Gjest føler meg uerfaren her Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Jeg har akkurat gått på en antibiotikakur, og fikk opplyst på forhånd på apoteket at pH-verdien i skjeden ofte forandret seg og at underlivsinfeksjon ikke var uvanlig bivirkning. På slutten av kuren ble jeg tørr i åpningen og fikk kløe mellom indre og ytre kjønnsleppe. Ingen lukt, utflod eller utslett. Men jeg regnet med at det sikkert var en infeksjon og jeg kjøpte meg canesten-salve. Men etter en dag har jeg ikke kløe eller tørrhet lengre. Er ikke det litt for rask bedring? Har aldri harr underlivsinfekjsoner og er litt usikker på om jeg har vært litt kjapp i svingen. Kan det hende jeg ble litt tørr av antibiotika og derfor fikk kløen? At kløen forsvant fordi jeg fikk tilført fuktighet, og ikke noe med anti-soppfunksjon?
Hedda-78 Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Det er naturligvis mulig å gå på antibiotika uten å få sopp av det. Så det kan godt hende at du bare hadde litt "innbillt" kløe. Eller det kan hende at du hadde en begynnende soppinfeksjon, som du tok knekken på med en gang fordi du var så tidlig ute å behandle den. Hvis du ikke klør nå lenger, er det jo ikke noe å bekymre seg for. Det er ikke skadelig å bruke Canesten selv om man ikke har sopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå