MarianneE Skrevet 24. august 2007 Forfatter #1301 Del Skrevet 24. august 2007 Å, idag er Veslejenta håpløs! Hun får flaske, og er kun intressert i litt før hun sovner. etter å sovet en 5 minutters tid våkner hun og vil ha mer melk, og sånn fortsetter hun. Av 130ml er det nå 60 igjen, og jeg har gitt opp. hun bare sover og sover. Egentlig passer det fint at hun sover så får jeg stelt meg og gjort klart til vi skal til byen en tur, men litt kjedelig siden hun må skiftes på først. Idag skal vi treffe ei venninne, Mona. Hun og jeg har kjent hverandre siden jeg var...9? altså i 20 år Hun bor egentlig i Danmark, men er her for helga, og gleder seg til å treffe Veslejenta. I kveld skal Mannen på Sommerfest for selskapet han kjører taxi for så jeg blir alene med Veslejenta. Tror jeg skal lage meg salat med ost og skinke og fransk dressing. Kanskje får jeg sett en film, men burde vel begynne å lage invitasjoner. Nei, jeg har ikke gjort det enda... ser forresten at noen har shoppingdagbøker her. Lurer på om jeg og skal. Kjære dagbok. Idag kjøpte jeg to liter melk, pølser, ost, yoghurt, kattemat og kjøttdeig på tilbud Må komme meg vekk herfra nå, skal gå om en time. Ha en bra dag, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 24. august 2007 #1302 Del Skrevet 24. august 2007 Ville bare stikke innom deg og si Ha ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. august 2007 Forfatter #1303 Del Skrevet 24. august 2007 Skjønner ikke hvorfor jeg sitter her. Jeg som var i full fart med å rydde, vaske opp og..... Å nei, det var vist bare inni hodet mitt jeg var så flink. *river meg vekk fra dataen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. august 2007 Forfatter #1304 Del Skrevet 26. august 2007 Søndag morgen, og ute er det overskyet. ....og der våkna Veslejenta. Dette ble et langt innlegg gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. august 2007 Forfatter #1305 Del Skrevet 28. august 2007 Hallo små og store! I morra skal jeg i barselgruppe. Er noe skeptisk, redd det blir bare å sitte med andre mødre som ikke har noe annet å prate om enn baby, baby, baby... Tror jeg er lite typisk småbarnsmor sånn sett. Heldigvis. Igår gjorde jeg en forferdelig -men riktig- ting. Jeg meldte noen til barnevernet. Denne noen er nær familie, alkoholiker og har eneomsorg for et barn. Faste lesere av dagboka (om det er noen da) vil nok kanskje skjønne hvem jeg mener. Det føltes forferdelig å gjøre det, men vet det er det riktige for barnet. Det er ikke snakk om tvangsflytting av barnet, men behovet for litt ekstra oppfølging. I kveld skal jeg endelig få laget ferdig invitasjonene til dåpen (hørt den før, eller?) så da kan de snart sendes ut. Begynner å haste litt med å få det ferdig. 7. Oktober kommer før jeg vet ordet av det. Kos dere jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. august 2007 Forfatter #1306 Del Skrevet 29. august 2007 Gud å trøtt jeg er! Kunne godt betalt noen for å kunne legge meg, men har for mye annet jeg skal gjøre istedet. *Oppvask *en maskin klær som brettes sammen og legges bort *vaske ut av og sterilisere flaskene til Veslejenta *Blande melk,la avkjøle og helle over på flaskene *Rydde Det jeg og burde gjøre: *Bære en haug ved i kjelleren *Rulle sammen en del matter som ligger i kjelleren *Bytte ei lyspære *Støvsuge *Vaske badet Å, så festlig..... Eneste som frister er og bare kle av meg, legge meg under dyna, lese litt og så bare Men nei... Mannen og min bror sitter i stua og skal se fotball, så jeg skal slave rundt. Kunne jo bedt om hjelp, men å få ham til å..... Gidder ikke engang. Tror jeg er litt grinete og sliten i kveld... hadde gjort seg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. september 2007 Forfatter #1307 Del Skrevet 1. september 2007 lørdag! Lørdag er beste dagen i uka synes jeg. Veslejenta og jeg skal snart gå en tur og treffe ei venninne så skal vi gå og lunche på www.jbg.no for der har de så god mat. Skal og kanskje bruke litt gavekort, kjøpe sengetøy til Veslejenta og litt annet. En typisk lørdag med andre ord... Har ikke så mye mer tid til å skrive nå, må snart gå. kos dere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. september 2007 Forfatter #1308 Del Skrevet 3. september 2007 I natt har jeg fått sovet skikkelig. Fra torsad har jeg gått rundt som en zoombie siden de siste nettene har jeg fått 5-6 timer søvn- fordelt på tre "omganger" Men idag føles alt så meget bedre... Igår skulle jeg ha en dag hjemme alene mens Mannen skulle ta med seg Veslejenta på Opeltreff i Tønsberg. Det endte med at vi heller reiste på Handelsevnet alle tre istedet. det var morro, jeg vant en bamse på tivoliet, og Mannen var to tall unna å vinne 2 kg deilig melkesjokolade Idag vet jeg ikke helt hva jeg skal. Eller jo, sende avgårde invitasjoner til dåpen (Ja, de ble ferdig!) og spise pizzarester til frokost. Det er det jeg har av planer. Det ser ut til å bli skyete ute, ellers hadde det vært godt å sittet i hagen og lest boka jeg fikk til bursdagen min "Snømannen" av Jo Nesbø. :lese: Må ihvertfall huske å ringe min søster idag siden hun fyller 27 idag. ellers prøver jeg å finne på noe middag, det er ikke enkelt så forskjellig mat-smak vi har her hjemme i tilleg til min cøliaki. Får se på Matforumet tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. september 2007 Forfatter #1309 Del Skrevet 4. september 2007 God tirsdag alle sammen! Veslejenta har allerede en liten morralur så da har jeg gjort litt husarbeid og får sittet litt her. Middagen igår ble forresten grønnsakssuppe med linser til (om noen lurte liksom..) og vi ble plutselig fire til middagen så det var bra jeg lagde litt ekstra. Vi ble Mannen, min bror, svigermor og meg. Kvelden tilbragte vi med en sutrete lita jente, hu hadde masse luft i magen som heldigvis kom seg ut i løpet av kvelden. Da hun tilslutt sovna av noe jeg tror var utmattelse i 20-tida gikk jeg og tok en etterlengtet dusj inkl. skrubbkremer og hårkur. Tenkte aldri over at anledninga til å dusje ble temmelig redusert med barn i huset... Idag skal Veslejenta og jeg rusle en tur til byen, kjøpe dagens middag: Laksefilet på tilbud og det blir sikkert en mocca eller to på stamcafèen Barezzo, tenker jeg.. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. september 2007 Forfatter #1310 Del Skrevet 5. september 2007 SUR! Prøver å få tak i et cateringselskap som vi vil at skal ordne med maten til dåpen, men de er jo umulig å få tak i! Har prøvd å ringe i ei uke, sendt to mail men nei... INGENTING!!! Vet de har tilholdssted i byen så nå går jeg dit! Vi vil gjerne ha mat derfra for de har litt mer mat som er "oss" dvs i dåpen ønsker vi gresk mat. AAAAAARRRGGGHHHHHH!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. september 2007 Forfatter #1311 Del Skrevet 5. september 2007 har endelig fått tak i de vi ønsker mat fra til dåpen og det ser ut til å gå i orden. Takk gud for det... Nå skal jeg lage middag: Kyllingfilèt lagt i form, helle tacosaus over, ost på toppen, gratineres i ovnen. Enkelt og smaker SÅ godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. september 2007 Forfatter #1312 Del Skrevet 6. september 2007 Fikk tlf for en time siden, og min søster er gravid igjen! Så nå skal jeg bli tante til nr 4! Hun er bare noe sånnt som 2 uker på vei, så det er en stund til. Håper bare at alt går bra for dem, og at ingenting går galt. :hoppe: Ellers er det ekstremt lite under solen, eller..skyen passer kanskje bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. september 2007 Forfatter #1313 Del Skrevet 6. september 2007 En ting skulle jeg ha skrevet om her. Veslejenta vår er jo prematur og født med akutt keisersnitt da hun var nær ved å dø. Så programmet Jordmødre igår, og jeg blir sittende med en misunnelig følelse. Opplevde hele greiene som utrolig traumatisk, og alt om "normale, lykkelige fødsler med normale barn" gjør meg misunnelig og jeg synes det er så urettferdig! Vi fikk ei jente som ikke kunne puste selv, uten sugerefleks og var så alt for lita. Urettferdig at vi måtte oppleve alt det vanskelige som fulgte med. men, det er snart 4 mnd siden og alt er jo bra nå. Hun henger etter motorisk og slik, men det vil rette seg etterhvert. Satt med Veslejenta på armen, så programmet og tårene rant... Har brukt lang tid på å godta alt som skjedde, opplevde det som veldig traumatisk. På en annen side, hun er en blid, skjønn og aktiv liten baby nå. Det er egentlig det som teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. september 2007 Forfatter #1314 Del Skrevet 11. september 2007 Helga er overstått og uka er i gang. Lørdag var jeg med min svigerinne og på kvelden var Mannen, Veslejenta og jeg hos svigers på taco. Søndag var vi i sløve-modus alle tre, Veslejenta sov for det meste, mens jeg leste bok og Mannen satt forran dataen eller forran TVen. Eneste aktive vi gjorde var og gå bort til skolen for og stemme. Hadde en deilig og sløv dag. Fikk tlf igår fra ei venninne i Skien om at hun måtte jobbe ekstra idag så jeg kunne ikke komme opp allikevel idag. derfor gikk jeg og kjøpte meg en dobbel CD med Aretha Franklin istedet. Den var fin, og jeg er glad Mannen er på jobb nå, for da kan jeg sette den på høyt og synge alt jeg klarer. Nå er Veslejenta våken, så jeg får gå dit. Ha en fin dag, damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. september 2007 Forfatter #1315 Del Skrevet 11. september 2007 Skribler litt til jeg, nå som Veslejenta har en liten lur... Veslejenta sliter så med magen sin. Hun var full av luft i forrige uke, gråt og var urolig, og jeg bar henne liggende på magen. Siden hun er prematur er mage- og tarmsystemet ikke like utviklet som det burde, og i tillegg får hun erstatning. Erstattninga er litt hard for magen og det er ikke noe særlig. Men, jeg hadde bare litt melk til henne, samtidig som pumperom på sykehuset ikke akkurat er egnet for å øke produksjonen når Veslejenta ikke var istand til å suge melk selv. Har prøvd å gi henne sviskejuice fra Nestlè, men hun spytter den rett ut. Hun får maltekstrakt i melka, men jeg har ikke vært fornøyd med det. Har dobblet mengden malt, så vi får se om det hjelper. Igår lå hun og bare prompa, så kanskje det er et godt tegn. Ellers nærmer dåpen seg, og det er lite respons å få fra cateringen. Frustrerende, men får bare stole på dem. Gjør kanskje noe dumt, men.... Planene for dagen idag er ikke store. Skulle jo til Skien, men det ble ikke noe av. blir vel det samme som vanlig: En gåtur til byen og en latte eller mocca på stamcafèen. er venn med hun som jobber der, så det er for å pleie litt sosial omhang også, ikke bare for å gjøre noe. Tror jeg skal benytte anledningen nå som Veslejenta sover til å ned i kjelleren med en vask. Kanskje skal jeg få gjort litt på utsiden av huset også idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. september 2007 Forfatter #1316 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg skulle jo reise meg for å få gjort noe fornuftig mens Veslejenta sover. Sitter jeg virkelig her enda...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2007 #1317 Del Skrevet 11. september 2007 Gratulerer med kommende tantebarn Jeg skulle jo reise meg for å få gjort noe fornuftig mens Veslejenta sover. Sitter jeg virkelig her enda...? Kg er ikke bare særdeles avhengighetsskapende, det har også sin egen tidssone -5 KG-minutter tilsvarer minst en time i vanlif tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. september 2007 Forfatter #1318 Del Skrevet 12. september 2007 Sant, sant, sant Daria. Mener jeg har sett klokka begynner å gå minst dobbelt så fort med em gang jeg logger meg inn på KG! Mystisk.... Kanskje CSI kan løse saken? Idag føler jeg meg Da vekkerklokka ringte kl 7 hadde jeg bare lyst til å sove videre, men Veslejenta var i ferd med å våkne, så da måtte jeg også opp. Igrunn er det min egen feil at jeg er idag. Ihvertfall litt min skyld. Klokka ble masse før det ble natta ( ) og jeg våkna i 2.30 tida av at jeg måtte på do. Desverre ble det til at jeg åpnet en bok etterpå (holder enda på med Snømannen, men snart ferdig) og plutselig var klokka nesten 4. Sovna, og ble vekt etter en halvtime av Veslejenta som ville ha mat- noe hun såklart fikk. La meg, og da begynte Mannens samling av vekkerklokker å ule, så 5.15 sovna jeg, og sov til 7. Skal i barselgruppe idag, det blir sikkert OK. Helsesøster er grei, men jeg vet ikke med de andre i gruppa. De ser ikke så pent på meg som kommer og gir Veslejenta flaske og ikke pupp. Skjønner ikke det der, jeg. Er jeg liksom en dårlig mor fordi jeg ikke ammer? På sykehuset prøvde vi i tre dager, men hun klarte ikke å ta til seg melka selv. (hun ble matet med sonde via nesa) Og da hun klarte det, ville hun ikke ha pupp, flaske derimot.... Derfor ble det flaske på oss. Men, hvorfor folk ser ned på meg av den grunn, det skjønner ikke jeg. Veslejenta legger på seg det hun skal og koser seg med melka si, er ikke det det viktigste? Måtte bare få det ut av hodet.... I kveld skal Veslejenta til farmor og være der mens Mannen og jeg spiser ute. Det er fordelen med flaske, vi kan ha barnevakt alt nå... Vi hadde bryllupsdag i august, men fikk aldri gjort noe ut av det, så vi tar det igjen i kveld har vi funnet ut. Det er litt rart når hun ikke er med, men litt deilig også. Tror det er sunt at vi er litt kjærester og noen ganger. Dessuten har veslejenta funnet ut nå, at om hun løfter beina og legger dem mot høyre eller venstre følger nesten resten av kroppen etter. Nå skal jeg surfe litt før Veslejenta våkner igjen. Ha en god KGdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. september 2007 Forfatter #1319 Del Skrevet 13. september 2007 mamma kommer idag. crap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. september 2007 Forfatter #1320 Del Skrevet 14. september 2007 Hurra for helg! Så....mamma kom igår. Veldig opptatt av seg og sitt eget, og passe interessert i barnebarnet sitt som hun ikke har sett på 2.5 mnd. Det værste er at jeg ikke er overraska heller. Søstra mi er skikkelig skuffa over mamma og hennes mangel på intresse der og. Dvs, når mamma kan la verden rundt få inntrykk av at hun er engasjert mormor gjør hun det, ellers bryr hun seg ikke så veldig. Kjedelig, men sånn er det bare. Heldigvis har Veslejenta en farmor og farfar som ikke vet hva godt de kan gjøre. Svigermor satt jo barnevakt for oss på onsdag så Mannen og jeg kunne ut og spise, de spør om det er noe vi trenger til Veslejenta, kjøper noe til henne når de er på tur, ringer og spørr hvordan det går, kommer innom bare for å holde henne litt..... Tenk om mine foreldre og kunne bry seg litt! Skikkelig skuffa- men ikke overraska. Desverre..... Dessuten spurte mamma min bror igår om de to skulle gå ut idag og spise middag. Skulle ønske jeg og ble bedt med. Men, sånn er det.... Min bror er mammas favoritt, min søster under der, og ti plasser under der igjen er jeg. Uff nei, nå må jeg være litt mer positiv, siden jeg skal treffe henne om tre timer. Min bror skal nemlig på jobb idag, så da kunne hun like greit være med meg litt..... Har forresten noe positivt å komme med også.. Igår og i natt har jeg hatt fryktelig vondt i hodet, og så med gru fram til oppvasken fra igår som stod på kjøkkenet og venta. Orka rett og slett ikke ta det igår. Da jeg stod opp idag hadde Mannen tatt oppvasken pluss vasket alle flaskene til Veslejenta og satt dem i sterilisatoren. Var så glad at jeg kunne grått! Snille mannen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg