Gå til innhold

hvor mye penger bruker du på julegaver?

ninnii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir jo i gjennomsnitt 90 kroner gaven og det synes jeg ikke er for mye.. Men det kommer jo an på hvor god råd du har, om du er student osv.

Jeg har rundt 20 som jeg skal kjøpe til, skal bruke rundt 4000 på gavene. Det blir rundt 200 til hver, mer har jeg ikke råd til. :nissegutt::gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo i gjennomsnitt 90 kroner gaven og det synes jeg ikke er for mye.. Men det kommer jo an på hvor god råd du har, om du er student osv.

Jeg har rundt 20 som jeg skal kjøpe til, skal bruke rundt 4000 på gavene. Det blir rundt 200 til hver, mer har jeg ikke råd til. :nissegutt::gave:

Har ikke så god rå, så jeg prøver å finne fine gaver som er på tilbud.

Bursdagsgaver derimot er vi rausere med, bruker gjerne mere penger på det enn på julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 2500+- på 7 personer! er student og har ikke veldig god råd, men sparer ekstra månedene før jul.. elsker å legge ned ekstra tid og litt ekstra penger på å kjøpe fine julegaver! synes virkelig det er like gøy å gi bort gave som å få! forresten så er alt blitt så veldig dyrt at man får jo "ingenting" for under hundrelappen! så kjøper i stedet bare til mine nærmeste, og heller gir en litt mindre oppmerksomhet til andre jeg setter pris på.. for eksempel gir bort koselige hjemmelagede julekort med bilde av oss to og litt hjemmelagede julekaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke regner med til min kjære bruker jeg ikke så mye (till ham går det mer enn til alle andre tilsammen :fnise: ).

Ca 800 til nærmeste familie (foreldre og søsken), 400/450 til venninner, og 400/450 til besteforeldre, en tante og onkel&tante. (hmm, til sambo går det MANGE ganger så mye som til resten, ser jeg. Gjerne 4000-5000).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_marianne_*

vi bruker rundt 30 000 kr på 20 personer , det meste går til de tre "barna" våre på 21,24 og 25, de får 7000 kr hver.. de fikk IKKE I NÆRHETEN like mye da de var små og finnes ikke bortskjemt, men nå når de har blitt voksne og siden vi har en god økonomi synes vi det er veldig greit å hjelpe de litt i startfasen, og må også si at mye av det blir gitt som pengegaver så blir kanskje ikke helt riktig å se på det som tradisjonelle julegaver! litt i likhet med svigermor som bruker rundt 60 000 kr på "julegaver", men dette blir jo gitt i form av penger, som forskudd på arv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer gir ikke hverandre gaver. Til foreldre og søsken bruker vi ca 400-500 pr gave, besteforeldre ca 200-300, søskens partnere ca 150-200, til nieser og nevøer 200-300. Til andre: 100-150 kr pr gave. Og det blir kjapt 5.000-6.000 kr i julegaver. Men det er da fra oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi kommer til å bruke 4 til 5000 kr tilsammen, jeg og samboer. Men det er medregnet alle, både min og hans familie + nærmeste venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 15 nieser og nevøer så der går det 3000,- Pluss foreldre og bestemor, da er vi oppi ca 4000,-

Ellers har vi 4 unger som også skal ha gaver så vi kommer nok oppi mellom 8000,- og 10 000,- til sammen :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begrenser julegavene så langt det er mulig --- jeg har som mål å gi julegave til minst en person mindre enn jeg gav året før (vi avtaler dette altså). Regner med vi bruker et sted mellom 2000 og 2500. Samboeren og jeg kjøper ikke gave til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi setter av 300 kroner i måneden på en egen julegavekonto. Veldig deilig når desember kommer. Bruker vel rundt 4000 på 15 gaver. Blir stort sett veldig forskjellig hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Jeg ligger på ca 200 kr per person / par. Til samboeren er det en god del mer, dersom jeg har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel fort en 6-7tusen. Har en egen konto som jeg setter inn penger på i løpet av året sånn at jeg ikke blir helt blakk i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker ca 5000 på julegaver, og det syns jeg er mer enn nok. Har blitt flere og flere å kjøpe til med årene, men jeg syns det er koselig å finne gaver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg har cirka 30 stk å kjøpe gaver til. Det blir nok rundt 6-7000 kr utenom gave til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok en 6 - 7000 kr her og, til noen og 30 gaver, men jeg kjøper litt gjennom hele året så det blir ikke til at jeg blakker meg i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...