Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Har hatt en hud der nedentil som har vært tørr og irritert lenge, hud som flasser av mellom kjønnsleppene, som sprekker og blør om jeg klør. Har nesten ingen utflod, så jeg nekter å tro at det er sopp. Hva kan det komme av? Allergi mot såpe? Noe annet? Vet ikke en gang hva jeg skal smøre meg med.. Huff, hjelp, anyone!
Gjest Aloha Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Du er ikke plaget av eksem/sensitiv hud ellers på kroppen vel? For isåfall kan det være det som har gitt utslag der også. Hvis ikke gjetter jeg på ømfintlighet for enten såpe eller vaskemiddel. Prøv Neutral vaskemidler f.eks. og kun intimsåpe laget for underlivet. Hjelper det ikke ville jeg bestilt legetime ganske kjapt.
Gjest Ts Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Jo, det er jeg. Har bestandig hatt atopisk hud. Dessuten har jeg diabetes, hvis det er en grunn. Vasker meg hver dag med dr. greve intimvask.
Gjest Silmarill Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Hei, det er to vanlige årsaker til kløe og utslett i skrittet, sopp og eksemer. Dersom det ikke er sopp, finnes det også eksem varianter (også psoriasis) som oppstår i "hud mot hud" områder som lysker. Du kan kjøpe Lamisilkrem reseptfritt på apoteket, og smøre hele det området hvor huden er tørr og flassende Dersom dette ikke hjelper, kunne du prøve hydrokortison (også reseptfritt), som vil kunne hjelpe på eksemer, men ofte ikke i tilstrekkelig grad. Men verdt et forsøk. Hvis ikke dette hjelper heller, får du bestille en time. Vent litt etter behandling, slik at legen din får se og kan ta prøver uten at du er forbehandlet med lokalmidler.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Det er et virus du har fått, leste om det en gang men husker ikke navnet. Det er ganske uvanlig så alle leger vet ikke hva det er før de får testet deg. Kom deg til legen og fint ut hvilken kremer du kan få for å dempe utbruddene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå