Gå til innhold

gjerrige flyselskaper


girrl

Anbefalte innlegg

Okei, dette er egentligt bare en bagatell, men ble litt irritert her alikevel, så da må jeg klage litt!

Skal fly med widerøe til Barcelona, jeg og kjæresten, har betalt ca 7000,- for bilettene. Og jeg ser her på reiseruten at på turen bort, får vi kun forfriskninger hvis vi betaler for det.

Det synes jeg er ganske dårlig i.o.m vi har betalt godt for bilettene og vi sitter såpass lenge på flyet, å ikke bli tilbud noe drikke en gang uten å måtte betalefor det ! ! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke mye service å forvente når en flyr idag nei. Jeg flydde med SAS til Roma for en ukes tid siden. Også der var det bare tilbud om forfriskninger mot betaling. Jeg synes det er elendig. Flymaten kan jeg styre min begeistring for, og på såpass korte flyturer er det ikke nødvendig, men noe å drikke synes jeg godt en kunne få.

Satt å irriterte meg litt over reklamen sas hadde for en stund siden, om at de nå relanserte service. Ingen avis og ingen drikke/mat...hva i all verden er det de har relansert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Må også le litt av SAS som relanserer service, har ikke akkurat sett noe mye til det. Fløy med SAS til Helsinki for litt siden og det var null oppvarting, men selvsagt mye å få kjøpt til en dyr penge. Fløy tilbake med Finnair og da fikk vi mat, drikke osv gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er egentligt bare en bagatell, men ble litt irritert her alikevel, så da må jeg klage litt!

Skal fly med widerøe til Barcelona, jeg og kjæresten, har betalt ca 7000,- for bilettene. Og jeg ser her på reiseruten at på turen bort, får vi kun forfriskninger hvis vi betaler for det.

Det synes jeg er ganske dårlig i.o.m vi har betalt godt for bilettene og vi sitter såpass lenge på flyet, å ikke bli tilbud noe drikke en gang uten å måtte betalefor det ! ! :kjefte:

Er du helt sikker på hvilket flyselskap du skal reise med ?

Tror ikke Widerøe flyr til Barcelona. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
Fløy tilbake med Finnair og da fikk vi mat, drikke osv gratis...

Det er ingenting som er gratis. Hvis du ikke skal betale for det på flyet må du betale i form av dyrere flybillett. Jeg foretrekker å betale på flyet. Så kan jeg velge selv om jeg vil ha det og betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du helt sikker på hvilket flyselskap du skal reise med ?

Tror ikke Widerøe flyr til Barcelona. ;)

Nei du har helt rett, jeg vet overhode ikke hvilket flyselskap jeg skal reise med til Barcelona, tenkte bare å gå på et fly jeg å håpe på det beste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som er gratis. Hvis du ikke skal betale for det på flyet må du betale i form av dyrere flybillett. Jeg foretrekker å betale på flyet. Så kan jeg velge selv om jeg vil ha det og betale for det.

Det er veldig sant. Om de har betalt 7 laken for turen til BArcelona kan man likevel spørre seg om det ikke burde inkludert mat eller drikke.

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på hvilket flyselskap du skal reise med ?

Tror ikke Widerøe flyr til Barcelona. ;)

Widerøe flyr til Barcelona ved å bruke andre flyselskap. De flyr ikke selv. Man kan bestille reisen gjennom widerø sine websider.

Endret av Kima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjøpt billetten din gjennom Widerøes billettportal.

Det er en formidlingstjeneste i de tilfeller de ikke flyr på strekningen selv! Akkurat som Kilroy og andre aktører på markedet.

Hva "flyselskapet" har av service ombord er det opp til deg å finne ut av ved å stille spørsmål om nettopp det.

De fleste kjøper billetter etter kriteriet "billigst mulig" for deretter å bli skuffet over at de ikke blir dullet med gjennom en flytur i monkey class! Helllooooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er egentligt bare en bagatell, men ble litt irritert her alikevel, så da må jeg klage litt!

Skal fly med widerøe til Barcelona, jeg og kjæresten, har betalt ca 7000,- for bilettene. Og jeg ser her på reiseruten at på turen bort, får vi kun forfriskninger hvis vi betaler for det.

Det synes jeg er ganske dårlig i.o.m vi har betalt godt for bilettene og vi sitter såpass lenge på flyet, å ikke bli tilbud noe drikke en gang uten å måtte betalefor det ! ! :kjefte:

He, he, har akkurat bestilt billetter til Barcelona gjennom Widerøe sine sider, reiser to voksne og to barn for samme pris som dere har fått, reiser med Lufthansa som serverer mat og drikke på reisen :Hehe:

Se på billetten din en gang til og se hvem som flyr, det står neppe WF et-eller-annet-tall bak, men noe annet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Gjerrige flypassasjerer som vil fly billigst mulig har skapt gjerrige flyselskaper. Jeg synes det er helt greit. En får det en betaler for, verken mer eller mindre. Vi betalte ganske mye for illusjonen om "gratis" mat, drikke og aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, du kan godt si at en får det en betaler for. Flyr en på skikkelig billige billetter, som til Spania med Norwegian for ett par hundrelapper så forventer jeg ikke at drikke, avis osv. ligger i den prisen. Men når en betaler mange tusen, 7000,- i TS sitt tilfelle, så synes jeg faktisk en bør kunne forvente at noe utover selve flyreisen skal ligge i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...