Gå til innhold

"Halvbroren" av Lars Saabye Christensen

Catzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg likte boka veldig godt jeg! Historien er ikke helt revolusjonerende, fantastisk, men språket. :hjerter: .. språket er helt utrolig!.... Men slutten likte jeg ikke.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Kan ellers ikke helt se parallellen til Hamsun - syns klasseforskjellen blir for stor... :D

!

Jeg mente ikke å sammenligne Hamsun og L S C, det jeg mente/mener er at noe litteratur evner å være allmengyldig på tvers av tid/sted/kjønn. For meg personlig er dette et kriterie på god litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig i dag morges.

Helt grei bok. I motsetning til mange andre bøker, var det en bok jeg definitivt ikke lurte så mye på hvordan det skulle gå videre med folk i. Fremdeles ikke imponert.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg er ikke fan av Halvbroren. Har lest andre L S C bøker (gjerne flere ganger) og likt de godt, så jeg hadde kanskje for høye forventninger til denne?

Det er noe med bøker som bruker 5 sider for å fortelle noe som er uviktig for handlingen som kan sies på 5 linjer. Litt bortkastet papir.

Apropos papir, er det noen av dere som kjøpte CUB versjonen av Halvbroren? Altså pocket versjonen? Elendig kvalitet på innbindingen! En kan vel kanskje ikke forvente all verdens til den prisen, men engelske pocketbøker til samme pris holder mye mye bedre! :x Fryktelig irriterende. Grr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos papir, er det noen av dere som kjøpte CUB versjonen av Halvbroren? Altså pocket versjonen? Elendig kvalitet på innbindingen! En kan vel kanskje ikke forvente all verdens til den prisen, men engelske pocketbøker til samme pris holder mye mye bedre! :x Fryktelig irriterende. Grr.

Jeg hater pocket bøker og ikke en av dem skal inn i mitt hus. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Jeg hater pocket bøker og ikke en av dem skal inn i mitt hus. :enig:

Kanskje det er den strategien jeg bør gå for også..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Små lysende sjødyr

Jeg må si at jeg hadde store forventninger til denne boken, og den begynte bra, men herre Gud, hvor mange sider skal han bruke på å forklare de mest enkleste ting. Det ble for kjedelig for min del.

Og siden jeg orker ikke å lese den ferdig, kan noen oppsummere kort hva som skjer på slutten?

Maja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Det er noe med bøker som bruker 5 sider for å fortelle noe som er uviktig for handlingen som kan sies på 5 linjer. Litt bortkastet papir.

.

Kanskje det er du som ikke leser nøye nok? Tror ikke det du nevner er tilfelle for boken vi diskuterer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte "Halvbroren" godt, jeg!:Nikke:

Men selv om det ikke er viktig for handlingen kan det godt være viktig for "stemningen" i boken. Da klarer jeg ikke å synes det er bortkastet.

Jeg hater pocket bøker og ikke en av dem skal inn i mitt hus

Nja... Det kommer an på hvilken bok det er, synes jeg... Krim og andre "lette" bøker kan godt være pocket. Da vil jeg heller ha fire pocketbøker enn en hardback. Det står jo samme historien inni. Men det er noe eget med ordentlige bøker, ja..

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Og siden jeg orker ikke å lese den ferdig, kan noen oppsummere kort hva som skjer på slutten?

Maja :wink:

Kan det gjøres på PM isåfall? Ikke alle vil jo vite hva som skjer. Jeg begynte på den i går kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...