Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

:vinke:

:kaffekopp:

Tidlig oppe til søndag og være, men jeg var våken og litt rastløs og så sover TM enda (Andrè og, men han kom hjem fra jobb for halvannen time siden...) så det var litt godt og snike seg opp i fred og ro.

Bursdagen igår gikk veldig fint.

TM var så glad over at hun skulle ha bursdagsselskap at hun viste ikke hvilket bein hun skulle stå på.

Hun fikk på seg en mørkblå penkjole og hvit cardigan.

Da hun var ferdig stelt gav hun meg en klem og sa mamma, jeg gleder meg og da måtte jeg tørke vekk en tåre. :sjenert:

Alle ungene kom til tida, og TM styrta til døra så fort det ringte på.

Da alle var kommet samlet vi dem i stua og plasserte dem i sofaen.

TM hadde hjulpet meg og dekke på og bestemt hvor alle skulle sitte så de fant plassene sine kjapt.

Gavene ble åpnet en etter en (ei nydelig buksedress, kjole, sparebøsse og to Barbie, tskjorte og hårpynt)

Nesten alle spiste pølse (ei likte ikke pølse) og drakk brus.

Spørsmålet om de fikk godteposer kom kjapt, og alle så skuffa ut da jeg sa at nei, godteposer får dere ikke.

Etter pølsespising gikk alle ut for og leke men så fort det kom litt vind løp noen inn. :ler:

De fikk servert gele (en likte ikke geleen) og muffins.

Og etter dette forsvant de ut igjen mens to ble igjen for og leke på rommet.

Ute var det trapoline, hengekøye (det er virkelig barnevakt! Tre stykker som husker i den... :tommel: ), tegning med kritt på bakken, hoppetau, rockering. Jeg var litt uheldig da en av jentene svingte med rockeringen og jeg bøyde meg ned og rockeringen traff meg rett på overleppa og det var så vondt at jeg gikk inn så ikke ungene skulle se at tårene rant.

:sjenert:

Merkelig at det var SÅ vondt, det burde på en måte ikke vært det, men traff vel et eller annet punkt for jeg ble helt nummen og følelsesløs der i en halvtime etterpå.

Og appropos tårer, da en av jentene ble hentet løp hun gråtende og gjemte seg for hun ville ikke hjem. :ler:

Bursdagen var vellykket, ingen tvil om noe annet.

Men gutten som var her er en skikkelig sutrekopp, likte ingenting og jeg trodde ikke jeg måtte be ham om og ikke gå og kikke i skapene våre og slutte med og hoppe i sofaen.... :sjokkert:

Da bursdagen var over, jeg hadde rydda på plass alt, støvsugd, fått Andrè på jobb igjen, rydda rommet til (og med) TM, henta og hengt opp klesvask , laget gele til dagens selskap, bakt kake til dagen idag, fått TM i seng var jeg SLITEN!!

Andrè kom hjemom med glutenfri hamburger og chips til meg rett før kl 21, og da rundet jeg vel ca 1.000.000 intatte kalorier den dagen?

Godt var det uansett.... :sjenert:

Idag er det ventet en 15 stykker her; svigers, TMs oldemor, pappa med sambo&halvsøsterE, søsterG med familie, annaB og.. ja, oss da.

Disse får servert samme som igår; Pølser, gele, muffins og kake.

Det er jo barnebursdag... :fnise:

Jeg kommer til og være sliten i kveld tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To dager med arrangering av bursdagsselskap tar på!

Igår kom familien fra kl 13 og utover og fikk servert pølser, muffins, sjokoladekake og gele.

Det var hyggelig. Rett og slett hyggelig.

TM har fått kjempe fine gaver.

Hun har fått kjoler, en eventyrbok, sparebøsse, tskjorte, hobbysett, Barbier, penger, Barbieklær, buksedress og mer.

Svigers hadde med et Barbiehus som TM har arvet etter kusinene sine.

Vi ville egentlig ikke ha det her for det er ALTFOR stort.

Hadde et ønske om at det kunne være hos svigers og så kunne hun leke med det der, men...

Jaja, et Barbiehus til 1399kr som vi får er ikke så dumt uansett. :sjenert:

Pappa var rastløs, lite pratsom og bar preg av lørdagsfyll eller hva jeg skal si. :roll:

Vi andre hadde det hyggelig.

Og.. Det er rørende og legge ungen din for kvelden og hun sier at hun har kost seg og hatt en fin bursdag. :hjerte:

Hun har ikke fått gave av oss, onsdag tenkte vi og ta henne med til byen så hun kan få hull i ørene for det har hun ønsket seg lenge.

Hull i ørene og bowling, det blir en fin bursdag !!

Helt sprøtt at ungen min blir 5 år alt.

Det er 5 år som har flydd avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin helg! :klem:

Mange fine gaver! Hull i ørene og bowling høres perfekt ut! Tror hun blir kjempeglad jeg!

Du er en god mor MarianneE! :hug: TM er heldig som har deg! :)

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! :kaffekopp:

Veldig koselig å lese om bursdagsfeiringen til TM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hvilken skuffelse og søke på en jobb man er helt dårlig etter og få- og så ikke få den.

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Så koselig med bursdagshilsner!

Takker på vegnet av barnet! :jepp:

Vi hadde en koselig dag igår!

Andrè reiste en time tidligere fra jobb siden han har maaaange timer på flexi'n.

Så vi reiste til kjøpesenteret hvor TM skulle få oppfylt drømmen om hull i ørene. Det ville hun plutselig ikke gitt!

Så vi gikk og bowlet to runder istedet, spiste mat på Peppes og så ble det hull i ørene etterpå.

Jeg hadde ikke fortalt henne hvordan det blir gjort, tenkte det var best og la være... :ler:

Litt tårer kom det, men de stoppa så fort Andrè tok henne på armen og hun fikk se seg i speilet.

Nå er hun superstolt!

:hjerte:

Dette var da bursdagsgaven fra oss, ja, og så et brettspill som jeg kjøpte på "halv pris av salgspris" salg.

Betalte 40 kr for et Hello Kitty Sommerfugl spill (kostet egentlig 429!) men det var mest for og ha en pakke og åpne. :)

Veldig koselig!

Mandag var jeg på Elixia.

Jeg kjente da jeg gikk over at det kanskje ikke var så lurt, men hvem tar vel hensyn til slikt? :roll:

Skulle på spinning og power fra kl 19.15-20.50

Resultatet var melkesyre i beina 10 min ut i timen, tung i beina, tung i kroppen, lett svimmel....

Jeg gjennomførte timen, prata så med PT-L som rådet meg til og gå hjem, ihvertfall IKKE gå på powertimen og løfte vekter o.l.

Så jeg gikk hjem, så ferdig finalen i TopModel mens jeg spiste en brødskive.

Gikk så i seng 21.45 og sov til klokka ringte kl 6.

Jeg var så ut av form, svimmel, rett og slett uvel.

Kanskje ikke så rart siden jeg faktisk var sliten etter helga....

Tirsdag var jeg på Yoga etter jobb men droppet den planlagte styrketreninga etter jobb siden mandagens opplevelse skremte meg og jeg kjente at det føltes bedre og bare gjøre noe annet.

Men, idag er en JEHIBdag.

JobbElixiaHenteIBarnehagen.

Skjønt, jeg lurer på om ikke faren skal få hente i bhg.

Spennende info.... :ler:

Og så har vi meldt oss på årets Danmarkstur med autismeforeninga.

Jeg har reisefeber allerede...

:hoppe:

Lille ungen min er 5 år.

Herregud som de årene har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu ukas tredje tur på Elixia!

Hadde det ikke vært for en konfirmasjon og to bursdager i helga (puh...) skulle jeg fått inn en tur til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...