Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Mottok reklame fra Telenor i går, og med var det med små kort hvor det sto: "Her er noen tips til de tilfeller der samtalen stopper opp eller du ikke kommer på noe å snakke om". På kortene sto et små tips, som "tv-programmet, været, været i fjor, været i går, opsjonsavtaker og fallskjermer, familien, global oppvarming, p-bøter og vaker..." osv "Egentlig en litt morsom vri", tenkte jeg, og leste videre på kortene... Men så kom jeg "bil", og der sto det i parantes under: (nb! Gjelder ikke kvinner). Jeg rynket pannen, "dette var da merkelig" tenkte jeg, og bladde videre gjennom samtaletemaene og kom til "Fotball", og igjen sto det (nb! Gjelder ikke kvinner) i parantes. Og ved neste kort fikk jeg virkelig hakeslepp: Jobb (nb! Gjelder ikke kvinner med mindre det gjelder følelser) og neste etter dette: Følelser (nb! Gleder ikke menn) Ok, så kvinner kan ikke snakke om bil, fotball eller jobb (med mindre det de sier om jobben dreier seg om følelser, og menn kan ikke snakke om følelser. Dette er kanskje ment å være humoristisk, og det var det tildels også uten parantesene, men jeg opplevde det etter hvert som platt, dårlig humor, og faktisk også til dels diskriminerende. Hva mener dere? Var dette god humor, et dårlig forsøk på humor, eller diskriminerende?
Gjest s.n Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Dårlig forsøk på humor, spør du meg! Snakk om å spille på og opprettholde kjønnsrollemønster...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå