Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet hva begynnerlønn i et av de fire store revisjonsselskapene ligger på? Gjelder nyutdannet bachelor i revisjon. Regner med de fire store ligger på omtrent samme lønnsnivå?
Gjest Don Giovanni Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet hva begynnerlønn i et av de fire store revisjonsselskapene ligger på? Gjelder nyutdannet bachelor i revisjon. Regner med de fire store ligger på omtrent samme lønnsnivå? Fra 350 - 400 TNOK. Det avhenger av hvor mye de er interessert i å få deg til å begynne hos dem, (karakterer og personlighet) og litt hvorvidt du har arbeidet andre steder før. Mange tar seg/får relevante sommerjobber som gjør at de går raskere inn i stillingen og kan derfor påberope seg høyere startlønn enn de som har brukt sommerferiene på McDonalds.
Gjest marihan Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Ernst & young var nettopp på skolen vår og holdt bedriftspresentasjon.. det ble selvsagt spørsmål om lønn, og de sa det lå på rundt 330 000 i begynnerlønn hos de.
Lilo85 Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg vet om en som begynte nyutdannet hos ernst&young i høst og han tjener 310 000 første året. Men han jobber nesten hele tiden og er aldri hjemme.
Gjest TS Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg vet om en som begynte nyutdannet hos ernst&young i høst og han tjener 310 000 første året. Men han jobber nesten hele tiden og er aldri hjemme. Synes nå ikke 310 000 var så enormt mye da, særlig ikke hvis det er mye overtid. Greit nok at man kan avspasere på høsten, men det tærer mye på å jobbe så intenst i en periode (slik som revioserer gjør). Regner vel med at man kan forhandle seg fram til litt mer med toppkarakterer, tidligere relevant arbeidserfaring og det faktum at man er en del eldre enn 22 år (livserfaring sammen med tidligere arbeidserfaring bør vel ha litt å si?)? Eller skal man godta sånn passe med lønn siden det er lærerikt å ha jobbet i et stort selskap og det er viktig å komme seg innenfor der med mange muligheter videre?
Gjest Gjest_Mimmi_* Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Det kommer veldig ann på firma og hvor i landet det ligger. Var nyutdannet nå i vår innen økonomi og for mine klassekamerater ligger de fleste fra 280-340 000 når de trådde inn i arbeidernes rekker
Lilo85 Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Til å være et så stort firma som ernst&young så synes jeg 310 000 er lite ja. Kjæresten min jobber for et lite revisor firma på landet og han tjener 300 000 som nyutdannet uten overtid+ frynsegoder. Men som sagt så avhenger vel lønnen av karakterer og andre ting.
Gjest marihan Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Ja, det er mye overtid når man jobber som revisor.. men man kan velge om man vil ha dette utbetalt i lønn eller i avspasering. Hvis man velger lønn, så kan man tjene ganske mye iløpet av et år.. Mange av de som begynte på 3. året på revisorstudiet her, allerede blitt ansatt og fått oppgitt en lønn, men siden det fortsatt er 1 år til de begynner, vil de gå opp i lønn allerede før de har begynt der.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Ja, det er mye overtid når man jobber som revisor.. men man kan velge om man vil ha dette utbetalt i lønn eller i avspasering. Hvis man velger lønn, så kan man tjene ganske mye iløpet av et år.. Mange av de som begynte på 3. året på revisorstudiet her, allerede blitt ansatt og fått oppgitt en lønn, men siden det fortsatt er 1 år til de begynner, vil de gå opp i lønn allerede før de har begynt der. kan regne med og øke ca. 20 ' hvert år i begynner lønn. hos ernst and young får du 450 kr overtid fra første time da, så kan bli mye penger.
Sol79 Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Ene venninna mi fikk 290 000 hos PWC på Hamar. Ei annen venninne som jobber i middels stort revisjonsselskap i Oslo har kr 360 000. Husk at du ikke er spesielt lønnsom det første året du jobber, men at når du får pålegg så stiger du mye om gangen. Jeg tjener nesten dobbelt så mye som jeg startet på etter 5 års erfaring. Forresten, så er det overtidsbetaling og bonus som utgjør mye av lønna til revisorer.
Gjest Gjest_Stian_* Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Jeg vet at startlønn kan variere meget fra firma til firma. Alt fra 290 000 til 350 000 for en nyutdannet. Når det er sagt, så ligger nok de fire store på et relativt jevnt nivå. Pr dags dato hadde jeg tippet et sted mellom 310 og 330 i for eksempel E&Y. Men; lønn er en indiviudell sak, og enkelte er i en bedre forhandlingssituasjon enn andre. Hadde jeg vært nyutdannet i dag, hadde jeg for øvrig ikke tenkt så mye på startlønnen, men heller hvor jeg kan ende (både karrieremessig og lønnsmessig). Og da tror jeg mindre selskaper har like mye å by på som de store (og kanskje mer). Eks- big 4 ansatt som nå har det mye bedre i et lite selskap:-)
Kaffeavtalen Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Lønna varierer endel ut i fra hvor i landet du jobber også.
Kenny McCormick Skrevet 13. juni 2008 #13 Skrevet 13. juni 2008 så må dere også huske på at de som begynner i jobb etter bachelor i revisjon ikke er ferdig utdannede revisorer de må jobbe i 3 år som revisormedarbeidere før de blir registrerte revisorer (som også tjener en god del mer)
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 så må dere også huske på at de som begynner i jobb etter bachelor i revisjon ikke er ferdig utdannede revisorer de må jobbe i 3 år som revisormedarbeidere før de blir registrerte revisorer (som også tjener en god del mer) Må jeg ha mastergrad før å jobbe i 3 år som revisormedarbeidere?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #15 Skrevet 29. juli 2008 Må jeg ha mastergrad før å jobbe i 3 år som revisormedarbeidere? Nei.
AnetteR Skrevet 29. juli 2008 #16 Skrevet 29. juli 2008 Fra 350 - 400 TNOK. Det avhenger av hvor mye de er interessert i å få deg til å begynne hos dem, (karakterer og personlighet) og litt hvorvidt du har arbeidet andre steder før. Mange tar seg/får relevante sommerjobber som gjør at de går raskere inn i stillingen og kan derfor påberope seg høyere startlønn enn de som har brukt sommerferiene på McDonalds. Er nok en mer realistisk lønn om du har siv.øk eller master. De fem store har fast pris - alle som begynner rett fra studier eller fra ikke relevante jobber får det samme, deretter er det individuelle justeringer. Du starter lavt,og får solide årlige lønnsøkninger. Selskapene sender i dag i mye større grad de som kun har bachelor rett til MRR, da de vil ha statsautoriserte revisorer. Vet ikke om noen med kun bachelorgrad som har jobbet mer en 6-8 mnd før de begynner på studiet. Som student får du stipend på 200-300' om du forplikter deg til å jobbe for et selskap 2-3 år når du er ferdig utdannet. Om du ikke vil ta mastern kan det være vanskelig å få jobb, i alle fall hos de store. Særlig som bachelorstudent forplikter du deg gjerne til å ta videre utdannelse. Første året er du et "underskuddsprosjekt". Men jobb får du sikkert i dagens marked uansett=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå