Gå til innhold

bichn frise


Gjest Gjest_laila_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bodillen

En Bichon Frise er en livlig hund, men kan være nokså egenrådig.

Jeg har vært borti et par mindre hyggelige eksemplarer av arten, og jeg har også hørt ett eller annet sted at ca 70% av dem har bitt sin egen eier. Aner ikke om det stemmer helt med virkeligheten, men det er i hvert fall en hunderase jeg er litt skeptisk til. Litt i overkant mye avl, kanskje...

Jeg ville vært skeptisk til Frisè i en familie med småbarn.

Den trenger ikke mye trim, men det er nok av pelsstell...

Selv har jeg Bichon Havanaise, en "slektning" av Frisèen, og den er generelt mye vennligere av vesen. Den elsker oppmerksomhet og barn, og liker å tøyse og tulle.

Men, selvfølgelig er det individuelle forskjeller innen rasene også.

Du kan lese mer om Bichon Frisè her: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=327

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg har vært såheldig å være eier av en bishon frem til september i år :) hun var en herlig, livlig, snill og leken hund helt frm til hun døde, 3 månder før hun fylte 15.. hadde nesten ikke helseproblemer før på det siste, litt tannsten og eksem i øret..

dette var min barndoms hund, jeg er av opfatning at dette er en god hund for barne familier, vi var 6 og 9 år da vi fikk henne...

veldig tålmodig, aldri glefsete eller knurrete(aldri bitt noen) sosial og leken, men svært lite kosen,(ville bare koses under bestikkelse av lek..hehe)

krever børsting vær dag, dusing en gang i uken, helst med føning etter på, rens av ører og tannbørsting hører og med, samt neglklipp vær 2 uke..

men ja det er en egen rådig rase, hvis den ikke blir oppdratt skikklig, vår ville feks bare gå tur der hun selv ville, ble løst av at vi bærte henne litt, og prøvde på nytt.. anbefaler denne rasen varm! skal skaffe meg en ny hund av denne typen når jeg nærmer meg pensjonsalder, nå er det for sårt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Guro_*

Bichon frise er den beste hunderasen i verden. Har ei tispe som er gravid nå. Hun er snill og glad som dagen er lang. Bjeffer aldri og biter aldri og hun er veldig flink med barn også! Det å si at man ikke bør skaffe seg bichon frise fordi de biter folk er som å si at folk ikke skal skaffe seg katt fordi de klorer. Det er helt opp til hvordan du oppdar hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_eple_*
noen som har noen erfaringer ang bichon frise?

hvordan er de?

og hvem passer de best til?

Har hatt en og har en venn som sverger til disse.

BF er en lat, ubrukelig i betydningen fysisk aktivitet, klvonete og sta rase. Men de er flotte kosedyr. Passer til alle som kan gå 500 m lang tur og som helst ikke vil gå lengre. Husk at rasen er avlet for å i vare ta valpe oppførsel.

Passer om du vil ha en livlig, klovnete og sta hund som ikke er videre glad i fysisk aktivitet, eller om du er villig til å bære hunden på turer over 500 - 1000 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...