loffen Skrevet 10. mai 2012 #16041 Del Skrevet 10. mai 2012 Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #16042 Del Skrevet 10. mai 2012 Flinka! Jotakk, gjør bare så godt jeg kan jeg og. Vi har hatt en koselig ettermiddag. TM fikk Hello Kitty sommerfuglspill av oss, og det har vi spilt liggende på gulvet alle tre. Jeg var da den som hadde samlet flest sommerfugler og dermed vant. BarneTV kom ikke på, og alt vi gjorde var bare og kose oss. Veldig fint.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #16043 Del Skrevet 11. mai 2012 Fredag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #16044 Del Skrevet 12. mai 2012 Idag skal vi på tur! Turen går til konfirmasjon i Oslo. Så da jeg viste vi skulle dit tenkte jeg at da kanskje det er noen KGere som kunne tenkte seg en kaffe og litt prat? Men NEIDA!!!!! Vi skal først til Drammen hvor vi skal treffe mamma&kjæresten. Her skal vi være litt (søsterG&familien hennes er og med, samt broder'n) og siden mamma&kjæresten bor på hotell kan vi skifte til finstasen der før vi skal være i selskapet kl 16. Så mye for den.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 12. mai 2012 #16045 Del Skrevet 12. mai 2012 Håper dere får en fin tur og en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 12. mai 2012 #16046 Del Skrevet 12. mai 2012 Idag skal vi på tur! Turen går til konfirmasjon i Oslo. Så da jeg viste vi skulle dit tenkte jeg at da kanskje det er noen KGere som kunne tenkte seg en kaffe og litt prat? Next time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. mai 2012 #16047 Del Skrevet 12. mai 2012 Ha en fin tur og kos dere i konfirmasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #16048 Del Skrevet 13. mai 2012 Konfirmasjonen igår asså. Vet ikke helt hva jeg skal si.... Den startet kl 16, noe som er litt seint. Men det var en borgelig hvor sermonien begynte kl 13.15 så da blir jo klokkeslettet mer forståelig. Konfen var hjemme hos konfirmantens mors eksmann! Altså eksmannen til min tante. Veldig generøst og snilt, særlig siden det var hans idè! Velkomstdrikk i hagen (takk gud for ) en med og en uten alkohol. SøsterG og jeg vekslet bare blikk før vi skåla i den med alkohol. Maten var forsinket så det ble ikke til at vi satte oss ved bordet før kl 17.30. Så mye for tanken om og reise igjen kl 20.... Maten var div asiatisk, og et delvis mareritt for en cøliaker. Jeg viste ca hva som ville serveres, og det som kom på bordet først var brett med sushi og vårruller og... hva heter det Innholdet til vårrull pakket i rispapir? Sambo til kusineT, jeg og søsterG bare sørget for og holde sushien mellom oss og koste oss fælt. Vårrull kan jeg ikke spise, og de andre i rispapir syntes jeg ikke var noe særlig. Det var del en av middagen. Del 2 bestod av suppe. Denne smakte jeg en halv skje på. Den var god, men jeg syntes og kjenne smaken av soyasaus og det betyr gluten. Så var det og stå over den... Det var sanger og taler. Konfirmantens foreldre holdt en lang tale, de 15 første minuttene var hyggelige. Etter det ble det litt mye. De begynte og fortelle om graviditeten, og hvordan fødselen var, hvordan hun var som baby, som barn +++ De leste 4 dikt som konfirmanten skrev på barneskolen, viste bilder fra teateroppvisninger osv. Det ble myyyye og laaaaangt. Av sanger var det hele 6 stykker, og av taler 5 stykker. Og siden konfirmanten vistnok er flink med parodier og sang var det sang av henne, en lang parodisekvens av Siv Jensen og litt til. Det var og en ny rett: Kyllingwok med terayakisaus over. Det betydde at jeg ikke kunne spise den. Glad jeg forskynte meg godt av sushien.... Og var happy det var MYE vin på bordet. Desserten bestod av mangopurè med et blåbær i som pynt. Den var utrolig god! Kaker og kaffe kl 21.30, og da var det satt inn på et lite arbeidsrom slik at bare to og to nådde fram til kakene. Ungene -for de var med- underholdt segselv i underetasjen ved et biljardbord og en ergometersykkel. Nå og da kom de og tok litt og spise og drikke. Det gikk greit sånn, de var veldig greie! Da vi ENDELIG kom oss avgårde var klokka blitt 22.40, og vi hadde to timer og kjøre hjem. TM og nevøA (som satt på med oss) sovnet kl 23 i bilen og resten av veien. Vi var hjemme 0.30, og det var utrolig deilig!!! Konfirmasjonen var hyggelig, fint og se familie igjen, vi møter dem bare ved slike anledninger desverre. Men herregud for et langtekkelig selskap! Vi satt til bordet i nesten fire timer. Det ble i overkant mye synes jeg. Idag er det to bursdager. TM skal til barnehage-venninneT kl 12-14, og vi skal alle til søsterG for og feire lille V som ble 4 år på torsdag, dagen etter TM. Tida mens TM er i bursdag vurderer jeg til og bruke til en ting; Ligge i senga eller på sofaen og gjøre minst mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 13. mai 2012 #16049 Del Skrevet 13. mai 2012 Kjenner at jeg blir frustrert på dine vegne når jeg leser menyen i selskapet. Når man inviterer noen med cølliaki (eller andre allergier) så sørger man da for at også de har noe godt å spise. Ellers holder jeg med deg i å hvile mens TM er i bursdag. Nyt stillheten og ta vare på Marianne du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. mai 2012 #16050 Del Skrevet 13. mai 2012 Oi da... Godt det var mye vin, som du sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #16051 Del Skrevet 13. mai 2012 Avslapping er byttet ut med klesvask, støvsuging og plenklipping. Og en softis på oss i byen. Det er oppholds så da måtte Andrè benytte anledningen til og dra fram klipperen, også var det litt godt og få gjort noe mens TM ikke er hjemme. Og, det betyr også at når vi kommer hjem i kveld kan vi flate ut på sofaen, sprette boksene med pringles og dipp og bare slappe av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. mai 2012 #16052 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg må litt av talen om svangerskap, fødsel osv, for det minner meg om hvor pinlig og flaut det var i bryllupet vårt da min mor holdt tale, hvor alt av sykdommer og operasjoner ble ramset opp av henne med den største iver. Jeg hadde mest lyst til å gjøre slik ----> Det ble litt for meget, for slike ting regner jeg som veldig privat, det syns jeg forøvrig svangerskapsforløp og fødsel er også.. Rema har glutenfri soyasaus, grønn topp på tilfeldig du fikk lyst på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. mai 2012 #16053 Del Skrevet 13. mai 2012 Konfirmantens foreldre holdt en lang tale, de 15 første minuttene var hyggelige. Etter det ble det litt mye. Uff, det hørtes veldig langtekkelig ut, og synd at det var så mye av maten du ikke kunne spise! Og Spatula, jeg skjønner godt at du syntes det var litt TMI.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. mai 2012 #16054 Del Skrevet 13. mai 2012 Hørtes ut som en noe langtekkelig konfirmasjon, synes jeg, men bra at du syntes det var hyggelig Kjedelig at det var så mye der du ikke kunne spise, da. Litt ubetenksomt av vertskapet, kanskje. Kan tenke meg det har vært deilig med en avslappende søndag for dere i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 13. mai 2012 #16055 Del Skrevet 13. mai 2012 Herregud for en tale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. mai 2012 #16056 Del Skrevet 13. mai 2012 Måtte le litt av den konfirmasjonen, altså. Den hørtes jo ut som et... ganske hyggelig mareritt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. mai 2012 #16057 Del Skrevet 14. mai 2012 Litt av en helg!! Konfirmasjon & bursdager! Ha en superduper mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 14. mai 2012 #16058 Del Skrevet 14. mai 2012 Harru blåst bort?!? Håper ikke det, men at du har en super-duper mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. mai 2012 #16059 Del Skrevet 14. mai 2012 Du kan jo blåse over hit en tur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #16060 Del Skrevet 14. mai 2012 Rema har glutenfri soyasaus, grønn topp på tilfeldig du fikk lyst på. Det vet jeg, har en flaske i skapet. Greia er bare at jeg ikke er så glad i soyasaus.... Harru blåst bort?!? Håper ikke det, men at du har en super-duper mandag Blåst bort har jeg ikke nei. Det har vært litt vind her, men ikke SÅ ille... Dere andre som har kommentert: **** Avslappende igår? Næh... Vi var i bursdag, det var koselig det asså, men det er liksom ikke det samme som og være hjemme. TM kom alt for seint i seng; 20.15 i forhold til hvordan det har blitt med leggetider ellers i helga. Fikk også tilbakemelding fra barnehagen idag at hun har virket sliten og trøtt. Jaja... Da hun var i seng krøllet Andrè og jeg oss sammen i sofaen med pringles, salsadipp, guacamole, rømme, brus og sesong1 episode1 med Sopranos. Det var deilig det!! Idag har vi tatt det med ro. Da TM og jeg kom fra bhg hang jeg ut noen klær mens hun hoppet på trampolina. Etter det endte vi med og ligge på magen på trampolina og spiste is. Hun har og holdt masse på med TopModel tegneboka hun fikk i forsinket bursdagsgave av broder'n. Det og middag er det vi har gjort idag.... Føles bra!! Og til helga er det avgårde i bryllup. Pinsehelga er det og bursdag. Da har det vært bursdag/konfirmasjon/bryllup 5 helger på rad.... Første helga i juni er da neste helg uten noe som helst som skjer. Og vi er begge enige om at vi nekter og legge noen som helst planer for den helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg