Forfatter #1693 Del Skrevet 21. april 2008 Har vært ute i nesten halvannen time og holdt på mens Thea Martine krabbet rundt på gresset. Har tømt fire store fiskekasser det har vært jord i, og som jeg skal så i, bare jeg får litt hjelp til å tømme de to siste kassene pluss litt jord. Er jeg veldig effektiv og flink kan dette begynnes på i morra. Flinke meg.... Etter dette skal jeg starte på noe jeg ikke akkurat ser fram til. Spa opp og renske et stykke på ca. 1.5X2.5 meter, hvor det skal såes gress. Derfor må jeg og grave opp kantsteinene rundt beddet, legge dem rundt peonene som står der slik at det kan haes på mer jord før vi sår gress der. Tror denne uka blir brukt mest mulig ute. Greit å få utnytta det fine været før det forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 21. april 2008 #1694 Del Skrevet 21. april 2008 Hei Marianne E. Jammen har du vært flink i dag. Her er det også fint vær nå, har planer om å gå en lang tur etter middag. Det er så godt å kjenne sola varme igjen, alt blir jo så mye lettere. Åsså har jeg planer om å bli litt strammere i fisken til bikini-sesongen begynner, det er lov å håpe Ønsker deg en riktig fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. april 2008 Forfatter #1695 Del Skrevet 22. april 2008 Var ute igår alle tre og pusla rundt. Andre fikk klippet ferdig frukttrærne, mens jeg fikk tømt, rydda i og sopa drivhuset. Idag kan jeg begynne å så, trenger bare litt flere frø først. Blir cherrytomater og miniagurker som vanlig, men trenger et alternativ til. salat tar sneglene (huset er ikke helt tett), paprika har jeg prøvd på, men det ble spist opp innenifra av noen svarte små dyr (men kan jo kanksje prøve på nytt?). Drivhuset er som nevnt ikke helt tett, noe det burde vært. det er ikke vi som har bygd det, og gulvet er ikke 100% tett, i tillegg er det av glass og to "ruter" mangler. Ønsker meg et nytt, men det er dyyyyyrt! Bortimot 10.000 for et på 2.7X2.9 hos Plantasjen. Kanskje jeg skal ønske meg penger til et til 30års dagen min? Hmmm, er klokka blitt så mye? Skal i åpen barnehage som åpner kl 10, så til byen for å treffe min bror b.la, kjøpe frø, så hjem og gjøre litt. Må bare nevne på veien ut: Min kjæres crazy idè: Kjøpe en Dachsvalp til Thea Martines 1 årsdag! Slik at hun kunne ha noe mykt og kose med. Å herregud.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 22. april 2008 #1696 Del Skrevet 22. april 2008 Hva med reddiker? Det er enkelt og greit å få til. De vokser jo under jorda da - du vil kanskje ha noe som vokser på plante, sånn som tomatene og agurkene. Squash kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. april 2008 Forfatter #1697 Del Skrevet 22. april 2008 Hva med reddiker? Det er enkelt og greit å få til. De vokser jo under jorda da - du vil kanskje ha noe som vokser på plante, sånn som tomatene og agurkene. Squash kanskje? Klok du er! Ellers er jeg verdens største idiot! Har klart å miste den fine grå lua til Thea Martine inne på kjøpesenteret her i byen! Tråla veien tilbake akkurat der jeg gikk, men kunne ikke finne den. Bare en lue, men jeg er nesten på gråten. Idiot, Marianne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. april 2008 Forfatter #1698 Del Skrevet 23. april 2008 Onsdag idag. Var en tur i Skien igår for butikken Babykos har opphørssalg. Bare så synd butikken stengte kl. 16, og vi var der kl. 17.... Istedet tok vi en tur i butikken http://www.ossimellom.no og kjøpte meg b.la en ny rosa silikonvibrator med rare utforminger. Den ble prøvd igår kveld, og..... den var et godt kjøp!! Dagens plan: *Treffe S fra barselgruppa og gå til et hagesenter for å kjøpe frø til drivhuset *Så i drivhuset ....og det er det Forøvrig har vi store planer om å ta middagen ute i hagen i ettermiddag. Spekemat. Namme...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 23. april 2008 #1699 Del Skrevet 23. april 2008 Ønsker deg en riktig fin dag med solskinn og utevær. Kos deg med Thea Martine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. april 2008 Forfatter #1700 Del Skrevet 23. april 2008 Takk for det, kospia! Hverdagslykke: å trille tur med sovende barn i vogna, en god kaffe latte med caramell i hånda, sol og selskap av venninne mens man rusler langs elva og kjenner lukta av saltvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg