Gå til innhold

Hovne, røde øyelokk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden vært plaget av tildels røde og hovne øyelokk, men idag er det mye verre. Da jeg våknet, var øyenlokkene (spesielt det høyre) utrolig hovnet opp, som om jeg var ekstremt trøtt, og både høyre og venstre øyelokk er røde. Både øyelokket og opp mot øyenbrynet er rødt.

Det klør ikke, men virker kanskje litt tørt.

Jeg tror ikke det er mascaraen min jeg reagerer på, for jeg har ikke byttet til ny. Men kanskje sminkefjerneren?

Noen som har noen ide for hva jeg kan bruke for å få det bort? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være en infeksjon? Bakterier som kommer oppi sminken og formerer seg der kan være en kilde til sånt. Jeg ville gått til legen for å sjekke om det trengs antibiotika, høres ut som om det er et ganske stort område du er rød og hoven på.

Skrevet

Prøv med en reseptfri allergitablett - det får du på apoteket. Hjelper det, er det antakelig allergi.

Gjest Deception
Skrevet

Bruker du primer under øyenskygge? Jeg har funnet ut at jeg absolutt ikke tåler noen slike primere; de gir meg røde, tørre øyelokk allerede etter en gangs bruk.

Skrevet

Bruker du øyekrem/gele?

Jeg var plaget med røde tørre øyelokk for et par år siden.(klødde litt også)

Og det kom av at jeg brukte en øyekrem som jeg reagerte på..

Jeg gikk på apoteket å spurte hvilken øyekrem jeg burde bruke siden jeg har litt sensitiv hud.. Og da fikk jeg en som heter "vichy termal fix yeux" Er ikke en øyekrem,men en øyegele(uten noe parfyme eller slikt i) liten krukke.

Brukte den en stund uten noe sminke,så gikk det bort. Bruker den nå under sminken hver dag. Og øyelokkene mine er helt fine:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...