MarianneE Skrevet 14. september 2007 Forfatter #1321 Del Skrevet 14. september 2007 skal straks gå om møte mamma. Positive tanker. Marianne. positive tanker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 16. september 2007 #1322 Del Skrevet 16. september 2007 Ikke lett det der MarianneE. Jeg har ei venninne som har opplev nettopp det samme. Hun hadde det tøft i perioder. Det verste hun synes, var bursdag og jul. Da fikk søsken og barnebarn mye dyrere og finere gaver enn hennes unger. Vet ikke om det er slik hos deg. Men en mormor som er totalt uinteressert er ikke noe særlig hyggelig. Håper det gikk bra den dagen du skulle treffe henne. Mange fra meg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. september 2007 Forfatter #1323 Del Skrevet 16. september 2007 har sendt Mannen og Veslejenta opp til svigers og har en god husvask mens jeg spiller skammelig høy musikk. Har savna og spille høy musikk kjenner jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. september 2007 Forfatter #1324 Del Skrevet 17. september 2007 Mandag igjen, og helga fløy forbi igjen. Mamma reiste igår formiddag, og det har igrunn vært OK mens hun har vært her. Hun har ikke vært like uinteressert denne gang som hun pleier, og det er jo greit. Sitter og lurer litt idag på hva jeg skal finne på idag. Mulig jeg går meg en tur til CoopPrix over i byen, hvor de har 50% avslag på frukt og grønnsaker ut denne mnd. Ellers frister en latte med hasselnøtt eller mocca, men stamcafèen med byens beste kaffe er stengt idag. :kaffe: Fikk vaska hele leiligheten igår, skifta på alle sengene, dusja, satt over to maskiner med klær og lagd pizza som jeg spiste. Mannen og Veslejenta var borte fra klokka 15 til 20.30 og det var utrolig deilig å være hjemme alene, selvom jeg var skikkelig rastløs den siste halvannen timen. Rart å ikke se henne på så mange timer, samtidig som det var deilig å bare være hjemme, spille Pussycatdolls kjempe høyt uten å måtte noen hensyn... Idag tror jeg det blir pizza på Mannen og kyllingwok på meg. Har ikke så masse mer å skrive om, enjoy the day, girls! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. september 2007 Forfatter #1325 Del Skrevet 17. september 2007 Hmm... ble sittende å lese litt i den "gamle" delen av dagboka mi istad, og ser hvor anderledes på en måte det var enn det jeg skriver nå. Innholdet den gang var litt mer spennende, og besøkene flere. Spes det siste... Jaja... livet som småbarnsmor er vel kanskje ikke så spennende, men heller koselig. Har tenkt på dette: Her i dagboka blir mannen min omtalt som Mannen Dattera vår som Veslejenta. Det gidder jeg ikke mer. de har for pokker navn, og skulle noen skjønne vem vi er, big fucking deal! Mannen heter Andrè Jenta vår heter Thea Martine. Fra nå av blir de navnene brukt. Skulle ønske Andrè var hjemme snart, er så sinnsykt sulten! Gleder meg til kyllingwoken.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2007 #1326 Del Skrevet 17. september 2007 Hei! Hva er det jeg leser? Her er jeg fraværende bare halvannet år cirka..., og her sitter du med en liten jente! Så koselig! Gratulerer så mye Marianne! (og André) Jeg vet jo hvor lenge dere prøvde, og det er så koselig når man hører at det klaffer. Dette unner jeg dere virkelig! Veldig fint navn på den lille! Regner med du nyter dagene som småbarnsmamma. Det må være herlig og rart og få livet snudd opp ned på den måten.. Jeg trives godt her vi er nå. Stortrives i jobb og hus. Vi har også fått en liten hund som det er ekstra koselig med Nå som pc'en endelig er på plass hos meg også i det nye huset, skal jeg absolutt prøve å holde meg oppdatert her! Klem Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. september 2007 Forfatter #1327 Del Skrevet 18. september 2007 Aricept.. deg har jeg savna! Hadde planer idag, men de er blitt avlyst. Det er kjedelig, men sånn er det når man har venner som jobber istedet for å være hjemme. Har lagt Thea i seng, hun var så grinete og så trøtt ut, så hu ligger under et teppe og med smokken som suttes iherdig på. Utrolig hvor stor den lille enta mi er blitt. Jeg så på noen bilder av henne da hun var nyfødt og jeg fikk nesten sjokk av å se hvor mye hun er vokst. Litt rart det der, alle sa til meg at de kunne ikke huske at deres babyer var SÅ små, og det derskjønte ikke jeg at kunne gå ann. Nå derimot... Herregud, var hu SÅ lita? Akk.. har vel blitt sånn sjøl. Driver å vasker og pakker bort klær for tida, klær i str 56 begynner å bli smått til TM så str 62 må nok inn i skapet etterhvert som 56 flytter ut. Heldigvis skal jo søstra mi ha nr 2 nå, så da får hun tilbake masse vi har fått derfra, pluss litt ekstra. Det er tid for dåp snart, så i kveld må jeg få skrevet på bordkortene, og må kjøpe lys og servietter idag også. Må også huske å gå til apoteket med p-pille resepten min, har ikke lyst på flere barn, og ihvertfall ikke alt nå! Hmm... ungen sover ikke. Hu er super trøtt, men sover ikke. Lar henne ligge så kanskje hu får krøss på øyna snart. Tar en tur og ser hva som skjer i KGland. Ladies; Enjoy the day and your men! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. september 2007 Forfatter #1328 Del Skrevet 18. september 2007 har fått bytta ut innholdet i klesskapet til Thea martine med klær i str 62. Føles litt vemodig å pakke bort klærne vi kjøpte til henne da jeg var gravid. Den lille babyen kommer aldri tilbake... Jaja.... klart for storkamp på TV nå: Chelsea-RBK Spennende... Lurer bare på hvor mye jeg får med meg av kampen. Thea skal i seng, klær skal brettes sammen, sterilisere flasker, blande melk++++ Alle sier jeg må nyte tida med en liten baby i huset, aldri hatt så mye å gjøre før jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. september 2007 Forfatter #1329 Del Skrevet 21. september 2007 hællemåne, nå er det fredda'n igjen dere! Noen dager siden sist jeg har fått satt meg ved dataen, har vært litt annet å gjøre, og siden Thea Martine har hatt to våkenetter på rad (ikke i natt- heldigvis) har jeg hatt lite energi til annet enn det nødvendige. Halvsøstra mi skal være hos meg et par timer i kveld, for pappa skal på kinodate. Hyggelig det, helt til jeg hørte hvem han skal på kinodate med: Tanta til halvsøstra mi! Altså søstra til mora hennes! Viste pappa og fru brødhue (Åjada, hun er IKKE blant de smarteste) var venner, men dette tar kaka. Date med søstra til x'en! Trodde liksom ikke man gjorde slikt jeg... Herregud for en familie jeg har... Min søster er nå 7 uker på vei, og har fått termin 15. mai. Litt morsomt dette, for sønnen hennes er født 20. mai 2006, Thea Marine 9. mai 2007 også kommer da Lille Venn i mai 2008 Født på rekke og rad blir de! Jaja...nå er Thea Martine våken, jeg får være grei og gå fra PC'en og heller være mamma... Have a nice day, ladies! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. september 2007 Forfatter #1330 Del Skrevet 23. september 2007 Det er søndag igjen, og jeg tror jeg kjeder meg litt allerede. Andre og broder'n er på vei til Sverige, så Thea Martine og jeg er igjen hjemme alene. Begynner å bli lei av å være igjen hjemme mens Andre skal jobbe, spille fotball, jobbe ekstra, på håndballkamp+++++ Men, neste lørdag skal jeg ut med noen venner og kanskje spise middag eller noe sånt. Skal ihvertfall bevege meg på utsida av huset uten barn! Det gleder jeg meg veldig til. Siden gutta er på tur til Sverige har jeg lurt masse på hva jeg skal gjøre idag, men Thea Martine og jeg skal ta toget til Skien for å besøke venninna mi som akkurat har flytta dit. Siden det er søndag er det nemlig så utrolig dårlig busstilbud så jeg fant ut at jeg tar toget 12.15 istedet for å vente på første buss klokka 14. Jaja.... Broder'n tippa på fotball igår og vant faen meg 5.600 kroner. Tror jeg skal begynne å tippe sjøl. Hadde jeg bare hatt peil.... Det