janne84 Skrevet 15. desember 2011 #15121 Del Skrevet 15. desember 2011 Flink du og TM er å gjøre ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #15122 Del Skrevet 15. desember 2011 Er litt fraværende, men har det bare bra. Lite på hjertet bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 16. desember 2011 #15123 Del Skrevet 16. desember 2011 Tusen takk for pakka som kom i dag! Nå skal jeg slafse i meg alle herlighetene (jeg må vel dele litt med meg, da ) Reeses kommer i retur! Men jeg kan ikke love at det blir før jul, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #15124 Del Skrevet 16. desember 2011 Tusen takk for pakka som kom i dag! Nå skal jeg slafse i meg alle herlighetene (jeg må vel dele litt med meg, da ) Reeses kommer i retur! Men jeg kan ikke love at det blir før jul, altså Vi gleder oss allerede, og der er bare hyggelig og ha noe og se fram til utpå nyåret og. Har ikke så mye tid til og skrive, men det er en ting jeg vil skrible ned. Vi skal feire julaften hos svigers, det blir koselig. Men, svogerS og svigerinneK skal og være der. Det i seg selv er slitsomt, men... Jeg har skrevet om det før, og føler jeg bare sitter og terper litt på gamal drit, men hve ER det med den dama, K som gjør at jeg føler meg som en dritt? Selv når jeg leser på Facebook hva hun skriver der, bare vanlige statusoppdateringer gjør at mindreverdighetskompleksene mine bare velter fram. Og det er jo latterlig, for jeg har ingen grunn til og reagere slik. Men jeg føler meg bare så... Som ingenting! Og hun trenger ikke åpne munnen en gang for at det skal skje! Jeg leser på bloggen hennes og synes den er veldig overfladisk (og det er igrunnen hun og) men allikevel så blir jeg slik; Men, jeg har tenkt på en ting: Hun får meg til og føle meg mindreverdig- men det er jeg som tillater det. Ingen kan få deg til og føle deg som noe, uten din tillatelse på en måte. Jeg er lei av det. Jeg orker ikke ha det slik lengere. Hun er ikke verdt det, jeg er verdt mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. desember 2011 #15125 Del Skrevet 16. desember 2011 Hold hodet høyt hevet, MarianneE Du er like mye verd som svigerinnen din, og for oss på KG er du god som gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #15126 Del Skrevet 16. desember 2011 Hold hodet høyt hevet, MarianneE Du er like mye verd som svigerinnen din, og for oss på KG er du god som gull! Takk. Jg vet det innerst inne. Drikker en kopp tyrkisk granateplete. Sitter og venter på lysten til og lage middag, rydde litt, støvsuge... Tror jeg må sitte her resten av året om jeg skal vente på inspirasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. desember 2011 #15127 Del Skrevet 16. desember 2011 Takk. Jg vet det innerst inne. Drikker en kopp tyrkisk granateplete. Sitter og venter på lysten til og lage middag, rydde litt, støvsuge... Tror jeg må sitte her resten av året om jeg skal vente på inspirasjon. Er ikke så mye igjen av året, så det kan da vel ikke være så ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #15128 Del Skrevet 16. desember 2011 Godt poeng! Vi har klart og få til middag, støvsugd, vasket av stuabordet, rydda, jeg holder på med oppvasken og kverner mandler siden jeg lager hjemmelaget marsipan denne jula. Prosessen er i dag 2 nå. Ferdig til mandag tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. desember 2011 #15129 Del Skrevet 16. desember 2011 To dager på å lage marsipan? Hvordan gjør du det egentlig? God fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 16. desember 2011 #15130 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg har skrevet om det før, og føler jeg bare sitter og terper litt på gamal drit, men hve ER det med den dama, K som gjør at jeg føler meg som en dritt? Selv når jeg leser på Facebook hva hun skriver der, bare vanlige statusoppdateringer gjør at mindreverdighetskompleksene mine bare velter fram. Og det er jo latterlig, for jeg har ingen grunn til og reagere slik. Men jeg føler meg bare så... Som ingenting! Og hun trenger ikke åpne munnen en gang for at det skal skje! Jeg leser på bloggen hennes og synes den er veldig overfladisk (og det er igrunnen hun og) men allikevel så blir jeg slik; Men, jeg har tenkt på en ting: Hun får meg til og føle meg mindreverdig- men det er jeg som tillater det. Ingen kan få deg til og føle deg som