Gå til innhold

Foreldre og deres engasjemang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her så synes jeg foreldrene er veldig flinke til og stille opp. Men kan hende det endrer seg når barna blir eldre, nå er jenta vår 6 år gammel, så nå stiller jo de fleste foreldrene opp.

Jeg hadde selv foreldre som aldri deltok på noe jeg gjorde, jeg var veldig aktiv innen idrett i mange år og frå jeg var ganske liten, og de har aldri sett på en eneste gang, de kom heller aldri på skoleoppvisning og avsluttninger og sånn. Tro meg er ikke gøy og være det eneste barnet som ikke har foreldrene der.

Så for meg er det veldig viktig og stille opp for barna mine på sånne ting, så synes jeg det er gøy og være med og se på og bli kjent med de andre foreldrene og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er flott at foreldre stiller opp, men jeg syns faktisk av og til at foreldre kan FOR ivrige etter å være sammen med ungene sine. En av ungene våre går i en klasse der noen foreldre melder seg på klasserturer som ungene skal på nærmest før deres unge har bestemt seg om han/hun skal være med. Det er ofte 3-4 foreldrepar som går igjen. Er helt sikker på at dersom de ikke hadde vært så overivrige hadde vi som trenger litt mer betenkningstid fint stilt opp. Jeg er litt sjenert, og ikke av den typen som tar initiativ selv. Men jeg stiller som regel opp dersom jeg blir spurt.

Skrevet
Men jeg synes faktisk synd på de barna som aldri har noen som er å ser på - ingen som er med å deler glede over innsatsen - som kan heie osv.

Det kommer litt an på hvor gammelt barnet er, vel? Jeg var 14 år da jeg begynte med idrett (judo) og i løpet av min 5-årige "karriere" deltok mine foreldre aldri på et eneste arrangement. Og -helt ærlig- jeg savnet dem ikke :ler: . Kan heller ikke huske at så mange andre foreldre dukket opp på stevner og slikt, og skulle vi reise på treningssamlinger så ble som regel tog eller kollektivtransport brukt. Og vi hadde det kjempemoro - både store og små.

I vår klubb var det slik at vi selv jobbet for pengene. Dvs. vi solgte selv lodd og bedrev dugnadsvirksomhet. Selvsagt ble det noe mer jobb på de eldste i klubben men også de yngste var med og bidro der de kunne. Dette skapte et fenomenalt bra miljø og samhold i klubben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...