MarianneE Skrevet 26. april 2012 Forfatter #15961 Del Skrevet 26. april 2012 Se ann dagen idag.... Joda, spiste havregrøt laget på 1 dl havregryn+vann og blåbær til frokost. Frokosten var ferdig ca 7.45. Nå har jeg kjente meg småsulten i en halvtime. Og spist en halv håndfull blåbær. Gleder meg alt til lunch og vurderer og lage smoothie til kvelden. Søtt og sunt. Har lyst på MAT!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 26. april 2012 #15962 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg har også merket veldig økt apetitt etter at jeg begynte å trene. Det er tydelig at kroppen trenger mer mat da. Tenker du bør spise noe som metter mer enn den lille frokosten der Og PM med link til hus kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 27. april 2012 #15963 Del Skrevet 27. april 2012 Du spiser jo alt for lite ift hvor mye du trener!! Så ikke så rart at du er sulten ;-) Økt trening betyr at du må ha mer mat,men riktig type mat :-) God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 27. april 2012 #15964 Del Skrevet 27. april 2012 Slenger meg på de andre og sier at det var en veldig liten frokost, selv når jeg bare skal sitte på forelesning så må jeg ha mer grøt enn det God helg kjære Marianne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2012 Forfatter #15965 Del Skrevet 27. april 2012 Du spiser jo alt for lite ift hvor mye du trener!! Så ikke så rart at du er sulten ;-) Økt trening betyr at du må ha mer mat,men riktig type mat :-) God helg! Har vært inne på den tanken ja. Men jeg har gått i fella før og tenkt at siden jeg trener trenger jeg mer mat osv, noe som førte til at jeg ikke gikk ned. Men så var det det med rett mat, da... Gav etter for fristelsen igår og spiste en sjokolade; 35gr smash, og det letta veldig på "trykket" Skjønt det kom tilbake på kvelden, men en boks makrell i tomat og en brødskive hjalp. Og jeg er ekstremt klar over boksen med rød pringles som står i skapet. Ca en million ganger igår så jeg for meg at jeg åpnet den og spiste, men jeg gav ikke etter for fristelsen. I morra derimot... NU: Jobb, så fri i 4 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2012 #15966 Del Skrevet 27. april 2012 Helt ærlig, jeg er ikke enig i at du spiser for lite. Hele poenget er jo at du skal gå i nok underskudd til at du går ned, også uten treninga. Så fort man begynner å trene tror "alle" at man spiser for lite, men med mindre man trener MYE mer hver eneste dag, så skal man ikke øke matmengden stort, og du som skal ned en god del i vekt må faktisk kutte matmengden. Skal man slanke seg, så går man også rundt med en liten sultfølelse, men denne forsvinner mer og mer etterhvert som kroppen venner seg til mindre mat. Det kommer jo også mye av at kroppen er vant med en viss mengde, og i manges tilfelle så har jo matinntaket vært for stort (matinntak vs. forbrente kalorier) og dermed sier kroppen fra at den forventer mer mat. Det jeg kan anbefale deg er å få i deg mer proteiner i frokosten. Proteiner gjør deg mer mett, og proteininntaket ditt blir litt lavt. Hva med å legge til noen skjeer cottage cheese i grøten? Det øker proteininnholdet, og gir bare litt ekstra kcal, samtidig som du mest sannsynlig holder deg mett lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 27. april 2012 #15967 Del Skrevet 27. april 2012 Etter et raskt google-søk fant jeg ut at 1 dl havregryn er ca 40 gram, som inneholder 155 kcal. 155 kcal pluss litt blåbær er IKKE nok frokost til en voksen person, og det viser seg jo i at du er sulten. Sånn bortsett fra det er jeg enig med Enigma i at protein er gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. april 2012 #15968 Del Skrevet 27. april 2012 Etter et raskt google-søk fant jeg ut at 1 dl havregryn er ca 40 gram, som inneholder 155 kcal. 155 kcal pluss litt blåbær er IKKE nok frokost til en voksen person, og det viser seg jo i at