er -som sikkert de fleste har sett- blitt høst ute, og jeg elsker å gå i byen om høsten. Midt i Storgata står et stort kastanjetre og på den tida her begynner kastanjene og dette ned på bakken. Av en eller annen grunn liker jeg det. Borti gata her står det et stort eiketre som bladene har begynt å dette av. Til slutt ligger det så mange blader på bakken at du vasser i dem. Av en eller annen grunn liker jeg dette. Nå må jeg ringe gutta og høre om de kom seg på båten Sandefjord-Strømstad. Skulle ikke overraske meg om de ikke fikk somla seg på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. september 2007 Forfatter #1331 Del Skrevet 23. september 2007 gutta kom seg på båten. helt utrolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. september 2007 #1332 Del Skrevet 23. september 2007 Se, de klarte å komme seg på båten ja! hehe.. Her er det fortsatt fullt hus. Snek meg bort nå en snau halvtime for å få fred. Tantebarnet mitt, på fire år, skravler i ett sett!!! :::sliten i øra::: Fortsatt fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. september 2007 Forfatter #1333 Del Skrevet 24. september 2007 herregud for en dag gårsdagen ble! Å komme seg til Skien på en søndag er ikke bare bare... Var på togstasjonen 12.10, og toget skulle gå kvart over. Får beskjed etter å kjøpt billett at det kom buss istedet. Greit nok.... Klokka ble halv, kvart på, ti på.... Etter å venta 45 minutter viser det seg at bussen muligens ikke kommer, så jeg ringer da venninna mi, Anita og spør om ikke hun vil komme hit istedet. Det kunne hun etter å skrapa sammen 30 kr i kronestykker, og jeg lovte å låne henne penger til bussen tilbake. Halvannen time satt jeg på togstasjonen igår. Siste halve timen var den beste, kjøpte meg siste Costume og satt helt stille og leste mens jeg venta og Thea martine sov. Ingen prata til meg, ingenting som måtte ryddes, ingen telefoner, ingen bleier, flasker... Satt helt stille i 30 minutter og leste. Kan ikke huske sist det skjedde. Gutta kom seg hjem fra Sverige også, med poser fulle av kyllingfilet, glutenfri mat, brett med brus, sigaretter, og til meg: En stor pose ostepops som går ut på dato i morra. Den må nok tømmes ganske fort.... ' Ellers er dette en fantastisk dag. Thea Martine ble lagt klokka 8 igår, sovna halvtime etter. Måtte opp 2.30 for å gi henne smokken fordi hun sutra litt, dermed sovna hun igjen. Hun sov, sov, sov og sov til kl. 7.15 idag! :søvn: Første natta jeg ikke har vært nødt til å stå opp å gi henne mat. Håper bare det gjentar seg snart. Idag er det grått ute, mørkt og veldig inne-vær. Tror vi skal gå en tur på butikken og så holde oss hjemme idag, det frister så veldig lite og bevege seg veldig ute idag. kan godt tenke meg å heller være hjemme, drikke te, lese litt, kose med Thea Martine og slike ting. Tror det blir sånn, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. september 2007 Forfatter #1334 Del Skrevet 27. september 2007 Dear diary... Noen dager siden sist jeg fikk ro til litt internett. Har egentlig ikke det idag heller, men tar liksom sjansen allikevel. Var på barselgruppe igjen igår, men denne gangen var det OK. Skal på babykino idag og to fra barselgruppa kunne tenke seg og bli med. Håper de kommer. Ellers har Thea Martine sovet 3 av 4 netter denne uka, og det har vært deilig. Håper bare hun fortsetter med det. Her hjemme har ting vært litt så-som-så i det siste, litt småkrangler fra to slitne foreldre, så i morra skal jeg kjøpe vin, lage marinert kylling og dyrke kjærligheten litt. :love: Må bare huske å ta kylling opp av fryseren i løpet av dagen.... På tide og komme seg bort herfra, Thea har gulpa på seg, så det får jeg ta. I morra skal vi på samtale med presten ang dåp, og Andre skal ha feriedag pluss fri hele neste uke. Godt med litt ferie for ham, godt med litt avveksling for meg. Ladies: Enjoy the day Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. september 2007 Forfatter #1335 Del Skrevet 27. september 2007 hva f må til for å komme til side 68 her tro. Kanskje disse to linjene er nok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. september 2007 Forfatter #1336 Del Skrevet 27. september 2007 det var vist ikke det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #1337 Del Skrevet 1. oktober 2007 Babykino viste seg å være noe positivt, så jeg kommer til å gå flere ganger. Fredagskveld var Thea Martine syk, bare kasta opp utover mine nyvaska gulver. Stakkars lille jenta mi. Heldigvis ble hun bra igjen i løpet av natta, så lørdag kunne jeg ut og spise med venninne-Anita. Har ikke gjort noe på egen hånd på kjempe lenge, så det var kjempe deilig. Spiste litt for mye tapas begge to, så vi rulla nesten ut av lokalet etterpå. Andre har ferie denne uka og det er litt godt å ha ham hjemme. Han og Thea martine hadde "far-og-datter-dag" igår og jeg satt hjemme og laget scrapbook til lille nevø-Adrian. Noe spennende ellers har igrunn ikke skjedd. Sovna på sofaen igår og det er lenge siden sist. Søndag er det dåp, og mamma har da desverre blitt ferdig med dåpskjolen til Thea Martine. sier desverre, for den mamma kommer med er ikke den vi ville bruke. Vi ville bruke den Andre ble døpt i, men da mamma hørte det skyndta hu seg å lage en til Thea Martine istedet. Har allerede fått høre om hvor mye det betyr for henne at vi har bestemt oss for den kjolen. Som om vi hadde noe valg... Skal tusle ut en tur vi nå, skribler litt mer snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #1338 Del Skrevet 4. oktober 2007 5 mnd kontroll idag med thea Martine. Hun og Andre hadde Far&Datter dag igår igjen mens jeg var i Skien og traff to venninner. Kjente hvor utrolig deilig det var å bevege seg litt rundt i sentrum uten barnevogn! Dagens huskeliste: ¤kontroll på helsestasjonen 13.30 ¤Bestille roser til dåpen ¤Handle Pampers på tilbud på Lidl, samt drikkevarer til dåpen. ¤Kjøpe dekor til å ha i vasene ¤Finne fra pentøy å ha på til søndagen. ¤Lever bilder til fremkalling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #1339 Del Skrevet 4. oktober 2007 Av lista over mangler bare pentøy delen.... Kontrollen gikk ikke akkurat som venta. Helsesøster mener at Thea Martine ikke er flink nok motorisk så under 6 mnd kontrollen skal hun vurderes om hun trenger fysioterapaut. Hun er 5 mnd på tirsdag og kan ikke snu seg enda. Ikke er hun så flink til å løfte seg opp når hun ligger på magen heller. Skal lage et lite treningsprogram for henne for å få trent henne litt ekstra. Greit med litt ekstra fysiohjelp, men jeg synes hun kunne fått litt ekstra tid på seg siden hun ikke kan sammenlignes med jevngammle babyer. Hun er på en måte 5 mnd i alder, men 3 mnd i utviklinga. Derfor synes jeg helsestasjonen kunne gitt henne litt mer tid. Jaja... trøsta er jo at litt fysiohjelp kan bare gjøre det bedre for henne. Måtte liksom bare få det ut her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #1340 Del Skrevet 5. oktober 2007 Andre har med Thea Martine opp til sine foreldre hvor også hans farmor nå er kommet i forbindelse med dåpen. Tida her hjemme har jeg brukt til bake kake, dobbel porsjon rundstykker (setter tenna i et varmt nybakt et nå. Namme), rydding og støvsuging. Alt skjer til masse Turboneger musikk!!! Min søster og familien er vel i Kristiansand nå på vei hit fra Stavanger, og mamma er vel i byen om en times tid. Imorra kommer mormor, min onkel, tante og minstemann av søskenbarna mine. Gleder meg til å treffe dem alle igjen. I kveld skal vi til broder'n å spise sammen med min søster og resten av familien. Skal ta med litt babyklær opp, b.la det vi lånte av dem. Hun er jo ni uker på vel og trenger vel å få igjen litt etterhvert. plutselig var det hyggelig med familietreff allikevel. Har enda ikke funnet fram pentøy.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg