Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg hører ofte om jenter som ikke tåler å se blod og nesten besvimer bare de hører om blod. Men hva med mensen, hvordan fikser de det om de ikke tåler å se blod? Jenter ser jo blod en gang i måneden.
Lilith Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Nå har ikke jeg noe problem med blod generelt, men for meg er det forskjell på blod som kommer fra en skade, og feks nese- eller mensblod - som ikke har utspring i et åpent sår ( i hvert fall ikke det man kan se). Hvis du skjønner?
Gjest milkyway Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Blir uggen når jeg har mensen og jeg, det er ikke akkurat favorittaktiviteten, det å bytte tampong. Men det verste var da en tulling brøyt seg inn hos kjæresten og banka han opp og kasta han i noen ølflasker. Jeg insisterte på at han skulle ligge og slappe av på sofaen mens jeg vasket det vekk, men fant fort ut at jeg ikke taklet øl-bånnslam blandet med den jeg er glad i sitt blod så veldig godt. Grøssameg.
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Tror det har noe med hvilken mening man knytter til det. Mensenblod er en naturlig ting, som ikke er forbundet med skade, som det knyttes bestemte følelser til. Når det er sagt, så har jeg ingen tro på at det er flere jenter enn gutter som er redde for blod (vet ikke om det var det du mente, men sier det likevel).
miow Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg blir svimmel og kan finne på å svime av når jeg ser blod, men mensen er unntaket. Det har aldri vært noe problem. Jeg har ingen forklaring på det, tror bare kroppen vet at dette ikke er noe "farlig". Men bare noen snakker om blod kan jeg bli dårlig Skikkelig praktisk... Dette husker jeg forresten mamma snakket med meg om før jeg fikk mensen, fordi hun visste at jeg ikke tålte å se blod. Men hun forsikret meg om at det ikke var noe problem (hun har det på samme måte). Lurer på om hun ikke hadde en forklaring på det også, men den har jeg glemt...
asterix Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Hmmm "Jenter og blod"? Jeg for min del har møtt langt flere menn enn kvinner som ikke har tålt å se blod.
estrella Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg takler blod. Jeg er unntaket av de i min vennegjeng, men kan ha noe med at jeg går helse og sosial(andre året nå..), og er vandt med det, vi har lært alt slik med blod o.l Jeg kan også sitte å se på ekte operasjoner på tv uten å grøsse, synst det er spennends, men vennene mine springer vekk.. Hihi! Men, det er nå ikke så veldig spesielt med jenter og blod, det er like mange gutter/menn som ikke takler blod, i og med at det er ikke normalt å blø fra sår konstant for de fleste? Min far er helt grusom når det kommer til blod. Han besvimer hvis jeg tar blodprøve Mensen er nå ikke det samme som blod fra sår, så det blir annerledes.. Men nå blir jeg ikke så redd hvis jeg skader meg uansett, hvis jeg blør(okei..hvis det fosser ut med blod blir jeg jo litt engstelig, men det har ikke skjedd med meg selv enda)
Bomull Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Det er to forskjellige ting å se eget blod og andres blod. Likeså er det forskjellig å se naturlig blod og blod som kommer av skade. Dog kjenner jeg noen få som også har store problemer når det gjelder sin egen menstruasjon.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er sykepleier og skal si deg at det er langt flere menn enn kvinner son reagerer på blod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå