Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Turen til mamma gikk så bra!

Det største problemet vi hadde var TM som ikke ville gå på toget i Drammen fordi det var litt skummelt.

Da kom en konduktør og løftet henne inn, og det var greit.

Togbyttet var latterlig enkelt, forresten. :)

Koser oss hos mamma.

Hun har alt pyntet til jul, ihvertfall sånn delvis og vi har spist hjemmelagede elgkarbonader til middag.

Alt er fint- unntatt den litt ekle klumpen av Andrè-savn jeg har i magen.

Den gir seg søndag ca 16.30.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt at du savner din kjære. Det betyr bare at det er deg og han :hjerte:

ja. heldigvis.

Man ser og møter andre menn men det er ingen som har interessert meg.

Han er ikke perfekt, men han er perfekt for meg.

...og minn meg på dette om tre uker når jeg klager over "jævla mannfolk" :lol:

Idag står pepperkakebaking på menyen.

Mamma har laget vanlig og glutenfri pepperkakedeig.

Det er tydelig at hun trives med at vi har her.

Hun lyser opp hvergang en av ungene sier "mormor" hun har bakt brød, laget et julehus, fikk desverre ikke tid til og sy juleforklær til ungene, hun vet ikke hva godt hun kan gjøre for oss mens vi er her. :)

....og allikevel kan mødre irritere vettet av deg uten at de prøver engang. :sjenert:

Prøvde og prate med mamma om TM igår for hun og kjæresten jobber på bolig med b.la autister.

Det var ikke så veldig vellykka for hun var mest opptatt av og fortelle og sammenligne med han som hun er primærkontakt for.

Og han er MYE mer rammet enn TM så sammenligningsgrunnlaget er litt på jordet kan du si.

Følte at jeg fikk liksom ikke pratet med henne om det jeg hadde på hjertet. :forvirret:

Jaja....

Vi har det veldig bra, sola er på vei opp bak Golsfjellet, det er -4 grader ute og jaggu ser jeg ikke litt snø på toppene og.

Litt annet enn og bo i byen slik jeg er vant til. :)

Men jeg savner kjærsten min.....

På en fin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være deilig å oppleve at hun steller og stuller for dere, og at hun lyser opp ved å bli kalt mormor. :hjerte:

Men den frustrasjonen du føler over å ikke få snakket skikkelig med henne om det du bærer på er nok ikke enkel. Kan det være en idè å skrive et brev til henne om det du ønsker å dele med henne om TM? Siden du skriver så mange brev til vanlig, og er så flink til å ordlegge deg skriftlig, så vil jeg tro at du klarer å få ned det du bærer på. Og da MÅ hun faktisk lese det du har på hjertet, før hun kan begynne å skravle i veg på sin måte...

Kos dere med pepperkakebaking i dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, sai

uen men jeg tror jeg lar være.

Trengte bare og "lufte hue" for noen som vet hvordan det kan være men ikke noe mer enn det.

Det var liksom ikke sååå big deal sånn sett.

:)

mamma har to svære drog av noen katter.

Micha er langhåret og på størrelsen med en puddel -nesten.

Han er godmodigheten selv og hadde malt om du så hang ham i halen.

Dessuten snorker han så det høres i naborommet.... :ler:

Ungene elsker dem og koser kattene neste ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du Marianne? Jeg blir bare mer og mer imponert over måten du takler ting på. Jeg tror ikke jeg hadde klart å bare bli ferdig med det slik. Har jeg først bestemt meg for å lufte noe for noen, og ikke når inn, så har jeg vanskelig for å legge det fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toget hjem går om 4 timer.

Jeg gleder meg tig og komme hjem, men vil ikke reise.

TM sa til meg igår et sjeldent øyeblikk alene: Mamma, jeg vil at pappa skal være her hos meg :rodmer:

Fikk snakket mer med mamma igår ang TM, men ikke mer enn at vi snakket om det der og da.

Men, nok til at jeg følte det var greit.

Mamma sa forresten til meg igår at hun syntes Andrè og jeg gjør en ting som er bra; Vi stiller de samme krav til TM som om hun var "frisk". Altså at vi unnskylder ikke henne og lar henne slippe unna pga diagnosen.

Dessuten trua mamma med og sende meg i seng kl 21 igår.

Jeg var ikke trøtt, men hun syntes jeg så sliten ut og hun så at TM er like krevende som søskenbarna tilsammen.

Mamma omsorg er ikke så dumt noen ganger. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klok av skade fra forrige uke reiste jeg på jobb en halvtime tidligere enn vanlig:

Å herre fred idag var jeg temmelig forbanna da jeg kom på jobb.

Reiste 30 minutter tidligere enn vanlig, og det viste seg og være smart.

Hva svarte er det med voksne folk som ikke klarer og rydde etter seg på et kjøkken?

Jeg var hjemme igår for jeg var syk så folk -som jeg regnet med- lagde seg mat sjøl.

Helt greit.

Men hva kommer jeg til?

Oppvaskmaskinen var ikke tømt (noe som egentlig er min jobb, men allikevel...) et par ting var bare tatt ut.

og siden benken fløt av møkkete kopper var det jo heller ingen som tenkte så langt som og sette på oppvaskmaskina etter måltidet igår.

Benken var full av smuler og det var t.om brukt vinglass istedet for og ta ut av oppvaskmaskinen.

Det stod t.om et tomt sushibrett VEDSIDENAV søpla fordi vedkommende ikke gadd og legge det i søpla sjøl.

....og dette er helt vanlig om jeg er borte en dag.

Skjønt, denne gangen var det tross alt noen som hadde satt maten INN i kjøleskapet etter seg.

Det er ikke alltid det skjer en gang.

:roll:

Jeg trenger en ny jobb.

Faen.

Og da jeg så at M som jobber for firmaE og sitter i samme lokale som jobber i, hadde ryddet kjøkkenet og satt i gang oppvaskmaskinen for meg.

Så jeg kom til et strøkent kjøkken.

Snilleste M!!! :)

Ellers er det en tynn linje mellom hverdag og feriefølelse hos mamm.

Alt for tynn igrunnen.

Det eneste som kan minne om er det er advent her hjemme er nyinnkjøpte "telys adventstake" http://www.labelleinterior.no/ds_product_info.php/products_id/577

men det er tall på disse og hjerte rundt.

Har selvsagt 4 stykker med tallene 1,2,3 og 4 på.

Etter middag idag blir det og finne fram litt mer, b.la julegardiner.

Kom over denne bloggen.

Har selvsagt ingen aaaanelse om hvem den er sin. :fnise:

http://detstorehusetpaaprerien.blogg.no/1322479061_ei_helg_er_over.html?c=1322484033728

Synes bare det var så fine bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår ble det en maratonettermiddag av de store.

Hentet TM ca 14.40 i barnehagen for at hun skulle få være med i butikken slik hun har spurt om flere ganger.

Så vi var i butikken, en tur innom svigermor på jobb, hjem og laget middag, spiste, bakte en sjokoladekake, dro ut all julepynten fra kottet, hang opp julegardiner, satte opp adventstaken, hang opp lyskule, ryddet sammen julepynt og fikk det inn i kottet igjen, pakket inn noen julegaver, laget glasur til kaka, oppvask og vannet planter.

Da kl var 19.55 gikk jeg på strikkeklubb med kaka under armen og Andrè kom fra jobb.

Da var det SÅ deilig og sette seg ned i sofaen på meninghetshuset!

Syntes liksom jeg fikk litt ut av den ettermiddagen kan du si!

:Nikke:

Idag er det jobb, Elixia, hente i bhg= JEHIB!

:ler:

...og så en liten godbit for og kickstarte dagen!

Sully Erna (vokalisten) skulle ikke slitt seg ut på første forsøk på og få meg i seng for og si det sånn... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...