du er sulten. Sånn bortsett fra det er jeg enig med Enigma i at protein er gull! Stemmer det, men da er også spørsmålet når kommer neste måltid, hvor mye spiser man totalt i løpet av dagen osv. Man kan ikke si at noen spiser for lite ut fra ett måltid. Litt cottage cheese eller noe annet proteinrikt vil gi litt ekstra kalorier, og i tillegg da proteiner som holder en lengre mett. Skal man ned i vekt og skal leve på et svært begrenset antall kcal, lurer på om det ikke var ca 1200 Marianne skulle ligge på, så er det begrenset hvor mye man kan ha i seg i løpet av et måltid, selv om 200 kanskje er litt i underkant for et vanlig måltid. Jeg har selv ligget på 12-1300 kcal for å gå ned i vekt, og ja man går rundt og kjenner på sultfølelsen, men det er ikke farlig å være litt sulten. Folk er veldig kjappe med å si at man spiser for lite, det kan man ikke si før man har sett hva det totale matinntaket er og hvordan det er fordelt utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 27. april 2012 #15969 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) ÅÅå, her er det er alt for mye matprat nå. Får jo bare lyst til å løpe ut på kjøkkenet og stappe i meg alt mulig usunt. Men jeg skal jo på tidenes slankekur neste uke. 10 kilo som bare forsvinner nesten over natten :gjeiper: Ellers synes jeg Enigma sier mye klokt :nikker: Endret 27. april 2012 av Kara W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2012 Forfatter #15970 Del Skrevet 27. april 2012 Tenker at jeg synes dere har mye interessant og komme med, men at jeg er ganske enig med Enigma. Fredagskveld er deilig! TM og jeg har bakt blåbærmuffins ( ) og smoothie. Hun har sett Barbiefilm og jeg har smårydda litt. Andrè har sett fotball på PCen. En veldig stille og rolig ettermiddag. Neste uke skal jeg jobbe bare på onsdag. Det er ikke dumt. Fridagene skal jeg bruke på og vente på telefon fra en jobb jeg har søkt på, ser at jeg har god sjans på og få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2012 Forfatter #15971 Del Skrevet 27. april 2012 Kan hende jeg har starta på lørdagsgodtet mitt, men ikke si det til noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 27. april 2012 #15972 Del Skrevet 27. april 2012 Kan hende jeg har starta på lørdagsgodtet mitt, men ikke si det til noen... Me too! Me too! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2012 Forfatter #15973 Del Skrevet 27. april 2012 Kan hende jeg har starta på lørdagsgodtet mitt, men ikke si det til noen... Me too! Me too! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2012 Forfatter #15974 Del Skrevet 27. april 2012 TM skal feire 5årsdag med barneselskap neste lørdag. Vurderer og lage slike: http://matformons.blogspot.com/2007/09/prinsesse-muffins.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. april 2012 Forfatter #15975 Del Skrevet 28. april 2012 God morgen! Idag er det bursdag på TM og mor&far skal på Tullisdate... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. april 2012 Forfatter #15976 Del Skrevet 28. april 2012 950kr i matpenger for ei uke. Hmm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. april 2012 Forfatter #15977 Del Skrevet 29. april 2012 Dette var veldig morro og se på!! http://www.varden.no/sport/kongens-menn-pa-kamp-1.7207418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 29. april 2012 #15978 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Dette var veldig morro og se på!! http://www.varden.no/sport/kongens-menn-pa-kamp-1.7207418 Det tror jeg på Jeg og kjære skal på Military Tattoo i år Endret 29. april 2012 av Frigg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. april 2012 #15979 Del Skrevet 29. april 2012 Du har jo kommet til side 800!!! GRATULERER MED 800 SIDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 29. april 2012 #15980 Del Skrevet 29. april 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg