Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)
jeg sa "spis mindre", og ikke "spis stangselleri." så gidd å komme med sånne tåpelige kvervrulerende kommentarer

og jeg sa ikke at jeg ikke er i aktivitet, det jeg mener er at de aller færrest greier å trene fast bare på grunnlag av å bli tynnere. hallo liksom det må jo være gøy å trene for at folk skal gidde gjøre det.

viss du vrikelig vil vli tynnere er det lureste og ikke spise seg mett. gå sulten til sengs er det eneste som nytter viss du ikke har tenkt å svette mange timer til dage med trening bare for utseendes skyld.

Så folk gidder ikke trene for det er kjipt men det å gå rundt og være sulten og jævlig hele tiden er gøy....? :ironi:

Det er ingen som trenger å trene timesvis for å gå ned i vekt, men som sagt, hvis du tror det så får du bare tro det :)

Kjipt med 1 time trening > Kjipt å være sulten i 24 timer

Og da ser vi selvsagt bort ifra alle de andre positive effektene trening har og det faktum at slanking alene kan føre til at bare alle musklene forsvinner i stedet for fettet...

Endret av Kristin_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jamen viss du bare trener masse for å miste vekt får du jo muskler så ser du tjukk ut av det å

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Lykke til! Hvis du klarer å presse ut så mye muskler at du blir tjukk uten bruk av anabole steroider eller annet knask, så er du enten

1) mann

eller

2) et genetisk vidunderbarn, og det er sikkert masse forskere som har lyst å sette sprøyter i deg

Kvinner har 20 ganger mindre testosteron i kroppen enn menn, og testosteron er alfa og omega for bygging av muskler. For oss å bli muskuløse, eller enda verre, bli så muskuløse at vi ser feite ut, er så og si umulig. Det som allerede er vanskelig for menn, er 20 ganger vanskeligere for kvinner. Og tro meg, man kan stoppe i tide. Man våkner ikke en dag med store muskler, blir akkurat som å si at man ikke har lyst å jobbe, fordi man en gang er redd man blir alt for rik ;)

Endret av Kristin_
Skrevet

ja da er jeg vel ett genetisk vidunderbarn. vedder på at viss jeg bare hadde giddet hadde ejg lett greid å trent meg så muskuløs at jeg så tjukk ut. ikke får å skrøyte assa men jeg sier bare det jeg mener

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Du har med andre ord ikke prøvd, og det er ganske opplagt siden du faktisk tror det er en mulighet :)

Jeg tar det ikke som skryt i det hele tatt, selvsagt kan du ha flaks med genene, jeg tror bare at du overvurderer din egen evne til å vokse (som omtrent 90% av alle jenter/damer gjør) For å bygge muskler kreves hard og tung trening, og optimalt kosthold og hvile. Hvis det hadde vært lett og alle kunne fått det til, hadde det vært mye mer konkurranse i fitnesskonkurransene rundt omkring ;) Og det er i hvertfall ikke "lett".

I tillegg er det jo virkelig viktig å få med at muskler tar mye mindre plass enn fett, og muskler setter opp forbrenningen også.

Tilgi at jeg dro dette såpass ut i OT trådstarter, men følte det var ganske viktig å svare på dette.

Endret av Kristin_
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

noen folk er så rare at det bare er morro...

Jeg trener for jeg liker følelsen det gir meg! Både under og etter trening... MEN jeg liker ikke å gå sulten, det kan jeg si med en gang..

Jeg prøver å spise sunt om mener da selv at jeg gjør det til en viss grad... lørdag er jeg ikke så streng da.. :fnise:

Jeg ser i allefall ikke tjukkere ut med de musklene jeg har fått så det funker for meg...

Huldali:

Jeg har vært medelm av VK i to år nå snart.. både på 1300kcal og på 1600kcal... Funker ikke for meg...

Skrevet
Lykke til! Hvis du klarer å presse ut så mye muskler at du blir tjukk uten bruk av anabole steroider eller annet knask, så er du enten

1) mann

eller

2) et genetisk vidunderbarn, og det er sikkert masse forskere som har lyst å sette sprøyter i deg

Kvinner har 20 ganger mindre testosteron i kroppen enn menn,

Bare en liten kommentar til ett ellers flott og gjennomtenkt innlegg (jeg digger deg Kristin ! :) ): 20 ganger mindre testosteron ?? - En tjuendedel av testosteronmengden til menn, klinger vel bedre.. ?

Eller at menn har 20 ganger mer testosteron ?

Når man ganger noe, blir det vanligvis mer av det, ikke mindre ! :)

...uansett, baaare pirk !

Gjest Tigress
Skrevet

Vil bare støtte gjesten som sa at måtte spise mindre - du er definitivt inne på noe der. Det trenger ikke å være snakk om å sulte, det må være lov å holde seg unna ytterlighetene her.

Det er nå engang sånn at det ikke er enormt med mat som skal til for å holde oss i live, og det er også sånn for en del av oss, at tiden ikke strekker til å trene så mye at en kan spise så mye en vil og fortsatt gå ned i vekt. Å passe på hva en spiser er ikke ensbetydende med å verken være fanatisk eller skapanorektiker, men det kan være greit å være litt oppmerksom på hva en spiser.

Til trådstarter: prøv å få mesteparten av energiintaket til første halvdelen av dagen, når du fortsatt har timer igjen av dagen til å forbrenne det, og til å kanskje gå litt i underskudd. Det handler ikke om å ikke spise etter klokka tre, men å være forsiktig så ikke kveldsmaten utgjør den siste resten av dagens totalkonsum som du ikke rekker å forbrenne. Husk, det er underskudd som gjør deg slankere. Enkelte kvelder vil du nok føle deg sulten, da er mitt råd til deg: spis, men spis noe som det ikke er mye energi i. Grønnsaker er bra, mye vitaminer, lite energi, fyller opp magen bra. Naturell yoghurt er relativt magert, det samme er knekkebrød med cottage cheese. På den måten kan du klare å få til et energiunderskudd uten å føle at du sulter. Jeg har i tillegg til denne metoden også kuttet ut alt snop til hverdags, men har sppisedag lørdag. Da spiser jeg alt jeg har lyst på. For meg fungerer det veldig bra: det blir ekstra stas med sjokolade og snop, samtidig som jeg blir skikkelig stolt av å klare å holde meg unna snopet i hverdagen.

Dette fungerer bra for meg, i hvert fall, og jeg har tatt av 4kg på et år på denne måten - tror det er vesentlig å være innstilt på at dette tar tid, og på at vekta stabiliserer seg trinnvis. Jeg gikk først fra 55kg til 53kg, og stabiliserte meg der en stund. Deretter gikk jeg ned til 52kg (den kiloen merket jeg faktisk - følte meg lettere!), og sto der. Så gikk den siste kiloen til 51kg, og der er jeg nå. Det som er litt deilig er at når man først stabiliserer seg, så sitter man veldig godt fast på den vekta, liksom, det er overraskende hvor stabil man er!

Det er vel unødvendig å si at jeg selvsagt trener jevnlig også, men det forstår jeg at trådstarter også gjør.

Gjest Kristin_
Skrevet
Bare en liten kommentar til ett ellers flott og gjennomtenkt innlegg (jeg digger deg Kristin ! :) ): 20 ganger mindre testosteron ?? - En tjuendedel av testosteronmengden til menn, klinger vel bedre.. ?

Eller at menn har 20 ganger mer testosteron ?

Det var det jeg mente ja ^^

Skrevet (endret)

Jeg er ikke helt med på dette at man skal spise mindre og mindre...

jeg er 165cm høy og min kropp ble ikke noe mindre før jeg spiste mer, minst 1700 kcal til dagen. Da først begynte grammene å renne av.

Hvis din kropp er lik min, så kanskje du skulle prøve å spise 1700-1900kcal? Man bruker jo ganske mye energi på å bare puste og leve.

(Må legge til at jeg sliter med akkurat det samme som deg for tiden, men det tror jeg er fordi jeg bor i feil land, og kanskje har noe matintoleransegreier. Men før jeg flytta fungerte alt bra så lenge jeg spiste nok. )

Endret av Såga
Skrevet

Er litt godt å høre at vi er flere i samme båt...

men denne uka opplevde jeg litt lykke da...

vekta viste -1,4 kg mindre enn forrige uke... :danse:

Gjest Kristin_
Skrevet

1.5 kg er jo en kjempeforskjell på en uke! Gratulerer :)

Skrevet

Takker!!

Håper bare suksessen kan fortsette litt fremover... gjorde egentlig ingen ting spesielt den uka så...

Skrevet

Har ikke lest alle innleggene, men har lest alt trådstarter har skrevet. Mulig du bør prøve å bevege deg litt hver dag. Veldig fint med de faste treningsdagene du har, men vil tro vekta vil endre seg fortere dersom du legger inn en halvtime - times gåtur de dagene du ikke trener. Vet ikke hva du jobber med, men de færreste av oss er vel veldig mye i bevegelse i jobben, så litt bevegelse/trening hver dag kan kanskje hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...