Gå til innhold

2 år rusfri

Fremhevede innlegg

Skrevet

Torsdag 4 oktober 2005 "ble jeg født på ny" gjennom at det var den datoen hvor jeg kuttet ut rusmidler. Så det vil si at jeg har vært rusfri i litt over 2 år.

Jeg startet min "ruskarriere" på min 10 års dag og i dag er jeg 33 år.

Jeg har vært borti de fleste rusmidler, f.eks: alkohol, hasj, sniffing, piller av alle slag, kokain, amfetamin og heroin.

Jeg møtte min personlige bunn, jeg klikket, havnet i psykriatisk, både akutt og langtidsopphold, prøvd å begå selvmord opp til flere ganger, hatt flere overdoser, ligget i overdose koma 2 ganger, mistet familie, venner, jobb osv.

I dag har jeg verdens største rusfrie vennegjeng, går på skole,(fått 5 i karakter i flere fag), gjør frivilligverv innen rusfrie begivenheter, klarer å identifisere og snakke åpent om følelser og i sommer kom jeg ut av skapet som bifil. (En STOOOR opplevelse), jeg går jevnlig til psykolog og BER OM HJELP når jeg får rustanker.

Men det har ikke vært lett. Jeg har hatt mange selvmordstanker, rustanker, ikke like meg selv tanker, oppgitthet over mange og smertefulle sykdommer, ikke klart å sette grenser, ikke alltid klart å sette ord på følelser, mistet nære venner til overdoser, mistet mange nære venner til tilbakefall av rusbruk osv. osv.

Det jeg vil med dette innlegge er å gi andre håp om et bedre og rusfritt liv. Når jeg klarer det så kan andre klare det oxo. Ta det første steget og BE OM HJELP, det gjorde jeg.

Lykke til :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅ flott at du har klart deg så bra så lenge, det står det virkelig respekt av. Lykke til videre.

Skrevet

Kjempe flott, og du skal være stolt over deg selv :klappe:

Stå på videre, for du fortjener et bra liv :-D

Skrevet

Så deilig å lese sånne historier .. det nytter å kjempe - man må ikke gi opp.

Skrevet

Gratulerer! :)

Er så flott å høre. Lykke til videre.

Skrevet

Så fint du har kommet deg gjennom dette, og så fint at du med dette innlegget også gir andre håp.

Jeg ønsker deg alt godt videre. :dagens rose:

Skrevet

Sånn er det vel kanskje, prøver igjen:

:dagensrose:

Skrevet

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Sånn ja, søren så vanskelig det skulle være da.

Skrevet

Så bra at du har kommet deg videre. Og så utrolig bra at du hjelper til på rusfri arrangement. Veldig mange tror at de som hjelper til på slike steder aldri har vært borti noen, så å faktisk prate med noen som vet hvordan det er må jo være mye bedre.

Du burde være stolt.

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Hei vennen! ;):duskedame:

Er så utrolig stolt av deg! Du har gjort en fantastisk jobb med deg selv og gjort store forandringer i livet ditt. Det har ikke vært noen dans på roser, men du har stått gjennom alt uten å ruse deg på disse to årene.

Også er du jo et så fasinerende og godt menneske som har alt å tjene på å fortsette på den veien du går nå.

Er så glad for at du klarer deg og at vi går veien sammen.

Det funker! :hjertesmil:

Måtte bare få skrive til deg her siden jeg kjenner deg.

Hilsen "Mille". :kose:

Skrevet
:roser: Gratulerer! Vær stolt av deg selv, du er kjempeflink!!!
Skrevet

Hei alle sammen.

Tusen tusen takk for alle gratulasjoner og positive tilbakemeldinger, det varmer meg langt inn i hjerterota.

Mitt største ønske nå er at jeg har klart å gi inspirasjon til andre med samme problem.

Mille you know I LOVE you. Takk for varme ord. :klemmer:

Skrevet

Godt jobba :tommelopp:

Du har vært virkelig flink, sterk og standhaftig.

Jeg har selv en datter som ikke har klart å komme seg ut av det til tross for at hun prøver og prøver, så jeg vet hva dette har kostet deg.

:klem:

Skrevet

Dette syns jeg var både flott og ikke minst blir jeg stolt av deg for at du klarte å kjempe deg ut av helvetet!

Gratulerer så mye, og lykke til videre! :bukke: :klem1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...