Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Har fått beskjed av legen om å ta med morgenurin. Skal dit først på ettermiddagen, så skal på jobben først. Hva gjør man med urinprøven da? Skal jeg ta den med i veska og la den være i romtemperatur hele dagen? Går det bra? Vi har selvsagt kjøleskap på jobben, men ikke tale om at jeg sette urinprøven der... Hvordan løse dette?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Den bør være i kjøleskap, ja. Det er kjedelig å måtte løpe på legekontoret med flere prøver fordi den første ble kontaminert. Hva om du pakker den godt inn før du setter den i skapet på jobben?
Arwen Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Kjører du til jobb? Parker ute i skyggen, jeg holdt på med urinprøver hele tiden i fjor på denne tiden og da holdt de helt fint i bilen. Måtte aldri komme tilbake hvertfall.
Gjest nextlife Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Har fått beskjed av legen om å ta med morgenurin. Skal dit først på ettermiddagen, så skal på jobben først. Hva gjør man med urinprøven da? Skal jeg ta den med i veska og la den være i romtemperatur hele dagen? Går det bra? Vi har selvsagt kjøleskap på jobben, men ikke tale om at jeg sette urinprøven der... Hvordan løse dette? Det kommer litt an på hva som skal analyseres fra urinprøven. De fleste urinprøver skal være ferske, men kan også leveres med borsyre som "holdbarhetsmiddel". Du får egne glass, med tilmålt mengde borsyre i på legesenter, apotek eller lab`en på sykehuset Tror disse glassene har rød plastkork Endret 15. oktober 2007 av nextlife
Gjest torunn Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Hvis du tenker å oppbevare den i bilen før legetimen, hva med å teste ut om en kjølebag med kjøleelementer kan gi ønsket temepratur for prøven din den tiden du er på jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå