MarianneE Skrevet 22. april 2004 Forfatter #881 Del Skrevet 22. april 2004 Er dere hjemme i hælja eller ? :rosasmil: "dvd-ekspressen kjører til fjorden til fredan" Yes, we are! DVD-ekspressen har holdeplass på utsida her? Hva kan man skrive på en torsdag som denne med munnen full av kake, tro? Feira jo Mannen i går, og det som skulle være en liten hyggelig stund med fire personer dobbla seg. Både i antall mennesker og hygge. Var så kos, atte! Ellers er det vel ikke så mye og nevne, tror jeg. Skal prøve og dra rompa mi over brua for og handle noe greier i byen, og det er vel det eneste som står på dagens gjøremål. Ja, må vaske opp og sette over en vask også...... Kommer sterkere tilbake....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. april 2004 Forfatter #882 Del Skrevet 22. april 2004 Har hatt en deilig bytur! Var på Japan Foto og kjøpte en ting, innom yndlings klesbutikken min "Simply 4 You" . Måtte også innom "TilBords" etter at min bror var innom her på tirsdagen og bare måtte låne stekepinsetten min! Han fikk låne, men siden jeg ikke forstod hva han skulle med den ringte jeg ham etter en stund og spurte. Fikk dette svaret: Du skjønner, jeg trengte den for jeg måtte bytte plugger på bilen! Da kjøpte jeg meg heller en ny...... Dessuten er jeg veldig glad i kaffebarer som har gratis vann og låner ut blader jeg kan sitte og lese i fred mens jeg kikker på folka på utsida. Koser meg skikkelig når jeg gjør slikt. var også innom en musikkbutikk og hørte igjennom Joss Stone sin CD. Hadde fryktelig lyst på den, men hadde ikke råd....... Skal nå skrive en mail for og søke på jobb. Spennende og se hvordan det blir. Er så lei av jobbsøknader uten nytte. Men, en dag er det vel min tur også...... :veldigsur: Uff..... dagboka mi står negativt fram i dag, men egentlig har jeg det bare bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. april 2004 Forfatter #883 Del Skrevet 23. april 2004 Ønsker deg en kjempehelg! Jeg skal vinke inn til Porsgrunn når vi kjører forbi dag jeg, på vei ned til Kragerø Ja, det må du gjøre! Kos dere på sørlandet i helga! Hmm..... nå har det slutta og regne etter det har spruta ned i to timer. Kanskje jeg skal parkere KG og gå en tur ut? Ja, KG får seile sin egen sjø resten av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. april 2004 #884 Del Skrevet 23. april 2004 God helg! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 23. april 2004 #885 Del Skrevet 23. april 2004 Måtte liksom innom å lese litt da jeg så du var fra Porsgrunn. Gode gamle heimstaden (enn om det er på feil side av elva ). Er utflytta selv for øyeblikket, men hjemme er alltid best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. april 2004 Forfatter #886 Del Skrevet 24. april 2004 Takk for besøket, stas! :-) Jeg vasket heller leiligheten enn og sitte her på KG i går, for hver gang jeg prøvde og gå ut begynte det og regne..... Så da vasket jeg, og etter jeg var ferdig med det fant jeg fram bryllupsbildene og begynte og sette dem inn i album. Herregud så mange bilder det var! Jeg må ut i løpet av uka og få tak i et album til, for alle får ikke plass i et. Kosa meg veldig med det, og skal fortsette i dag. Så noe mindre koselig. Jeg ringte pappa i går. Han og halvsøster E skal komme hit i dag, og jeg bare lurte på klokkeslettet. Vi pratet litt fram og tilbake, også sier jeg at jeg ble litt skuffa over at han ikke ville komme om onsdagen da Mannen hadde bursdag. Da skulle han nemlig og skyte i pistol klubben i stedet. "Ja, men jeg har mine prioriteringer" sa han. Jeg sa at kanskje er det det som er problemet, at han prioriterer! Dessuten mente han at etter man har fylt 12 år er bursdager bortkasta derfor gadd han ikke komme. Slikt gjør meg trist. Han syter og klager over at han ser lite til oss, men han gidder jo ikke en gang gjøre noe sjøl. Han skyver oss så veldig fra seg med det han sier og det han gjør. Samtidlig fraskriver han seg absolutt alt ansvar for forholdet han har til barna sine. Alt er vår skyld. Han er fryktelig manipulerende og når du skal diskutere noe med ham vrir han på det du sier, slik at du til slutt settes fast verbalt. Det er så utrolig ekkelt når han gjør det, og han gjør det med glede. Kanskje gleder jeg meg litt til han kommer. Kanskje. Kommer ann på hva slags humør han er i. Sjøl merker jeg at jeg blir negativ innstilt til ham og er redd jeg kommer til og være sur når han kommer. Vil jo ikke det men det er lettere sagt enn gjort til tider. Blir så lei meg. Det er faren min. Jeg er jo glad i ham, selvom han er en utrolig stor idiot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 24. april 2004 #887 Del Skrevet 24. april 2004 For en kontaktannonse... Kanskje det var kveldsvisitten? Nehei, jeg er født i 72 nemmelig !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. april 2004 Forfatter #888 Del Skrevet 24. april 2004 Nehei, jeg er født i 72 nemmelig !! HA! Det sier de alle! Det gikk som forventet da pappa var her. Saker og ting skulle diskuteres, klages over at vi besøker ham lite, fortelle oss om hvor sløve folk er generelt fordi ingen lengere jobba 12 timers dag, spre rasistisk dritt..... Han presterte også og si at hadde det ikke vært for disse diskusjonene han skal komme med ville vi ikke hatt noe og snakke om. Kanskje sant, men det er nå en grunn til det. Det var han som flytta fra mamma, broder'n, søstra mi og meg i 1989 rett inn til ei annen dame, og gav så og si faen i oss i 3-4 år. Han kjenner oss ikke. Og han har valgt det sjøl..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 25. april 2004 #889 Del Skrevet 25. april 2004 HA! Det sier de alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. april 2004 #890 Del Skrevet 26. april 2004 Huff, så leit at pappaen din skal være sånn. Jeg vet hvordan det er med familietrøbbel - det er lite som er så vondt som akkurat det... Tenker på deg, hvis det hjelper!! .. men var det ikke koselig å finne fram bryllupsbilder, da? Innbiller meg at det må være noen av de hyggeligste bildene man kan ha.... Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2004 Forfatter #891 Del Skrevet 27. april 2004 Takk lmari! Hadde en lang prat med min søster igår om pappa og fammilie generellt. Min søster og jeg er nærmest bestevenninner og jeg er glad vi kan ha slike "oppsummerings-samtaler" en gang i blant. Det hjelper veldig for oss begge to. Søndagen var jeg barnevakt for E. Pappa måtte en liten tur på jobb, så hun kom hit kl. 11 på formiddagen. Pappa regnet med at det bare tok et par timer, men han hentet henne igjen kl. 18. Mannen, Broder'n og jeg tok henne med på cafè mot slutten, for ute regnet det småjævler og hun begynte og kjede seg. Hurra for søndagsåpne kaffebarer. Vi spilte Trivial Pursuit med henne med spørsmål som hva heter kaninen i Ole Brumm o.l. Egentlig hadde vi det veldig koselig. Det regner. Det har regnet siden søndagen, og det er meldt regn hele uka. I går gikk jeg til butikken i oppholds vær. Det så til og med ut som det skulle bli litt fint. Helt til jeg kom ut fra butikken. Da regnet det så det spruta. Gjett hvem som ikke hadde jakke eller paraply. Joda, det var meg. Jeg gikk så fort jeg kunne, men da jeg kom hjem var vel trusa det eneste tørre plagget jeg hadde på meg. Da laget jeg meg kakao og koste meg med nyeste KK jeg hadde kjøpt. Er egentlig litt lei av KK. Tror jeg skal slutte og kjøpe det...... Det er oppholds ute nå! Tror jeg skal snike meg avgårde og handle, men nå med paraply eller jakke på...... En god dag til alle dere som titter innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. april 2004 Forfatter #892 Del Skrevet 29. april 2004 Hmm..... trodde jeg var her i går, men ser at hukommelsen spilte meg et puss. Dette blir et litt trist innlegg. Martin Marsvin er gammel, og blitt syk. Skal ha ham til dyrlegen kl.12, det føles altfor lenge til. Symptomene hans er: *uintressert i mat og vann *blitt tynnere *apatisk *forstoppelse *drar beina etter seg Han er 6,5 år gammel, og jeg er redd alderdommen begynner og sette sine spor. Om det er årsaken til formen hans blir han avlivet. Det er like greit og da ta det med en gang, slik at han får slippe tidlig. I tillegg har tanta mi havnet på sykehuset med endringer i hjernen. Det er ikke drypp, kreft eller slag. Jeg føler jeg får en dyp tenke-rynke i panna nå. Har nesten ikke fått sove i natt, har vært redd, redd og atter redd...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. april 2004 Forfatter #893 Del Skrevet 29. april 2004 Hmm..... trodde jeg var her i går, men ser at hukommelsen spilte meg et puss. Dette blir et litt trist innlegg. Martin Marsvin er gammel, og blitt syk. Skal ha ham til dyrlegen kl.12, det føles altfor lenge til. Symptomene hans er: *uintressert i mat og vann *blitt tynnere *apatisk *forstoppelse *drar beina etter seg Han er 6,5 år gammel, og jeg er redd alderdommen begynner og sette sine spor. Om det er årsaken til formen hans blir han avlivet. Det er like greit og da ta det med en gang, slik at han får slippe tidlig. Alt bra med lille Kula! Det var tennene hans som var blitt for lange, og skeve. Dette er fikset på, og nå ser det bedre ut. Han kasta seg over maten når han kom hjem, og har nå spist masse høy. Jeg er så lettet! Nå må jeg ut og få tak i grønnsaker på butikken til ham og Maja. Nå gjenstår tante...... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. april 2004 Forfatter #894 Del Skrevet 30. april 2004 Martin er meget levende, vital og god igjen. Bekymringa er da at han drikker lite. bare 0.5 dl. i løpet av natta, og det er lite til og være ham. Han får agurk i små biter og skal få melon, mest mulig våte grønnsaker. Spiser høy som bare det og er frisk og rask ellers. Men, drikker han ikke mer må jeg sitte og gi ham vann med pipette. *dyp bekymringsrynke i panna* Ellers er det fredag og klart for husvask, KJEDELIG!!!!! Har hengt ut vinterdynene og vært i kjelleren og banna og leita etter sommerdynene. Har funnet dem og hengt ut de også. Blir deilig og få tynne dyner igjen, men vil savne kosedyna..... :oops: Nok om det! Mannen har fri i helga, og det skal bli godt. Vi har ingen planer, men tar det som det kommer. Må bare huske og få handlet i dag. Butikkene er stengt imorra. VIKTIG Husk og send "Sex og Singelliv" til Diva så hun kan låne. Har glemt det hele uka nå...... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #895 Del Skrevet 2. mai 2004 Søndag er go' dag! Det og lørdag...... Vasket så fint og reint her om fredagen, og var såååå flink! Helt til Mannen kom trampende hjem fra jobb i vernesko og inn på de rene tregulvene. Grrr...... Mannfolk, asså! Fredagen var vi og handla litt, møtte pappa på en butikk for han trengte et kritisk blikk når han skulle handle ny dress. Han var hyggelig, og helt greit humør. Fikk tilogmed en 200-lapp av ham fordi jeg passet E sist søndag. Mannen reiste avgårde i 21-tida om fredagen, for det var natt til 1.Mai, og han hadde en avtale om og møte "gutta" i byen som vanlig på slike netter. Jeg satt hjemme og koste meg og slappa av med Idol, og endelig gikk Sandra ut! Det har vi ventet på leeeeeenge, mamma, søster og jeg! Ekstra gledelig var det at jeg kunne se det på vår TV. Jeg skrev her i Januar at TVen vår gikk i stykker. Torsdagen fikk vi den tilbake. Det har tatt sin tid, ja! Overgang og gå fra 20 tommeren vi lånte og til vår 28"! I går var jeg marsipan nesten. Tok på meg sommerbuksa mi (passet fiiiiint!) og en singlet. Kikka meg i speilet og så at jeg ligna fælt på en marsipangris. En hårete en tilogmed.... Hadde fargen og massetettheten til en marsipan, men alle føler seg vel slik med en gang?? *håpe, håpe....* :-? I 18-tida i dag skal vi på sykehuset for og besøke tanta mi. Legene vet at det ikke er kreft, drypp eller slag, men ikke noe mer enn det. Hun har fått flekker på hjernen, men ingen vet hvorfor eller hvorfra. Skummle greier det der. Har samlet noen blader hun skal få og lese på. Ellers noe mer spennende og nevne? Mannen skal jobbe her hjemme denne uka også! tre uker på rad, blir nesten bortskjemte slik, vi jo....... Må komme meg ut i stua nå, må gjøre et par ting før vi skal reise avgårde på sykehuset. Åja, Martin Marsvin er myyyye bedre nå. Han drikker godt sjøl, og spiser agurk og melon i små biter til den store gullmedaljen. Det er bra det! Fortsatt en god søndag til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 2. mai 2004 #896 Del Skrevet 2. mai 2004 Hei Ville bare titte innom og ønske deg en fin uke :D Håper det går bra med tanta di - kjedelig når de ikke vet hva som er galt... Marsipangris er det nok mange som føler seg som for tida - men bare vent - snart får vi nok en frisk og fin farge :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 2. mai 2004 #897 Del Skrevet 2. mai 2004 VIKTIG Husk og send "Sex og Singelliv" til Diva så hun kan låne. Har glemt det hele uka nå...... :oops: Hellu! Skal sende den jeg har lånt av deg imorra jeg :D ::huskehuske:: Godt å høre at det ikke er noen av de nevnte diagnoser med tanta di, men håper de finner det ut og at hun får ordentlig behandling Godt at lille Martin er bedre og! Ha en riktig god natt! Må hoppe i sarkofagen nå, men skal ta en lengre mail/dagbokrunde så fort jeg har tid : - ) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. mai 2004 Forfatter #898 Del Skrevet 3. mai 2004 Mandag igjen! Fikk SMS av Mannen istad, han måtte mulig inn til Oslo idag og tømme rommet sitt på brakka for en annen hadde fått det. Det betyr at han blir hjemme en periode framover! :-) Kos det! Ellers er jeg lei av og ha dårlig råd! Vi har hatt masse regninger som er betalt, og lite igjen til mat&morro. Heldigvis er det lønning om ei uke, og det blir godt! Frem til det er det og leve på frysa (som snart er tom) og bruke minst mulig penger. Men, hva kommer det av at det er når lommeboka er tommest er også butikkene fulle av ting man vil ha? Min ønskeliste: 8) Nye klær. Kikka over klesskapet mitt her om dagen og ble rett og slett deprimert. Har ikke hatt råd til og kjøpe meg nye klær på leeeeenge. 8) Nye joggesko 8) Nye stoler til kjøkkenet 8) Nytt kjøkkenbord 8) Nytt oppvaskstativ 8) Rense serie fra Lancome 8) Ny lebestift fra Lipfinity 8) Noen nye hobbybøker 8) Nytt undertøy .....sukk....... Ute er det sol og blå himmel, jeg skal henge ut tøy på snora, og håper og få ut totalt tre maskiner med klær. Tror jeg kunne fylt to eller tre skittentøyskorver. Vi er to mennesker, hvordan ville det gått om vi hadde barn? Måtte hatt en korv til hver! Besøkte tante på sykehuset igår, og der stod det bra til. Hun var naturlig nok preget av situasjonen, men tok det bra synes jeg. Tok med en del ukeblader jeg hadde så hun hadde noe og lese på, og det ble hun glad for. Det må være skremmende og ha flekker på hjernen uten at noen vet hva det kommer av og hva det er. Stakkars tante...... Får vel henge ut hvitvask på snora og sette over en rød vaske, tenker jeg. Etter det får jeg komme meg i butikken. Lurer på om det er noe dopapir igjen? Skulle hatt egg også...... Får se hva de har. Ingen krise enda ihvertfall...... EN GOD DAG ØNSKES DEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. mai 2004 Forfatter #899 Del Skrevet 3. mai 2004 Glemte og skrive at jeg leverte to jobbsøknader igår. Den ene der kan jeg ha en sjangs om jeg blir kalt inn til intervju, for der har jeg hatt noen vikarjobber. Er skikkelig spent på hvordan det går....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #900 Del Skrevet 4. mai 2004 ikke noe problem, Aricept! Men det vet du siden du har fått SMS...... Har fått mensen idag, våkna til det, regn og katt som hadde spydd på gulvet og jeg tråkka i det. Noen ganger sux alt i denne verden føles det som...... Neida, alt ble bedre etter en stund. Mye bedre blir det når Mannen kommer hjem, til hjemmelaget pizza og jeg kan kooooose i armkroken hans. Ghaaaa..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg