Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er plaget av tilbakevendende betennelse. For dette får jeg Apocillin, men kunne tenke meg et reseptfritt alternativ. Vet at man ikke skal medisinere seg selv for noe man ikke vet hva er, men denne betennelsen jeg innimellom får, er jo den samme hver gang.
Gjest nextlife Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er plaget av tilbakevendende betennelse. For dette får jeg Apocillin, men kunne tenke meg et reseptfritt alternativ. Vet at man ikke skal medisinere seg selv for noe man ikke vet hva er, men denne betennelsen jeg innimellom får, er jo den samme hver gang. Ingen antibiotika fås reseptfritt, og type antibiotika gis utfra hvilke bakterier som forårsaker betennelsen. Det er også vanskelig å gi råd ettersom du ikke sier noe om hvor betennelsen sitter. Generelle råd for styrking av immunforsvaret blir vel det beste rådet mitt. (Et balansert kosthold med mye grønt og frukt, mosjon, sørg for å få i deg alle vitaminer og mineraler).
Gjest Emera Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 I tillegg kan du vurdere alternativ terapi (akupunktur, fotsoneterapi el. l.) som støttebehandling. For noen gjør dette at de kan bruke mindre antibiotika etter hvert. Men IKKE slutt med penicillin uten etter avtale med legen, bare så det er sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå