Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Dåpen var kjempe koselig.

Barnet fikk navnet sitt, og alle var fornøyde. Vi spiste gresk buffet og kaker til vi trilla.

det var masse å gjøre, sprang nesten beina av meg, men det var koselig.

Mange fine gaver fikk hun også.

Dvs, det var koselig helt til mamma åpna munnen....

Lua til dåpskjolen var ganske liten så jeg spurte mamma på slutten av dagen om ikke hun tenkte på å ringe å spørre om hodestrørrelsen så lua ble passe!

Da klikka hun totalt og høyt og tydelig leksa hun opp for meg om hvor utakknemlig jeg er, hvilken dårlig person jeg er, at ikke jeg fortjener en dritt osv...

Veldig morro forran fammilien.

Broder'n ble sint å kjeftet på mamma og ba henne la være å tenke på seg selv hele tida.

Fy faen at det går ann.

Hun klarte virkelig å ødelegge dagen vår med det + litt mer.

Alt var jo koselig før hun kom med det utbruddet sitt!

Etter det jeg har skjønt har hun vist reist hjem igjen....

Tenk om hun ihvertfall kunne sagt ifra at hun reiste!

Det hadde vært noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk sms akkurat nå om at hun er i byen enda, men kommer innom mellom 12 og 2.

Fikk plutselig ikke lyst til å være hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda..

Ikke la det ødelegge dagen deres! Eller Thea Martines var det vel strengt tatt..

Var du hjemme da moren din kom innom da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg traff henne i byen istedet. Føltes mye bedre sånn.

tror hun hadde dårlig samvittighet eller noe, for da jeg gikk hjemmover hadde jeg med meg nye gardiner til barnerommet og fiiine mørke rød skinnhansker.

:jepp:

Skal en tur til Skien idag og ta ut penger av sparekontoen for å betale for maten vi fikk til dåpen. Litt greit å betale liksom...

Kanskje jeg skal sende Catwoman en sms og høre om hun har fri idag, hun bor jo der mener jeg.

Gode nyheter: Min søster og den lille familien har funnet ut at de skal flytte hjem igjen. Altså fra Stavanger og hit til Grenland.

Litt usikkert på når, men det er jo helt supert!

Hun er jo 9 uker på vei, og skal begynne i ny jobb, derfor er det litt fram og tilbake ang dette.

Men jeg er glad for det, de har bodd i Stavanger i 6 år nå og hun har hele tiden hatt lyst til å flytte hjem og nå ser det endelig ut som at det kan skje. Omsider...

Har endelig fått sovet i natt.

I halvannen uke nå har nettene bestått av lysvåkent barn som gjør sitt beste for å underholde mammaen sin, sparke av seg dyna (er det lov å bruke tape?) spytte ut smokken og så sutre fordi hun ikke har smokk, hoste osv....

Igår hadde hun t.om sparket seg ut av pysjbuksa (den er litt stor, men allikevel...) og slik holder hun det gående gjerne fra kl. 2 til 4-tida. 4.45 begynner vekkerklokkene til Andre å ringe, så vil Thea Martine ha mat&bleie så når klokka nærmer seg 6 får jeg sovet litt til. Helt til kl.7 for da ringer vekkerklokka mi.

4 timer søvn er undervurdert! :Gjesp:

Men, inatt var hun bare våken en halvtimes tid og sovna igjen.

Så inatt har jeg sovet, sovet og sovet.....

Deilig det...

Dere får kose dere, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag, sweet søndag!

Har skrevet et innlegg på "Spedbarn" forumet om lille Thea Martine og musikk. Er det normalt at 5 mnd gammelt barn liker Turboneger?

Tror hun er miljøskadd. :ler:

Besøkte min tante igår, sammen med Thea martine og det var så koselig. Vi koste oss med ost&kjeks og hadde -som vanlig- masse og prate om.

Andre og broder'n var i Oslo og så på handballkamp ( :roll: ) så da reiste jeg like godt på sykebesøk hos tante.

Hun har akkurat vært lagt inn på rikshospitalet i Oslo så det var godt å se at hun er bedre igjen.

Andre skulle komme rett hjem hadde han lovet men var ikke hjemme før rundt 1.30.

Det hadde vist vært SÅ vanskelig å skaffe seg skyss hjem fra festen som var da de kom tilbake.

Bussen gikk jo tross alt 100 meter fra festen og han har jo drosjekontakter herfra og til månen.

Men å klare å.... :rope:

ARGH!! :kjefte:

Planen for idag var at vi skulle med min svoger, svigerinne og tantebarna mine ut å ha skikkelig søndagstur med sjokoladekake og kakao på termos.

Desverre regner det, så vi skal treffes på JonasB Gundersen istedet.

Friluftssøndag er byttet ut med urbansøndag. :jepp:

Ellers har jeg supre nyheter -for megselv-

Min søster og familien flytter hjem igjen tidlig sommeren 2009!

Hun begynner straks i ny jobb, og har termin i mai'08.

Da går hun jo ut i permisjon, og må bli i jobben i permisjonstida. Etter permisjonen er over er det klart for at de omsider kan flytte tilbake til gode, gamle Grenland.

Da har de bodd i Stavanger siden.....2001.

Det er leeeenge det!

Må vel skifte om jeg kan vise meg utendørs.

Ladies... enjoy the sunday!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslejenta har akkurat blitt lagt i senga litt så da får jeg skribla litt her. :goodbye:

Får nesten litt dårlig samvittighet, for jeg burde heller bruke sovetida hennes til å brette sammen klær, henge noe klær i skapet, rydde datapulten, fortsette med scrapbooka til lille Adrian, sette over en vask, rydde kjelleren.....

:forvirret:

Vi hadde det så hyggelig på JonasB.Gundersen igår.

Datteren til svigerinneK har ADHD og kan være både høyt og lavt- gjerne samtidig.

"Alle" synes hun er urolig o.l. men jeg har jobbet med slike som henne tidligere og synes hun er flott.

Hun er 4 år, og svigerinneK var alene med henne i to år før hun ble sammen med broren til Andre.

Tenker ofte at det må ha vært vanskelig for K.

Nok om det.....

Idag er det atter en mandag, og jeg vurderer å ta med Thea martine på utstilling for å se på bilder av Odd Nerdrum.

Ute er det 7 grader, tåkete og grått.

Vurderer å bare bli hjemme også.

Fortsette med scrapbooka og bare kose med Thea Martine.

Hun var foresten veldig urolig igår, og det eneste som roet henne var når mammaen sang alle versene av julesangen jeg ikke husker hva heter.

den om de som har vaska gulvet, og pynta tre, om julestjerna over taket der hu jordmor matja bor...

Hva f heter den igjen?

Har begynt å tenke litt på jula nå.

Av en eller annen grunn gleder jeg meg ekstra mye nå som vi har barn. Er det normalt, tro?

Skal på JonasB.Gundersen i kveld også, denne gangen med ei venninne. jeg har virkelig en super mann som mer enn gjerne vil sende meg ut døra sånn.

Å jada... jeg vet tonen over han var litt anderledes igår, men pytt... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte:

Så i avisa idag at min reserve-bestemor er død.

Hun var reserve-bestemor for meg en lengere periode for 15 år siden, men selvom det er lenge siden er det trist allikevel.

Kunne tenkt meg i begravelsen, men får se...

Litt trist nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med reserve-bestemoren din. Klart det kan være trist selvom det er lenge siden.

Du - den linken til dagboka di i signaturen din funker ikke.... Rette opp på noe kanskje?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Aricept!

Skal prøve å rette på det, men det må bli siden.

Skal prøve å rydde meg fram til senga nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. for en kveld det ble igår!

Thea Martine bare gråt og gråt og gråt da jeg gikk for å pleie litt sosial omgang på JonasB.

Det frista ikke så veldig å gå da, men Andre sendte meg ut, mens han satt igjen hjemme med skrika.

2,5 timer var jeg borte, nesten to av dem hadde hun grått.

Et kvarter etter jeg kom hjem hadde hun den diarè bleia, så det var nok magen hennes som ikke var så grei.

Hun er ihvertfall mye bedre idag, så idag skal vi i Åpen Barnehage i menighetshuset her på Vessia.

Thea Martine er kanskje litt liten til det, men det kan være kjekt for meg, og sikkert for henne og. hva vet vel jeg.

Kom akkurat på at jeg skal ha med niste.

Crap, også jeg som tok det siste brødet til frokost.

Jaja.. får varme noen rundstykker og ta med.

Må gå om 25 minutter, så kanskje jeg skal få ut fingeren og gjøre oss litt mer klar enn det vi overhodet ikke er?

Frister igrunn bare og sove, var vondt å stå opp da klokka ringte 7 i morges. :søvn: :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpen barnehage var veldig koselig!

Det var fri lek, samlingstund, mat og mer lek etterpå.

Varte fra kl. 10-13 på menighetshuset.

Thea Martine var yngst der, og ikke så opptatt av andre barna, men tror hun koste seg der. Var ihvertfall veldig blid!

Det er idag også, men vi skal på helsestasjonen (må snakke om grøt-situasjonen) og treffe barselgruppa etterpå.

Men, i morra skal jeg på babykino med flere av de som var i barnehagen igår og det blir sikkert bra.

Vi hadde store planer om kino igår, og skaffa oss barnevakt.

Skulle se den siste til Kevin James, men magen min slo seg litt vrang så vi reiste på besøk istedet. Litt kjedelig, for jeg hadde sett fram til å være på kino, bare Andre og meg.

Etter besøket kjørte vi en tur og kikka på de store, gamle villaene i Skien og tok en omvei hjem mens vi nøt fantastisk utsikt.

Det er begravelsen til Mor idag, men siden jeg allerede har planer skal jeg ikke.

Ville kanskje vært litt rart om jeg kom, men hadde jeg ikke hatt planer hadde jeg nok gått.

Ellers er det ikke så mye å skrive om.

Livet er ikke SÅ spennende for en småbarnsmor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det bare hjemmedag på oss.

Stod i byen igår, og har 15 minutter (20 om jeg er treg) å gå hjem, og plutselig lurte jeg på hvordan i alle verdens dager jeg skulle orke å gå hjem. Da fant jeg ut at i morra er det på tide å ta det med ro.

Så, idag skal vi en tur i butikken, så være hjemme ellers. Rake "litt" løv i hagen og slike ting.

Var på helsestasjonen igår og pratet med helsesøster ang grøt, motorikk osv

Hun sa at vi har gjort alt riktig, og skulle bare fortsette.

Hun la også Thea Martine på magen, hun løfta da hodet høyt og rulla nesten rundt. Synes godt hun kan gjøre slikt hjemme og... :jepp:

Idag har vi forresten hatt vårt første måltid uten masse gråt og skriking!

Nå får jeg besøk, så jeg får vente med å skrive mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre jobber lenge overtid idag, Thea Martine bare sutrer og gulper og....

GIDDER NOEN BYTTE LIV MED MEG AKKURAT NÅ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea havna i seng en halvtime før vanlig leggetid, hun var så trøtt, så trøtt stakkars lille venn.

Skal smårydde litt, ta en liten oppvask, gå ut med papirsøpla, og se på NRK om ti minutter.

Tenk om jeg reiser meg nå, da rekker jeg oppvasken før TV begynner.

Da hadde jeg vært flink da.

tror jeg kjeder meg i kveld... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutringa til Thea Martine ferdig eller?

Sitter og venter på at tida skal gå jeg da. Skal hjem i helga (litt i forbindelse med jobb, og litt bare meg..) og bussen går om halvannen time. Våkna før klokka ringte fordi det var så kaaaaldt på soverommet..... :fryser: og som nesten aldri fryser...

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en stille og rolig helg.

Kjenner jeg brygger på et eller annet (noen har putta piggtråd i halsen min) så dette er ikke dagen for de helt store påfunnene.

Thea Martine og jeg skal en tur i butikken, og etter det tror jeg vi bare holder oss hjemme idag.

Hun har ikke sovet hele natta, men det er første natta hun har vært våken men ikke har villet ha melk.

Hun er 5 mnd og 6.5 kg, kanskje på tide å venne henne av med melk? Hun får nattstellet mellom 19 og 19.30, og vil da vanligvis ikke ha mat igjen før kl 4.30/5.

Vi får se....

Dessuten tapte RBK 1-4 mot Lillestrøm igår. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...