Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns dere er sterke jeg Marianne! Det er ikke bare,bare å ha et barn, og når barnet har noe ekstra så blir det såklart mer belastning. Har dere ikke fått tilbud om noe avlastning? Foreldrene så jeg har i bhg har søkt om avlastning ei helg i mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det når dere skal gi en beskjed til TheaM? Er dere bevisst på at dere har øyekontakt og at dere er nær henne/ sitter på huk forran henne slik at hun faktisk hører det dere sier?

Når dere har gitt henne en beskjed, venter dere lenge nok, slik at hun får bearbeidet det dere sier før hun svarer?

Mange autister må ha lengre tid enn andre til å bearbeidet det de hører/ får beskjed om, og det kan ta mange sekunder før de svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på dette. Og jeg har ikke barn, så jeg skal ikek engang prøve å påstå at jeg skjønner hvordan du har det. Jeg skjønner ihvertfall at dette må være utrolig vanskelig. Sender masse varme tanker i din retning, og håper at dere får en ålreit søndag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper du får en fin søndag Marianne.

Takk!

Dagen har ikke vært så værst.

Var hos søsterG i tre timer og vi fikk laget litt av hvert av spiselige julegaver:

*To typer urtesalt

*Lemoncurd

*Mangochutney

*knekkebrød

...også er det "noen" som surra litt med oppskriften på ostekjeks så det må gjøres på nytt, og trøfler rakk vi ikke.

Dette skal da våre foreldre få til jul sammen med en flaske rødvin.

Syns dere er sterke jeg Marianne! Det er ikke bare,bare å ha et barn, og når barnet har noe ekstra så blir det såklart mer belastning. Har dere ikke fått tilbud om noe avlastning? Foreldrene så jeg har i bhg har søkt om avlastning ei helg i mnd..

Avlastning har vært diskutert, men vi har kommet fram til den konklusjonen at det ikke er noe for oss.

Dvs, det er vel og bra, men tenker at det er en ressurs som andre med barn som er mer rammet burde få.

Hos oss hjelper det med det vi har av barnevakt noen ganger.

Hvordan gjør dere det når dere skal gi en beskjed til TheaM? Er dere bevisst på at dere har øyekontakt og at dere er nær henne/ sitter på huk forran henne slik at hun faktisk hører det dere sier?

Når dere har gitt henne en beskjed, venter dere lenge nok, slik at hun får bearbeidet det dere sier før hun svarer?

Mange autister må ha lengre tid enn andre til å bearbeidet det de hører/ får beskjed om, og det kan ta mange sekunder før de svarer.

Oj... det var gode spørsmål.

Øyekontakten kan variere litt, det er litt avhengig av dagsformen hennes hva hun trenger.

Og så er det litt avhengig av om vi er hjemme eller andre steder.

Hjemme er det ofte ikke nødvendig.

Berøring bruker ihvertfall jeg mye.

Andrè er ikke så bevist som meg der, og nå og da må ned på huk forran henne.

Men gir vi henne nok tid på og bearbeide? Tja. Kanskje.

Vi har vel et bedringspotensiale der.

Jeg har ikke peiling på dette. Og jeg har ikke barn, så jeg skal ikek engang prøve å påstå at jeg skjønner hvordan du har det. Jeg skjønner ihvertfall at dette må være utrolig vanskelig. Sender masse varme tanker i din retning, og håper at dere får en ålreit søndag. :klemmer:

Takk, så koselig!!

...og en :hug: til dere som er innom, legger igjen en hilsen, en klem osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Veldig viktig å tenke på det Frigg sier her. Selv om det er vanskelig, så er det viktig å gi TM tid til å bearbeide og ta inn det dere sier. Og ikke minst at dere har tålmodighet til å gi henne tid til å komme med et svar.

Har du lært PMT-O, Frigg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å tenke på det Frigg sier her. Selv om det er vanskelig, så er det viktig å gi TM tid til å bearbeide og ta inn det dere sier. Og ikke minst at dere har tålmodighet til å gi henne tid til å komme med et svar.

Har du lært PMT-O, Frigg?

Jeg hadde litt om det da jeg utdannet meg til barnevernpedagog, men det er jo nå 7år siden og jeg har ikke jobbet som barenvernpedagog etter utdannelsen. Men da jeg jobbet som førskolelærer, hadde vi en autist på avdelingen. Jeg kjenner igjen veldig mye av han gjennom det Marianne forteller om TheaM.

Gutten jeg jobbet med måtte ha øyekontakt med oss for å kunne ta i mot en besjed og han kunne trenge opp mot 10 sekunder for å bearbeide beskjeder og gi et svar tilbake til oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Beklager å kuppe boka di, Marianne ;)

Det er jo akkurat det PMT-O sier om gode beskjeder, og det er veldig viktig spesielt for barn med spesielle behov. Artig å støte på en som har hatt om dette her inne. Vi jobber nemlig med det i et 3-årig prosjekt, og jeg synes det er veldig lærerikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter pris på innspillene deres!

takk!

Har kraftig hodepine og det er tomt for migrenetabletter, og alt.2; Treo har Andrè med seg på jobb.

Fy og faen.

Det er vondt fra panna og bak til nakken.

Det beste av alt; Nå skal jeg straks i butikken, så hente i barnehagen.

Helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for god bedring ønsker!

De virket gitt!

Dvs... Jeg er ikke helt bra, men mye bedre. :tommel:

Andrè jobber ikke overtid, vi har spist fiskesuppe og jeg baker knekkebrød som skal til mamma.

Altså... SøsterG og jeg lagde jo matjulegaver igår, men vi syntes en pose knekkebrød ble litt lite og dele på to så det skulle HUN ta og lage en porsjon til med.

Jeg skulle da igår kveld lage ostekjeks og trøfler.

I gårkveld sovnet jeg kl 20, og der ble jeg.

Og av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg skulle lage knekkebrød istedet for henne.

Så nå skal jeg lage knekkebrød (de står i ovnen) ostekjeks og trøfler.

Lurer på hvordan dette gikk til...

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

For en kjempefin julegave da. :) Jeg tenkte også lage en sånn matvare/godis/vin-kurv til besteforeldrene. Men det spørs vel hvor mye av det som blir hjemmelaget..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Knekkebrød er en bra ting det.

Om man ikke legger dem for tidlig i en boks slik at de blir bløte neste dag....

:kjefte:

Jeg frøys i hele går.

Andrè tente i ovnen og det var 26 grader i stua.

Jeg hakka tenner og var så trøtt at jeg gikk i seng før kl 22.

Hodepinen sitter i enda, jeg er svimmel og har ringt jobben for og si at jeg blir hjemme.

Jeg har gått på jobb flere ganger hvor jeg ikke har følt meg i form så jeg har ikke (så veldig) dårlig samvittighet idag.

Det er et år siden sist jeg var hjemme pga sykdom hos megselv.

....skal slutte med og føle at jeg må forklare nå hvorfor jeg er hjemme.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...