Gå til innhold

Atomica sin bryllups dagbok


Nerdemamma

Anbefalte innlegg

Så er jeg igang! Kirken ble bestilt i dag så nå føler jeg liksom at ting virkelig har startet. Er lenge til jeg skal til alters, men jeg liker å være tidlig ute :)

Skal rundt og se på lokaler og snakke med de som driver plassene til uken tenker jeg. Vil gjerne snappe opp de billige og gode før noen andre, men nå skal jo ikke vi gifte oss i høy sessongen da.

Var og så på kjoler med forlover i går og fant utrolig mange fine! Men det var spesielt en som føltes riktig. Tror aldri jeg har følt meg så lekker! Ordentlig prinsesse. Så jeg skal inn igjen til uken og prøve den på meg igjen før jeg bestemmer meg helt. Ble fortalt av de som jobbet på salongene at jeg var veldig lur som kom inn nå, for de hadde skikkelige salg. En av kandtdatene var så billig som 3,5 tusen. Men den jeg fant som jeg forelska meg i var jo litt mer da! Men hun syntes den var så lekker på meg at hun sa at hvis jeg kjøpte den skulle jeg få sløret gratis, og låne underskjørtet gratis. Nå vet jo ikke jeg om dette er vanlig eller ikke, men jeg syntes det virket bra!

Flere tanker og frustrasjoner og gleder kommer nok fortløpende her kan jeg tenke. Men det er så godt å bare si alt dette her til noen, om så ingen leser det.

Endret av Atomica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Hei og :velkommen: så mye hit til oss Atomica! Skal bli spennende og følge med nok en 2008 brud. Og gratulerer med ny dagbok :)

Godt å ha god tid ja, og det er herlig å ha booket kirken og ha slike store ting på plass. Og kjoleprøving er spennende, høres ut som virkelig service på brudebutikken du var på, herlig!!! Gleder meg til å se hvilken kjole det blir til slutt. Det blir jo KJOLEN!! :-D

Håper du kommer til å trives her blandt oss :skravle: glade bryllupsjenter!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, nå gleder jeg må så utrolig! Alt ble liksom så mye mer virkelig når kirken ble bestilt.

Tirsdag neste uke skal vi dra og se på et av de mulige lokalene og se hva vi syntes. Og på Mandag skal jeg inn og prøve på meg kjolen igjen for å se om den fremdeles føles som THE ONE!

Så kommer det vanskelige da etterhvert. Planlegging med farger og blomster og pynt og bordkort og invitasjoner og uff så mye. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne gi penger til et firma som ordnet alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Hei Atomica

Gratulerer med forestående bryllup :love: og dagbok.

Er utrolig kjekt å ha et sted man kan rable ned alle tanker og ideer.... og så er det masse gode tips og råd her :jepp:

Gleder meg til å se bilde av kjolen din

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei! grattis med dagbok og forestående bryllup! :D

blir spennende å følge planleggingen din. her finner du garantert masse inspirasjon og gode (? hehe) ideer :)

ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulera me dagbok å kommanes bryllup :)

Ser me ska gifta oss me nøyaktig 3 ukers mellomrom

Så gøy!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Lykke te me planlegging, håpe du vil trives her!! De e masse goe tips å finna her inne!!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er kjolen prøvd for andre gang med flere folk til å komme med meninger. Alle elsket den, så da ble den bestilt! (Lenge leve salg! Jippi!)

Nå skal vi bare gå og se på lokaler og bestille det, så kan vi slappe av litt tror jeg. Siden da blir kjole, kirke og lokale vil være ordnet!

Vet ikke hvor lenge jeg bør vente med å sjekke priser på hår og sminke og blomster.

Fikk tilbud der jeg kjøpte kjolen, hår 1600,- og sminke 700,- Men ANER ikke hvordan den prisen er i forhold til andre plasser i Kristiansand. Så jeg får bare hive meg rundt og titte.

Oi, og fotografer må jo tenkes på.... men det kan vel også kanskje vente noen måneder? Åh guri, jeg aner ikke når jeg bør tenke på slike ting. Men jeg regner vel med ting faller på plass til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så utrolig lyst til å vise hele verden kjolen min :D Men så har det seg slik at samboeren min sitter rett ved siden av meg, og bruker datamaskinen like mye hvis ikke mer enn meg. Så bilder og linker til bilder vil bli oppdaget og sett på med en gang. Og det spolerer jo litt av moroa!

*Edit*

Ja riktig! En liten telefonsamtale med min mor senere, og han sier til meg: "Jeg ha'kke lest bryllupsdagboka di! Helt sant!"

Endret av Atomica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren min har bilder. Det finnes desverre ikke noe bilde på nettet av den. Men hvis dere virkelig vil se, så kan dere jo selvfølgelig sende meg PM med mailadresse, så kan jeg be henne maile bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Åh så deilig! Nå er fotografen bestilt, og jeg er utrolig fornøyd med han! Har bare hørt så utrolig mye bra om han! Billig var han og.

Jeg kommer til å bestille frisør/sminke, og blomster i løpet av uken regner jeg med.

Det kribler i magen! Jeg gleder meg så mye nå! Og jeg som hater å bli tatt bilde av, har begynt å virkelig glede meg til bryllups fotograferingen.

Hadde ikke stakkars forloveden vært syk i dag ville jeg ha danset rundt i hele huset med han tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med forestående bryllup :)

Du har begynt å få mye på plass ser jeg :)

Det blir spennende og følge med i dagboken din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting begynner å falle på plass :) Og det deilige er at jeg har ikke følt det minste til stress enda.

Til sommeren en gang har jeg tenkt å ta med forloveren min og dra til min søster i England, og ta en skikkelig shopping runde. Undertøy og bordkort og alt slikt er en del billigere der, i tillegg til at det er så mye mer utvalg! Samt at da får min søster ta litt del i planlegging og slikt hun og.

Så nå er det vel ikke så mye mer enn blomster og hår igjen? Bare de småtingene jeg skal handle i England tror jeg?

Noen som har noen forslag på ting som kan være glemt? Jeg har jo aldri gjort dette før så husker nok ikke alt.

Dette er i boks nå:

- Kjole m.slør og underkjørt.

- Kirke

- Festlokale m. mat og overnatting for oss

- Fotograf

- Sånn sirka ferdig med gjestelisten

Dette skal bestilles i løpet av uken:

- Frisør og sminke

- Brudebukett og bordblomster

Ting jeg skal handle i England:

- Brudesko

- Undertøy

- Bordkort

- Diverse pynt til bordene, kanskje servietter selv om hotellet står for de hvis jeg vil.

Når bør jeg sende ut invitasjoner egentlig? Noen som vet? Bryllupet er jo tidlig i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder invitasjoner så kommer det an på om dere har noen som må reise langt. Er greit at de får invitasjonene litt tidlig så de kan leite etter billige billetter. Vi har de fleste over 200 mil unna oss så vi skal sende de ut nå i februar. 6 mnd før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med forestående bryllup! Det skal bli spennende å følge deg i planleggingen framover!! :jepp:

Du går en fin tid i møte!

Angående invitasjoner så har vi sendt ut våre allerede. Vi gjorde det for et par uker siden. Blant annet fordi 1/3 av gjestene er tilreisende, og vi synes det er godt å bli ferdig med d. S.U har vi satt til 1. april, så får cateringen som skal ordne med maten beskjed i god tid om hvor mange vi blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foresten bestemt oss for toastmaster og! Har bare ikke kommet så langt som å spørre han enda :) Jeg regner med han tar jobben med glede. Men hvis ikke har vi en i backup som har vært toastmaster flere ganger før, og som aldri kunnet finne på å takke nei hvis han ble spurt.

Men vi vil helst ha han første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...