Gå til innhold

Tett avløp. Plumbo?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har tett avløpsrør. Prøvde å stake opp men vannet renner ikke ned. Fungerer Plumbo? Har hørt at Plumbo kan skade rørene? Noe annet som er bedre?

Er ganske fortvilet og håper å slippe å kontakte rørleger for det er så dyrt. Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plumbo går fint. De har endret sammensetningen slik at den ikke skader rørene lenger.

Kjøp en flaske og følg bruksanvisningen nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende plumbo er bra. Men husk at du bruker skikkelig varmt vann når du skal skylle ned. Ellers kan det faktisk tette seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rørlegger

ved å bruke plumbo i pulver form kan man risikere å tette avløpet mer,ved at det kalker seg,men det gjelder mest gamle soil rør som ikke er så glatte inni som et plastrør, såvidt jeg vet funker kaustisk soda som er i plumbo best ved lunket vann så er ikke noe vits å helle kokende vann nedi etterpå, når jeg åpner tette rør bruker jeg noe som heter rolitherm,det er svovelsyre og den kan ikke brukes med varmt vann eller om det har vært plumbo i røret,da kan man risikere at alt spruter opp igjen,men vet faktisk ikke om den vanlige mannen i gata får kjøpt rolitherm,spør på en rørlegger butikk da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg opplevde at alta satte seg fast etter en Plumbo-runde. Vannet sto på samme nivå i ett døgn. FØR jeg tok kontakt med rørlegger tenkte jeg jeg skulle løse dette selv. Jeg gruet meg til å møte mye slam og nasty ekkel-pekkel i rørene, men etter 5 minutter hadde jeg løst hele greia! (dette var i kjøkkensinken):

OPPSKRIFT:

SUG UT ALT VANNET SOM ER I KUMMEN (DETTE GJØRES ENKELT MED EN SLANGE MED PUMPE SOM KJØPES FOR 25 KRONER PÅ CLAS OLSSON). iKKE BRUK VANLIG SLANGE OG MUNNEN, PLUMBO VIL DU NØDIG FÅ I MUNNEN! PASS PÅ Å IKKE FÅ LUFT I SLANGEN, DA STOPPER TØMMINGEN...

NÅR VASKEN BEGYNNER Å TØMME SEG, KAN DU BEGYNNE Å SKYLLE VEKK EKLE RESTER, LA TØMMINGEN FORTSETTE. HUSK AT MUNNINGEN PÅ SLANGEN MÅ STÅ LENGER NED ENN INNSUGET (DET ER TYNGDEKRAFTEN SOM SUGER VANNET UT!!). ALTSÅ: DEN ENE ENDEN AV PUMPEN MÅ STÅ I VASKEN, DEN ANDRE NED I BØTTE PÅ GULVET.

NÅR VASKEN ER TOM:

BRUK EN GOD GAMMEL SUGEKOPP MED SKAFT OG PUMP KRAFTIG. DA LØSNER DET I LØPET AV 10 SEKUNDER!

vIPS! SKYLL, VANNET RENNER, DU ER LYKKELIG, HAR BRUKT TI MINUTTER OG 50 KRONER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøffelgruff

jeg anbefaler også Mudin, som Qha skrev om. Vi fikk dette anbefalt av en venn som er rørlegger i en periode når vi slet veldig med avløpene.

En flaske koster en del mer en plumbo, men er mye drøyere, og gir bedre effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Lill-Ann

Jeg har prøvd plumbo både pulver form og flytende form ingen av delen har fungert har prøvd også salmiakk uten hell , har også prøvd cola uten hell og vakum pumpe uten hell da også . Da spørr jeg hva kan jeg gjøre for å åpne avløpe kan noen hjelpe meg med å komme med noen råd ? på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...