noe, uten din tillatelse på en måte. Jeg er lei av det. Jeg orker ikke ha det slik lengere. Hun er ikke verdt det, jeg er verdt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #15131 Del Skrevet 17. desember 2011 Tenkte på en ting før jeg stod opp; Det jeg skrev over ang svigerinneK så tror jeg at jeg skal tenke litt over det venninneC -hun jeg kaller Mediumet- sa til meg da hun leste hånden min: Du har mange talenter, og er flink til mye. Men du undervurderer degselv og ser ikke verdien i den du er og det du kan Det er helt sant, og noe og tenke litt på. To dager på å lage marsipan? Hvordan gjør du det egentlig? God fredagskveld! MARSIPAN 500 gram mandler 500 gram melis 2-3 eggehviter * Dag1 skåld mandlene (la dem ligge i oppkokt vann) og tørk dem enten ved og la dem ligge natta over, eller med tørkepapir. Jeg lot dem ligge natta over. Dag2 Mal mandlene. La tørke over natta Dag3 Mal mandlene. La tørke over natta Dag4 Mal mandler og melis. Kna inn en og en eggehvite. Nå skal du ha ferdig marsipan som kan farges og formes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 17. desember 2011 #15132 Del Skrevet 17. desember 2011 Vil bare gi deg en fordi du er du, og er så flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. desember 2011 #15133 Del Skrevet 17. desember 2011 God morgen! *stiller meg på listen over de som ønsker hjemmelaget marsipan i julegave* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #15134 Del Skrevet 17. desember 2011 Vil bare gi deg en fordi du er du, og er så flott! Du er nå skjønn da! God morgen! *stiller meg på listen over de som ønsker hjemmelaget marsipan i julegave* Vi har hatt en periode med TM nå de siste 6 ukene hvor hun ikke har lekt hjemme. Hun leker i barnehagen, men hjemme har hun glemt hvordan det er. Snakket om dett på møtet jeg var på om onsdagen og vi ble enige om og rydde rommet hennes, og sortere ut litt deler av det hun har. Hun har en skuff under senga det nesten ikke går ann og få lukket for den er full av bamser, dukker, dukkeklær, smådukker med klær og utstyr... Mesteparten er faktisk arv etter meg. Og noe sier meg at det ikke blir mindre i jula. Så etter vi har vært på en shoppingtur skal jeg sortere ut litt på rommet hennes. I ettermiddag kommer pappa, frua og halvsøsterE på pizza. Det blir koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 17. desember 2011 #15135 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg tipper vi lager marsipan på denne måten: DAG 1: Skåld mandler. Tørk mandler. Mal mandler. Bland mandler med melis og eggehvite. Rull marsipanfigurer. Spis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. desember 2011 #15136 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Og i Fjøset lages marsipanen slik: DAG 1: Gå inn på Rema. Kjøp to poser merket Nidar julemarsipan. Spis. DAG 2: Gå inn på Rema. Kjøp to poser merket Nidar julemarsipan. Spis. DAG 3: Gå inn på Rema. Gå bort til hyllene med Nidar julemarsipan. Kjenne på kvalmen komme sigende ved tanken på å spise mer marsipan denne jula... Endret 17. desember 2011 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #15137 Del Skrevet 17. desember 2011 Aner jeg at jeg blir gjort narr av? Selv liker jeg ikke marsipan. Det er vondt. Har satt pizzadeig, og pappa, frua og E kommer om en halvtimestid. TM og Andrè ligger på sofaen og ser film. Dvs, TM ser film, Andrè sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. desember 2011 #15138 Del Skrevet 17. desember 2011 Nei, du blir ikke gjort narr av. Du blir beundret for at du orker å gjøre ting skikkelig, i motsetning til sånne som meg som både "lager" marsipan og "baker" kaker på Rema... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 17. desember 2011 #15139 Del Skrevet 17. desember 2011 Så kult at du lager marsipan selv! Jeg kjøper Odense marsipan i butikken. Håper du har en fin lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. desember 2011 #15140 Del Skrevet 17. desember 2011 Men jeg lurer på en ting ... Hvorfor tørker du mandelmassen etter å ha malt den? Forestiller meg at den da blir, ja, rett og slett tørr? :klø: Skjønner hvorfor du tørker mandlene etter å ha skoldet dem, det må man jo, ellers får man ikke malt dem engang, men å tørke dem mellom hver gang man maler dem har jeg ikke hørt om før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg