Androide Skrevet 20. januar 2012 #15381 Del Skrevet 20. januar 2012 Ta deg en Reese's attåt kaffen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #15382 Del Skrevet 20. januar 2012 Er du gal? Da må den loggføres og PTen jeg skal til på tirsdag vil se det. Merker jeg "tar meg sammen" hva mat og drikke angår. Lar være og spise det og det så ikke PTen skal se det. Skal nemlig sende henne all info på mail på mandag. Lurer jeg megselv? Lurer jeg henne? Eller er det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. januar 2012 #15383 Del Skrevet 20. januar 2012 Er du gal? Da må den loggføres og PTen jeg skal til på tirsdag vil se det. Merker jeg "tar meg sammen" hva mat og drikke angår. Lar være og spise det og det så ikke PTen skal se det. Skal nemlig sende henne all info på mail på mandag. Lurer jeg megselv? Lurer jeg henne? Eller er det bra? Så lenge du holder deg til ordentlig mat osv. og loggfører det du faktisk spiser så lurer du jo ingen. Skjønner tankegangen, fordi du blir flinkere når du vet at hun vil se det, men det er jo også litt av poenget. Når du loggfører det du spiser, så ser man det svart på hvitt, og det er mye verre enn å tenke at en liten sjokolade gjør jo ingenting, i alle fall når ingen ser det/vet om det. Du blir jo mer bevisst selv også på hva du spiser, og at kanskje det blir litt mye: bare en liten bit her og en liten bit der. Tror for øvrig PT-timer i blant er en god idé, og siden det er fryktelig dyrt er det nok greit å bruke dem litt over tid. Da kan du bruke dem når motivasjonen begynner å falle, eller du ønsker å utfordre deg selv litt ekstra. Synes du er flink, og 20 kg til juni klarer du hvis du bare setter deg det som et mål. Du er kjempeflink, men når man ikke har et definert mål, og heller ingen som sjekker at du når målet så er det lett å slippe bare litt en dag, og så en dag til. Nå må du faktisk. Jeg heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #15384 Del Skrevet 20. januar 2012 Så lenge du holder deg til ordentlig mat osv. og loggfører det du faktisk spiser så lurer du jo ingen. Skjønner tankegangen, fordi du blir flinkere når du vet at hun vil se det, men det er jo også litt av poenget. Når du loggfører det du spiser, så ser man det svart på hvitt, og det er mye verre enn å tenke at en liten sjokolade gjør jo ingenting, i alle fall når ingen ser det/vet om det. Du blir jo mer bevisst selv også på hva du spiser, og at kanskje det blir litt mye: bare en liten bit her og en liten bit der. Tror for øvrig PT-timer i blant er en god idé, og siden det er fryktelig dyrt er det nok greit å bruke dem litt over tid. Da kan du bruke dem når motivasjonen begynner å falle, eller du ønsker å utfordre deg selv litt ekstra. Synes du er flink, og 20 kg til juni klarer du hvis du bare setter deg det som et mål. Du er kjempeflink, men når man ikke har et definert mål, og heller ingen som sjekker at du når målet så er det lett å slippe bare litt en dag, og så en dag til. Nå må du faktisk. Jeg heier på deg! *bøyer meg i støvet* **** Mamma og kjæresten kommer idag. De skulle være her rundt 12/12.30 men de hadde såååå god tid med og reise at klokka nok blir nærmere 14.30 før de er her. Gud hvor jeg ikke kan fordra når noen sier et klokkeslett men har allikevel ikke så alvor av og leve opp til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 20. januar 2012 #15385 Del Skrevet 20. januar 2012 Mamma og kjæresten kommer idag. De skulle være her rundt 12/12.30 men de hadde såååå god tid med og reise at klokka nok blir nærmere 14.30 før de er her. Gud hvor jeg ikke kan fordra når noen sier et klokkeslett men har allikevel ikke så alvor av og leve opp til det. Sånt hater jeg også. Sier man at man kommer rundt kl 12-12:30, så gjør man det. Eller ringer og sier ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 20. januar 2012 #15386 Del Skrevet 20. januar 2012 *bøyer meg i støvet* **** Mamma og kjæresten kommer idag. De skulle være her rundt 12/12.30 men de hadde såååå god tid med og reise at klokka nok blir nærmere 14.30 før de er her. Gud hvor jeg ikke kan fordra når noen sier et klokkeslett men har allikevel ikke så alvor av og leve opp til det. Slikt liker ikke jeg heller. Det er noe med å respektere andre sin tid, og det gjør de ikke når de ikke kommer når de har sagt at de skal komme. Og jeg heier på deg når det gjelder trening og kosthold. Du har jo vært såå flink frem til nå, så dette klarer du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 20. januar 2012 #15387 Del Skrevet 20. januar 2012 Å respektere andres tid er stikkordet!! Det verste jeg vet er folk man har avtalt å møtes på cafe e.l feks kl 12:30, så sier de fra 12:31, når jeg selvsagt allerede er ved møtestedet, at de er en halvtime forsinka. Hallo? Du veit jo at du ikke kommer til å rekke det til tida mye tidligere enn det, hva med å si fra litt før, slik at f.eks jeg ikke trenger å sitte å blomstre alene en halvtime? Det er alltid de samme folkene det gjelder også, noen er notoriske!! Og så tenker jeg alltid "at neste gang skal jeg komme for seint med vilje, og ikke si fra" men jeg hater å komme for seint, så det har blitt med tanken hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. januar 2012 #15388 Del Skrevet 20. januar 2012 *oppdatert* Her hadde det skjedd mye på kort tid! Så trist med venninnen din! Håper virkelig det går bra med henne. Godt hun har slik en god venninne i deg Når det gjelder mat, trening og PT, tror jeg det er lurt å loggføre en stund. Da ser man plutselig alt sånn småtteri som man putter i seg, uten kanskje å tenke over det en gang. Der er det en del å hente. Og selv om PT er dyrt, er det vel anvendte penger, for det gjelder helsa di, vettu God helg, MarianneE Og god bedring til TM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 20. januar 2012 #15389 Del Skrevet 20. januar 2012 God helg MarianneE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #15390 Del Skrevet 21. januar 2012 Liker at dere er enige med meg ang tidspunkt og klokkeslett og slikt. Jeg hadde rett i mine antagelser, vi møttes 14.45... De skal jo gifte seg i mai og var på utkikk etter slike figurer til og ha oppå bryllupskaka. Mamma skal forresten lage kaka selv for 2.500 kr for en bryllupskake var ifølge henne frytelig dyrt. Disse figurene ja... Slike figurer som brud som drar brudgom etter ørene synes de var så morsomme Jeg synes de vitner om dårlig humor... Mamma har da med elgstek så vi skal til søsterG idag alle sammen og kose oss med det. Men Andrè skal på julebord (januarbord?) med drosjeeieren og noen leiesjåfører i kveld så han blir ikke med. Da fikk mamma den strålende (?) idèen at vi kan ordne barnevakt til TM så kan bare jeg komme og spise også kan mamma, søsterG, tanteS og jeg ha litt vin og kose oss slik at jeg slapp og reise hjem kl 19 fordi TM skal i seng. Vel... planen var og spise kl 16 og så reise rundt 18.30/19 med TM. Synes det var en fin plan jeg, regner med at jeg er "mett" av mamma innen den tid. Men nå skal TM til svigers og sove slik at jeg kan være med mamma og de i maaange timer. Joy... Overrasket over at det var mammas idè. Trodde hun ville se barnebarnet sitt mer enn to timer på et handlesenter igår. Innser at jeg har ordnet med barnevakt fordi andre ønsket det, ikke jeg. Then again... Andrè og jeg har snakket om det en stund at det hadde vært deilig med "fri" en natt. Klage klage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. januar 2012 #15391 Del Skrevet 21. januar 2012 Håper det blir bra likevel da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 21. januar 2012 #15392 Del Skrevet 21. januar 2012 Prøv å snu på det og se den positive delen av det: mammaen din vil tilbringe mer tid sammen med DEG. Håper dere får det fint i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #15393 Del Skrevet 21. januar 2012 elgstek er ikke det værste og spise. Særlig ikke når den er så mør at kjøttet går nesten i oppløsning. Kom hjem for 30 minutter siden. Veldig uvant og være alene, bare kattene og jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 21. januar 2012 #15394 Del Skrevet 21. januar 2012 Du får prøve å nyte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #15395 Del Skrevet 22. januar 2012 Nyte det ja... Det er ikke enkelt med en mann som snorker så en skulle tru at han prøver og vekke hele byen. Spent på formen hans, for han var hjemme 0.45 i natt og mumlinga hans og lukta tilsier at han fikk for mye og drikke, på den ikke bra måten. I tillegg ligger frakkens hans krølla i gangen, dressen krølla på gulvet og ved siden av senga ei bøtte.... Kvelden igår var hyggelig. Men hva ER det med mødre som gjør at du krøller tærne i irritasjon uten at disse mødrene prøver og irritere? Treningsøkta igår:.... Det frista lite og gå for og si det slik. Andrè har tatt seg fri i helga og labba rundt i joggisen, TM var søt og kosete og det var fyr i ovnen. Ute snødde og regnet det om hverandre. Og søsterG som jeg egentlig skulle trene med måtte melde avbud. Da jeg kom fram på Elixia var jeg våt og kald... Timen var da 90 minutter og de første 40 minuttene var da viet den jævla stepkassa. Men det var enkle trinn og også trinn på gulvet så det gikk da bra. 5 minutters pause og proteinsjokolade (som jeg takket nei til siden jeg ikke viste hva det var i den) så var det zumba, "aerobictrinn", spensthopp og annet. Til slutt var det sit-ups og uttøying. Da kl var 12.30 og timen var over hadde jeg mest lyst til og hoppe og skrike av stolthet over at jeg gjennomførte det!! Jeg ble henta av Andrè og TM og vi reiste først til butikken så til svigers. Dusjen hos svigers... Å, den føltes innmarig god. Ute ser det ut til at snøværet er på hell nå etter at det har snødd i halvannet døgn. Vi fikk aldri måka igår, mellom kl 10 og 22.30 igår var jeg hjemme i 30 minutter så det ble ikke så mye måking. Får vel ta en tørn etterpå. Kanskje slenge meg på sofaen og se film først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #15396 Del Skrevet 22. januar 2012 Filmen jeg har funnet fram; Under the Tuscan the sun. Blir ALDRI lei den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. januar 2012 #15397 Del Skrevet 22. januar 2012 Ja sleng deg på sofaen først..Kanskje Andre kan måke? trur det hjelper på fyllesyken Du skal være stolt av deg, 90 min er leeenge!! Pass på at du ikke blir helt ekstrem på kostholdet, er lov å kose seg med en sjokolade, man skal ikke ha dårlig samvittighet av den grunn.. Det vi holder på med er jo livstilsendring, jeg har ingen planer om å leve et liv uten sjokolade.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #15398 Del Skrevet 22. januar 2012 Ingen fare, Janne. Har spist 6 biter av en melkesjokolade og litt av sjokoladen Androide sendte meg i posten fra USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. januar 2012 #15399 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Du er flink som gjennomførte 90 min! Dessverre inneholder veldig mange slike barer gluten, så før du vet hvilken det er og du har sjekket innholdet er det nok greit å styre unna. Endret 22. januar 2012 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #15400 Del Skrevet 22. januar 2012 Nå skal jeg tvinge Andrè til og se filmen True Grit med meg. Svigermor ringte for en time siden og kunne fortelle at TM sov til 9.30 der. Hver gang hun overnatter der sover hun lenge. Dårlig gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg