Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Plutselig har laptopen min bestemt seg for at nettet ikke skal funke så lenge jeg bruker ledning. Trodde det først var nettet på jobben som var litt rart, men den er jo like ille her hjemme nå. På jobb går den litt av og på, mens her nekter den å gå på. Trødløse funker og alt mulig, ikke er det ledningene ettersom jeg prøvde ledningen som sitter i den stasjonære (den jeg skriver på) og det ville fortsatt ikke funke. Kan selve hullet man stikker ledningen inn i på pc'en være ødelagt? Har sjekket på device manager at alt skal funke som det gjør, og det gjør det vist. Tenkte noe kunne være galt og valgte derfor å avinstallere alle internetrelaterte innganger på pc'en, men alikevel skjer ingenting. Dessverre er den lille pc nerden min på tur til london og kommer ikke hjem før på fredag. Skulle gjerne prøvd å få fiksa den innen den tid.
Gjest Nedfall Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Kan selve hullet man stikker ledningen inn i på pc'en være ødelagt? Har sjekket på device manager at alt skal funke som det gjør, og det gjør det vist. Ser du om det lyser grønt ved siden av nettverkspluggen i maskina når du plugger i ledningen.. ? (Du må naturligvis koble andre enden i ruteren f.eks hvis det skal skje) Hvis det er iorden, kan du prøve følgende: start - kjør skriv inn cmd - trykk enter. i det svarte vinduet skriv inn ipconfig - trykk enter ..da skal den liste opp noe sånt som: Ethernet-kort Lokal tilkobling: IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.x.xx Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.xxx.xxx.x eller Ethernet-kort Lokal tilkobling: IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.x.x Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.xxx.xxx.x (xene er tall, de varierer) Ser du derimot: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet ..så er det noe gæli en plass. Får du "noenlunde" tallverdier kan du "teste kabelen": i samme vindu: Skriv ping 127.0.0.1 - enter - den skal komme opp med: Pinger 127.0.0.1 med 32 byte data: Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128 Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128 (sånn ca) Funker dette også, hadde jeg prøvd: (samme vindu) ping www.vg.no enter Bør gi: Pinger www.vg.no [193.69.165.21] med 32 byte data: Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=20ms TTL=244 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=19ms TTL=244 ..noe sånn. Tenkte noe kunne være galt og valgte derfor å avinstallere alle internetrelaterte innganger på pc'en, men alikevel skjer ingenting. Hva er det egentlig du har gjort her.. ??
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Hva er det egentlig du har gjort her.. ?? Det funket forrige gang, har ikke avinstalert noe som ikke har kommet tilbake for å si det sånn. Litt peiling har jeg jo nå. Men har mest trolig for meg selv kommet til at det må være noe galt med hullet man setter ledningen i ettersom det ikke kommer noe lys noensteder. Andre som bruker samme ledning både jobb og hjemme får det til å funke..
Cidric Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Slitasjeskade, virker det som. De pluggene som har blitt standard for nettverkskabler er egentlig litt for ømfindtlige til stadig å plugges inn og ut, de små pinnene i pluggen har lett for å brekke eller slites ned. Den bør nok helst byttes, men du kan muligens få den til å virke en stund ved å justere litt fram og tilbake..av og til skal det ikke mer enn en tidels millimeter lenger inn eller ut til før du har kontakt.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Mhm.. Den funker igjen nå.. Etter at også routeren min bestemte seg for å v're idiot..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå