Donnas Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! Vet at det er ganske mange tråder på bytte av fastlege i Bergen fra før, og det var ganske mange gode råd, synes jeg. Jeg har ME (kronisk utmattelsessyndrom) og det er en diagnose som mange leger ikke tar alvorlig, eller dvs at mange tror det er psykisk og vil (i mitt siste legetilfelle) tvinge meg til å ta anitdepressiva. Årsakene og omstendighetene rundt ME er fortsatt lite dokumenter, så det kan helt klart være psykiske forhold som spiller inn. Løsningen er dog ikke piller i mitt tilfelle, men først og fremst en lege som jeg har tillit til. Jeg skal bytte fastlege nå, men har som mange andre ikke "råd" til å bytte flere ganger. Jeg vet også at i tillegg til at de beste legene som regel er opptatt, så er det enda vanskeligere å få leger som har forståelse for ME. Tenker litt (etter flere anbefalinger fra forumet her) å bytte til Tommy Thorsen på Cort piil helsesenter i sentrum, men ble litt avskrekket av at det var i 4.etg og ikke heis. Trapper er nemlig noe av det verste jeg kan utsette meg for Lurer på om det er andre som har erfaringer med ME og leger (evt har hørt om andres erfaringer) her i byen, spesielt sentrum pga at jeg ikke tåler mye reising, men vil heller reise litt å ha en god lege. Tusen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Jeg går til Alicja Alda. Hun hører til på Laksevåg. (Det er også heis i bygget). Jeg byttet til henne i slutten av 2005, og jeg er fornøyd. Hun tar seg god tid, svarer det man lurer på og litt til, og er generelt veldig menneskelig. Jeg gruer meg aldri for å oppsøke henne, uansett hva det måtte dreie seg om. Håper du finner ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå