Gå til innhold

Skriv et brev til noen du er glad i!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når var det sist du skrev et brev til en venn eller en eldre slektning?

Lurer du på hva du skal bruke kvelden til, så kan du sette deg til og skrive et brev til en du vet vil bli glad for det.

Dette varmer gjerne mer enn det koster deg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev et brev til min kjære idag! Synes av og til at ord er lettere å sette ned på papiret enn å si dem...Så jeg skrev et langt kjærlighetsbrev til han og bedyret min kjærlighet til han :hjerter:

Gjest Jersey
Skrevet

Skal vi se... Sist jeg gjorde det var for litt over en uke siden, sendte bursdagskort til søskenbarnet mitt.

Skrevet

Jeg skreiv et brev til tanta mi her om dagen.

Men det ble aldri sendt... :oops:

Skrevet

Ja, takk Marianne - det var et godt tips. :wink:

Skrevet

Jeg skrev ikke akkurat et brev, men jeg kjøpte en liten påskegave og et kort her om dagen som jeg har sendt til mine foreldre. Skrev en liten hilsen på kortet. Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg fikk lyst og jeg vil de skal vite hvor mye jeg setter pris på dem.

Et godt tips, ja. Kanskje jeg skulle skrive et brev til en venninne. Skriver mest mailer, jeg. Godkjent det og vel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skriver i gjennomsnitt 5-10 mail i løpet av dagen til venner. Dette er for det meste med Duchess, Mzfire og et par andre venner.

Dessuten skriver jeg kanskje 2-3 brev i uka. Dette er til enten gamle venner som jeg brevveksler med eller til noen av mine tanter.

Ellers sender jeg noen kort hvor det bare står at jeg setter pris på de eller lignende.

Mamma og jeg sender også hverandre kort en gang i blant, hvor det noen gang ikke står noe mer enn "Jeg er glad i deg".

Kjempekoselig å motta og sende brev og kort syns jeg, og en fin måte å vise at man bryr seg om noen på. :D

Skrevet

Jeg har en del brevvenner som jeg skriver brev til og har dermed noen brev jeg skal skrive i nærmeste framtid. Men dette er liksom mennesker som det er en selvfølge å skrive til, liksom... Blir ikke helt det samme egentlig, som å skrive til noen man sjelden skriver til...

Har et par stykker jeg kunne tenkt meg å skrive brev til, som jeg aldri har skrevet brev til før. (Bare mailer) Men jeg vet liksom ikke hvordan responsen blir, om vedkommende blir glad, blir overrasket eller om de rett og slett trekker seg litt unna... (De er ikke folkene til å skrive brev, tror jeg...) Dessuten har jeg ikke kjent de så lenge, men jeg har allerede blitt så glad i dem!! Er så redd for å støte dem fra meg eller at de skal trekke seg unna.... :roll: Er ikke alltid så greit å være meg... hehe...

Lillian

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skrev masser av brev til min kjære da vi bodde på hvert vårt sted for noen år tilbake. I det senere har det gjerne blitt noen kort og små brev til venninner som holder til i andre steder i Norge enn meg selv.

Veldig koselig både å skrive og motta kort/ brev, syns jeg! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er noe helt spesielt med et brev syns jeg. Mye mer personlig og koselig enn mail. Skriver innimellom brev til folk jeg nesten har mistet kontakten med....gamle venner ol. Har alltid blitt godt tatt imot. Da min kjære var i militæret (garden) og var mye ute å reiste av den grunn ble det massevis av brev.

Skriver også litt brev til min Farmor (jeg og min bror er de eneste barnebarna som er vokst opp og bor laangt unna)..hun blir så ubeskrivelig glad. Hun ringer meg nesten umiddelbart hun mottat brevet for å takke....det er koselig det.

Et godt tips du kom med der ja MarianneE

Skrevet

Blir vel et tomt brev jeg skriver. Jeg og brev funker ikke. Kommer aldri på noe å skrive. :-?

Gjest Zalomine
Skrevet

Det er en stund siden det ja, om man ikke teller påskekort. Jeg skammer meg litt der, sendte bare 4. Det ene var til en kamerat av min kjære, så det teller ikke engang. Jeg sendte til farmor, fordi jeg rett og slett kom på det for sent å sende henne et kort til bursdagen, og så sendte ejg til de to som hadde sendt oss kort, min mor og ei tante av meg. Når vi kom tilbake i går (vi dro jo på søndag) så hadde vi fått kort fra mormor. Jeg hadde lurt på om jeg skulle sende henne et (og morfar da :) ) men det ble ikke noe av i alt stresset før vi dro, dessverre.

Jaja, jeg vet at jeg fikk påskekort fra dem pga at jeg har vært flink å sende kort ellers i året, så de får vel få seg et "vårkort" over påske i stedet.

Har ei tante jeg pleide sende brev til når jeg var lita, men har blitt litt slapp der også. Kanskje jeg skulle sette meg ned og sende dem et kort eller et brev, både den ene og den andre. I alle fall skal jeg ta meg sammen og sende mail til en del venner som jeg ikke har skrevet til på en stund.

Det er sant dette med brev/kort til eldre slektninger, det gleder en million ganger mer enn det koster deg. Min farmor går til mamma og får telefonnummeret mitt hver gang jeg har sendt dem et kort, og mormor pleier sende et kort i retur. Vel, farmor og farfar pleier få kort til sine bursdager stort sett, det gjør mormor og morfar også, i tillegg til et kort til mormor av og til når hun havner på sykehuset (ikke HVER gang, for da hadde hun koblet sykehuset og kort med meg litt for tett, men de gangene det er mest alvorlig stort sett (ofte sendt når hun er på bedringens vei, så jeg vet at morfar ikke får det når han har blitt enkemann. Bedre å vente et døgn og se) Og så hender det at jeg sender et "vårkort" og et "høstkort" bare fordi jeg vet at det gleder sånn. Sender kort til enkelte søskenbarn når de har bursdag også, vet at det gleder særlig de små :)

Ja, dette var en oppfordring jeg likte. Skal i alle fall få sendt noen mailer, og så får vi se hva det blir til av kort og brev litt sånn utover våren. Noe skal det nok bli ja :)

Skrevet
Blir vel et tomt brev jeg skriver. Jeg og brev funker ikke. Kommer aldri på noe å skrive. :-?

Lat som om du snakker MED personen, istedet for og skrive TIL! Da kanskje det går lettere?

Tror jeg skal skrive et brev til farmor, jeg! Eller...det er ikke min farmor, men Mannen sin! Jeg har bare adoptert henne....... :ler:

Skrevet

Jeg har alltid vært glad i å skrive, og synes også det er hyggelig å skrive brev. I disse internett- og mobiltider blir det dessverre mindre og mindre av de gode, gamle brevene. Nå sender man heller e-kort, eller en sms.

Da jeg gikk på folkehøyskole, skrev jeg omtrent 10 brev ca annenhver dag, og jeg fikk nesten like mange tilbake igjen. Men det var annerledes, for da hadde jeg tiden til det. Ikke så mange plikter, jobb, leilighet osv.

Men takk for tipset. Kanskje jeg skal skrive et brev idag...?

Gjest Zalomine
Skrevet

Gjør det. Bare gjør det!

Jeg har vondt langt inni meg en plass fordi jeg ikke sendte et påskekort til mormor og morfar, som jeg hadde tenkt. Dette har jeg allerede sagt, for jeg fikk dårlig samvittighet da vi fikk et kort. Ja, jeg visste at vi fikk det fordi jeg har sendt så mange.

Vel, nå ligger mormor på sykehuset. Til helga skal vi hjem (på fotballkamp av alle ting) og det er jeg salig glad for. Vi risikerer forresten at det er for sent da. Jada, hun kan stå det over denne gangen som alle andre ganger, men hun har aldri vært SÅ dårlig før, og jeg merker på det mamma sier om hva de andre i slekta gjør, at her er det ingen som tør stole på at hun overlever en gang til.

Send det brevet du tenker du burde sendt. Bare SEND DET!

Skrevet
Gjør det. Bare gjør det!

Jeg har vondt langt inni meg en plass fordi jeg ikke sendte et påskekort til mormor og morfar, som jeg hadde tenkt. Dette har jeg allerede sagt, for jeg fikk dårlig samvittighet da vi fikk et kort. Ja, jeg visste at vi fikk det fordi jeg har sendt så mange.

Vel, nå ligger mormor på sykehuset. Til helga skal vi hjem (på fotballkamp av alle ting) og det er jeg salig glad for. Vi risikerer forresten at det er for sent da. Jada, hun kan stå det over denne gangen som alle andre ganger, men hun har aldri vært SÅ dårlig før, og jeg merker på det mamma sier om hva de andre i slekta gjør, at her er det ingen som tør stole på at hun overlever en gang til.

Send det brevet du tenker du burde sendt. Bare SEND DET!

Trist......håper det går bra denne gangen, og! *masse trøsteklemmer*

Gjest Anonymous
Skrevet

JEg skrev et lite brev grytidlig i dag morges, som min kjære oppdaget da hun åpnet kjøleskapsdøra en time senere.

Innholdet kan være det samme, men jeg fikk i hvert fall en fornøyd telefon nå... :kyss:

Bortsett fra slike småting er jeg mer et telefon- og besøksmenneske som stadig plager mine gjenlevende besteforeldre med mitt nærvær. :ler:

Skrevet
JEg skrev et lite brev grytidlig i dag morges, som min kjære oppdaget da hun åpnet kjøleskapsdøra en time senere.

Innholdet kan være det samme, men jeg fikk i hvert fall en fornøyd telefon nå...

Marry me!!! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

...eller kanskje det bare var tomt skryt, for å få Livets datter til å tro at jeg er en myk mann med opptil flere gode sider... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...